Christenplicht om te emigreren?

Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: 08 mei 2024, 18:02 Dat lijkt me nu ook zonder twijfel het handelsmerk van deze mensen. De ergernis tegen homoseksualiteit zorgt ervoor dat ieder gevoel voor verhoudingen verdwijnt.
Precies. Maar ook Orban een geschikte peer vinden, ondanks dat hij de rechtsstaat sloopt.
DDD
Berichten: 28910
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door DDD »

Dat is even geschift. En dat laatste hoor je zelfs in SGP-kringen. Nu is het zo dat daar ook niet alleen verstandige mensen rondlopen, uiteraard.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4155
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Maanenschijn »

DDD schreef:Dat is even geschift. En dat laatste hoor je zelfs in SGP-kringen. Nu is het zo dat daar ook niet alleen verstandige mensen rondlopen, uiteraard.
Geschift? Dat doet zure melk of biest als je het laat koken.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 342
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Edelweiss »

Delftenaar schreef: 08 mei 2024, 17:21
Edelweiss schreef: 06 mei 2024, 15:29
Delftenaar schreef: 06 mei 2024, 13:48 Als het om landen gaat waar het christendom nog gebruikelijk is kun je beter naar (het zuiden van) Nigeria of andere landen in Afrika verhuizen.

(...)
Het is mij even niet duidelijk of je bovenstaande over Nigeria ironisch bedoelt of niet.
Indien nee, dan wijs ik graag op wat cijfers over de veiligheidheid van christenen in Nigeria zeggen, met nog een rapport van Open Doors.
Indien ja, zie het dan maar als ondersteuning van je ironie.
Dat is het noorden. Ik schreef expliciet het zuiden. Dat maakt in dat overigens nogal corrupte en gevaarlijke land verschil.

(...)
Dan gebruiken we waarschijnlijk andere bronnen, maar dat is een zijweggetje natuurlijk.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12160
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef: 08 mei 2024, 18:12
DDD schreef: 08 mei 2024, 18:02 Dat lijkt me nu ook zonder twijfel het handelsmerk van deze mensen. De ergernis tegen homoseksualiteit zorgt ervoor dat ieder gevoel voor verhoudingen verdwijnt.
Precies. Maar ook Orban een geschikte peer vinden, ondanks dat hij de rechtsstaat sloopt.
Of je nou de rechtsstaat sloopt of de UvA. Wat is het verschil?
MGG
Berichten: 3659
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door MGG »

Herman schreef: 08 mei 2024, 20:39
Ambtenaar schreef: 08 mei 2024, 18:12
DDD schreef: 08 mei 2024, 18:02 Dat lijkt me nu ook zonder twijfel het handelsmerk van deze mensen. De ergernis tegen homoseksualiteit zorgt ervoor dat ieder gevoel voor verhoudingen verdwijnt.
Precies. Maar ook Orban een geschikte peer vinden, ondanks dat hij de rechtsstaat sloopt.
Of je nou de rechtsstaat sloopt of de UvA. Wat is het verschil?
Of je nu een rijk iemand berooft of de bevolking wat is het verschil?
Fysiek spullen die niet je eigendom zijn slopen is strafbaar. Volgens rechtsgeldige processen een land anders inrichten is legaal. Nu gaat Orban hierin wat te ver, maar in beginsel staat het een land vrij om zelf keuzes te maken.
DDD
Berichten: 28910
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door DDD »

Herman schreef: 08 mei 2024, 20:39
Ambtenaar schreef: 08 mei 2024, 18:12
DDD schreef: 08 mei 2024, 18:02 Dat lijkt me nu ook zonder twijfel het handelsmerk van deze mensen. De ergernis tegen homoseksualiteit zorgt ervoor dat ieder gevoel voor verhoudingen verdwijnt.
Precies. Maar ook Orban een geschikte peer vinden, ondanks dat hij de rechtsstaat sloopt.
Of je nou de rechtsstaat sloopt of de UvA. Wat is het verschil?
Het spijt me, maar dat is toch een onnozele vraag? Dat is een enorm verschil. Het is het verschil als tussen een vader die zijn gezin uitmoordt en een kleuter die zand uit de zandbak gooit omdat hij aan tafel moet.

Het zijn dingen die op geen enkele manier tot elkaar in verhouding staan.

