Vraag (algemeen)

Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef: 20 mar 2024, 16:05 Wat mooi. Er is dus een zaal op Schiphol waar je een kerkdienst of bijeenkomst kunt houden voorafgaand aan een reis. Dat wist ik helemaal niet. Voor een gewone vakantiereis is dat misschien een beetje overdreven, maar voor een bedevaartsreis of een reis naar Israël is dat misschien wel een mooie manier om de wachttijd door te brengen.

Ik ben wel benieuwd hoe druk je nu bent als je daar als pastor zit. Ik heb geen flauw idee.
Ónverstandig om nu naar Israël te gaan, maar wat maakt dat een reis naar Israel anders is dan een andere vakantie?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3982
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Terri »

Geytenbeekje schreef: 20 mar 2024, 16:19
DDD schreef: 20 mar 2024, 16:05 Wat mooi. Er is dus een zaal op Schiphol waar je een kerkdienst of bijeenkomst kunt houden voorafgaand aan een reis. Dat wist ik helemaal niet. Voor een gewone vakantiereis is dat misschien een beetje overdreven, maar voor een bedevaartsreis of een reis naar Israël is dat misschien wel een mooie manier om de wachttijd door te brengen.

Ik ben wel benieuwd hoe druk je nu bent als je daar als pastor zit. Ik heb geen flauw idee.
Ónverstandig om nu naar Israël te gaan, maar wat maakt dat een reis naar Israel anders is dan een andere vakantie?
Beetje tegenstrijdig, maar goed. Want juist vanwege jouw idee over onverstandig, zou je juist vooraf moeten bidden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door helma »

Bourdon16 schreef:
helma schreef: 20 mar 2024, 12:08 Wie weet er in de buurt van Schiphol een gelegenheid waaar je rustig kan zitten (binnen) en een gesprek kan voeren/met iemand kan bidden.
Ik lees iets over een Meditation Centre op Schiphol. Misschien dat je daar terecht kan.
Het gaat niet om een locatie in Schiphol. Een gelegenheid in de buurt van Schiphol waar je wat kan gebruiken en een rustig gesprek kan voeren.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Geytenbeekje »

Terri schreef: 20 mar 2024, 16:24
Geytenbeekje schreef: 20 mar 2024, 16:19
DDD schreef: 20 mar 2024, 16:05 Wat mooi. Er is dus een zaal op Schiphol waar je een kerkdienst of bijeenkomst kunt houden voorafgaand aan een reis. Dat wist ik helemaal niet. Voor een gewone vakantiereis is dat misschien een beetje overdreven, maar voor een bedevaartsreis of een reis naar Israël is dat misschien wel een mooie manier om de wachttijd door te brengen.

Ik ben wel benieuwd hoe druk je nu bent als je daar als pastor zit. Ik heb geen flauw idee.
Ónverstandig om nu naar Israël te gaan, maar wat maakt dat een reis naar Israel anders is dan een andere vakantie?
Beetje tegenstrijdig, maar goed. Want juist vanwege jouw idee over onverstandig, zou je juist vooraf moeten bidden.
Dan zou je helemaal niet moeten gaan. Iets met jezelf verzoeken.
Sowieso kan je je afvragen of je Israël nu moet gaan spekken maar das een 2e.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Anselmus »

helma schreef: 20 mar 2024, 16:56
Bourdon16 schreef:
helma schreef: 20 mar 2024, 12:08 Wie weet er in de buurt van Schiphol een gelegenheid waaar je rustig kan zitten (binnen) en een gesprek kan voeren/met iemand kan bidden.
Ik lees iets over een Meditation Centre op Schiphol. Misschien dat je daar terecht kan.
Het gaat niet om een locatie in Schiphol. Een gelegenheid in de buurt van Schiphol waar je wat kan gebruiken en een rustig gesprek kan voeren.
Er zit daar op niet al te grote afstand (voor als je een auto hebt) een Van der Valk. Daar hebben ze vaak ook zitjes waar je rustig kunt zitten.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3982
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Terri »

Geytenbeekje schreef: 20 mar 2024, 17:02
Terri schreef: 20 mar 2024, 16:24
Geytenbeekje schreef: 20 mar 2024, 16:19
DDD schreef: 20 mar 2024, 16:05 Wat mooi. Er is dus een zaal op Schiphol waar je een kerkdienst of bijeenkomst kunt houden voorafgaand aan een reis. Dat wist ik helemaal niet. Voor een gewone vakantiereis is dat misschien een beetje overdreven, maar voor een bedevaartsreis of een reis naar Israël is dat misschien wel een mooie manier om de wachttijd door te brengen.

