Inderdaad, met zoeken zullen de gegeven namen ook wel te vinden zijn. De UVA kan dat zoeken waarschijnlijk wat efficienter.Herman schreef: ↑10 mei 2024, 09:15Het gaat om een lijst met instanties, hopelijk niet met namen van wetenschappers en hun privé adres.CvD schreef: ↑10 mei 2024, 09:13Ik vraag mij dan af of dit wel allemaal mag binnen AVG wet? Als je een bepaalde instantie belt nee meneer u moeder met echt zelf bellen in verband met de juist AVG.Herman schreef: ↑10 mei 2024, 09:02 Ik vind het toch tamelijk onthutsend dat de voorzitter van de UvA een lijst afgeeft met joodse namen aan gemaskerde studenten. Ik vermoed dat hij dat als een soort van poldermodel onderhandeling heeft ervaren, maar het geeft natuurlijk een absoluut heel slecht beeld weer van waar het onderliggend om gaat.
Maar wat is de volgende stap. Dublin en andere universiteit hebben wetenschappelijk banden verbroken. Zo'n lijst is maar een fase en als je allerlei links-georiënteerde hoogleraren op internet ziet, is dat ook de bedoeling.
En in welke handen komen die namen terecht. Iran Hamas,andere vijandigestate. Ik vindt het echt absurd dat ,dat alle maal gewoon kan.
De UvA heeft trouwens veel meer intensieve samenwerkingen met China. Dat lijkt me echt een stuk problematischer. Een samenwerking die bij Amerikaanse universiteiten trouwens nog verder gaat dat in Nederland, daar hebben universiteiten soms zelfs campussen in China en zijn daarbinnen gehouden aan Chinese wet.