Die studenten kunnen net als kleine kinderen een beetje gek doen, juist omdat er een redelijk stabiele rechtsstaat is.
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: 08 mei 2024, 20:39
Of je nou de rechtsstaat sloopt of de UvA. Wat is het verschil?
Zie jij geen verschil?
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Ambtenaar »

MGG schreef: 08 mei 2024, 21:16
Fysiek spullen die niet je eigendom zijn slopen is strafbaar. Volgens rechtsgeldige processen een land anders inrichten is legaal. Nu gaat Orban hierin wat te ver, maar in beginsel staat het een land vrij om zelf keuzes te maken.
Nee, die vrijheid heeft hij niet. Tenzij hij uit de EU stapt. Dan is hij vrij om te laten en doen wat hij wil.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12160
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Herman »

DDD schreef: 08 mei 2024, 22:25 Het spijt me, maar dat is toch een onnozele vraag? Dat is een enorm verschil. Het is het verschil als tussen een vader die zijn gezin uitmoordt en een kleuter die zand uit de zandbak gooit omdat hij aan tafel moet.

Het zijn dingen die op geen enkele manier tot elkaar in verhouding staan.

Die studenten kunnen net als kleine kinderen een beetje gek doen, juist omdat er een redelijk stabiele rechtsstaat is.
Het gaat om het onderliggende feit dat iedereen wetten interpreteert naar eigen inzicht en ze naar eigen hand zet. Ik vind het aan de wetgevende macht om wetten te kunnen veranderen en dat is haar legitieme recht. Als we dat niet zouden inzien, dan zouden we nog volgens het oorlogsrecht van de Batavieren leven. Ook nu zitten we in een fase waarin velen zich niet meer kunnen vinden aan internationele overkoepelende rechtskundige ideeën. Daarop invloed uitoefenen is prima, maar elke aanpassing van het juridische stelsel het ontmantelen van een rechtstaat noemen is bepaald net zo kortzichtig als je mij verwijt.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12160
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef: 08 mei 2024, 22:26
Herman schreef: 08 mei 2024, 20:39
Of je nou de rechtsstaat sloopt of de UvA. Wat is het verschil?
Zie jij geen verschil?
Ik vroeg het aan jou.
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: 08 mei 2024, 22:33 Het gaat om het onderliggende feit dat iedereen wetten interpreteert naar eigen inzicht en ze naar eigen hand zet. Ik vind het aan de wetgevende macht om wetten te kunnen veranderen en dat is haar legitieme recht. Als we dat niet zouden inzien, dan zouden we nog volgens het oorlogsrecht van de Batavieren leven. Ook nu zitten we in een fase waarin velen zich niet meer kunnen vinden aan internationele overkoepelende rechtskundige ideeën. Daarop invloed uitoefenen is prima, maar elke aanpassing van het juridische stelsel het ontmantelen van een rechtstaat noemen is bepaald net zo kortzichtig als je mij verwijt.
Je doet het af met wat algemeenheden. Er zijn nogal wat rapporten verschenen over hoe Orban de rechtsstaat in Hongarije langzaam aan het slopen is.
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: 08 mei 2024, 22:33

Ik vroeg het aan jou.
Mijn wedervraag helpt mij jouw vraag te beantwoorden.
DDD
Berichten: 28910
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door DDD »

Binnen de grenzen van de rechtsstaat, kunnen er inderdaad ontwikkelingen zijn. Dat kan ook internationaal zijn. Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat dat gebeurt inzake migratierecht. Er kunnen ook heel wezenlijke veranderingen zijn die niet perse de rechtsstaat afbreken. Dat is niet wat in Hongarije gebeurt. Daar zie je een ontwikkeling richting een dictatuur (wat ook een wereldwijde trend is trouwens).

Maar laten we niet hopen dat Hongarije uit de EU stapt. Want de toespraak van Macron op de Sorbonne mag hier nog nauwelijks zijn besproken, maar hij slaat de spijker op de kop. Rusland en China zouden binnen 20 jaar de macht over West-Europa kunnen hebben, als zulke neigingen als van Brexit en Nexit werkelijkheid worden. China en Rusland werken in het geheim nu al erg samen.

Ik las vandaag een interview met Willy Claes, die er op wijst dat er wereldwijd nog maar 35 democratieën zijn, en als je dan kijkt naar bijvoorbeeld de VS, dan is die niet onbedreigd, maar staat de VS op het punt om zich richting een dictatuur te ontwikkelen. Dat verzin ik ook niet zelf, dat zei Willy Claes ook.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12160
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef: 08 mei 2024, 22:36
Herman schreef: 08 mei 2024, 22:33

Ik vroeg het aan jou.
Mijn wedervraag helpt mij jouw vraag te beantwoorden.
De nederlandse rechtsstaat kan niet voorkomen dat nederlandse joden tegenwoordig weer dagelijks bedreigd worden en dat allerlei antisemitische uiting ongestraft blijven. De vraag is dus of het stelsel wel recht verschaft.
Plaats reactie