Ik ben wel benieuwd hoe druk je nu bent als je daar als pastor zit. Ik heb geen flauw idee.
Ónverstandig om nu naar Israël te gaan, maar wat maakt dat een reis naar Israel anders is dan een andere vakantie?
Beetje tegenstrijdig, maar goed. Want juist vanwege jouw idee over onverstandig, zou je juist vooraf moeten bidden.
Dan zou je helemaal niet moeten gaan. Iets met jezelf verzoeken.
Sowieso kan je je afvragen of je Israël nu moet gaan spekken maar das een 2e.
:sweat :cry

Ik ben bang dat je zicht op dit alles haaks staat op mijn visie w.b. Israël.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Geytenbeekje »

Terri schreef: 20 mar 2024, 17:28
:sweat :cry

Ik ben bang dat je zicht op dit alles haaks staat op mijn visie w.b. Israël.
[/quote]
Nou ik ben ook geen fan van Gaza, wellicht helpt dat jou ;)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door huisman »

helma schreef: 20 mar 2024, 16:56
Bourdon16 schreef:
helma schreef: 20 mar 2024, 12:08 Wie weet er in de buurt van Schiphol een gelegenheid waaar je rustig kan zitten (binnen) en een gesprek kan voeren/met iemand kan bidden.
Ik lees iets over een Meditation Centre op Schiphol. Misschien dat je daar terecht kan.
Het gaat niet om een locatie in Schiphol. Een gelegenheid in de buurt van Schiphol waar je wat kan gebruiken en een rustig gesprek kan voeren.
Dit is tegenover mijn werkplek waar wij regelmatig een lunch/vergadering houden. Disclaimer: Het kan er best druk zijn.


http://www.wings-schiphol.nl/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door helma »

Voor een rustige plek is dan Van de Valk wellicht het meest geschikt. Dank voor de reacties!
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bertiel »

Iemand bekend met de kwaliteit van kleding die je bij Gents kan kopen?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door -DIA- »

Of dit het juiste topic is weet ik niet. Maar ik zit wel met een vraag, en niet zomaar een kleine vraag.
Kan iemand begrijpen dat mensen, met namen uit een bepaalde richting, vervreemden van dit forum?
Ik ben benieuwd of er meer zijn die dit ervaren of waarnemen?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Mannetje »

-DIA- schreef: 11 apr 2024, 08:41 Of dit het juiste topic is weet ik niet. Maar ik zit wel met een vraag, en niet zomaar een kleine vraag.
Kan iemand begrijpen dat mensen, met namen uit een bepaalde richting, vervreemden van dit forum?
Ik ben benieuwd of er meer zijn die dit ervaren of waarnemen?
Ja, ik kan mij dat voorstellen. Soms ervaar ik het zelf ook weleens, maar dat gaat wat met golfbewegingen.


Al denk ik tegelijk dat de ervaring van de vervreemding toeneemt, terwijl de vervreemding er in de basis al lang of altijd lag. Als ik de wat langer postende forumleden bekijk, dan zijn er enkelen die wat opgeschoven zijn, in ieder geval in hoe en wat ze dingen uiten, maar de meesten zijn behoorlijk consequent in hun denkwijze.
Komen er echter wat ongeleide projectielen langs, dan zie je dat dat altijd vervreemding geeft. Want het soort van evenwicht dat er is op het forum, wordt op dat moment verstoord, waardoor ook bestaande forummers zich wellicht minder beheerst uit gaan drukken.
-
Online
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door merel »

Ik ben nu wel heel benieuwd naar 'namen'van ongeleide projectielen, verschuivende forum ledenen mensen die sowieso vervreemding oproepen.
Henk J
Berichten: 2599
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Henk J »

Zelf voel ik geen vervreemding van dit forum maar ik zit er ook niet zo lang, denk dat het forum een redelijke afspiegeling geeft van de breedte van de gezindte.
@Merel, om nu namen te noemen vind ik vervelend maar heb hier wel ongeleide projectielen gezien maar ook leden die heel aardig en sympathiek waren maar echt niet pasten binnen de grondslag van dit forum.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Mannetje »

Begrijp je me echt niet als ik het heb over ongeleide projectielen? Ik ga geen namen noemen, als mensen vragen of ik toevallig op hen doel, dan zal ik antwoorden. En sommige projectielen kunnen dat niet meer vragen, aangezien de moderatoren, mijns inziens geheel terecht, besloten hebben die mogelijkheid af te sluiten.

Vervreemding? Ja, als je vanuit de "bevindelijk gereformeerde" hoek kijkt naar sommige gesprekken en bijdragen, dan staat dat enorm ver bij me vandaan.
-
Plaats reactie