Heeft het koningshuis zijn beste tijd gehad?

Heeft de monarchie anno 2020 nog bestaansrecht?

Peiling eindigde op 20 nov 2020, 12:12

Ja, De monarchie is een instelling Gods.
5
13%
Ja, de monarchie mag van mij persoonlijk gewoon blijven zoals het is, ook zonder betrekking op mijn geloof.
19
50%
Ja, Er is wel plaats voor de monarchie maar het instituut is wel aan verandering toe.
5
13%
Ja, Maar de koning moet uit de regering stappen.
0
Geen stemmen
Nee, ik vind het koningshuis gedateerd en heb er verder niets mee.
8
21%
Maakt mij niet uit, ik ben voor nog tegen.
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 38

merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Heeft het koningshuis zijn beste tijd gehad?

Bericht door merel »

Ik denk juist dat zij heel gewiekst is en haar rol goed kan spelen.
Online
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1787
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Heeft het koningshuis zijn beste tijd gehad?

Bericht door Ararat »

merel schreef: 08 mar 2024, 13:07 Ik denk juist dat zij heel gewiekst is en haar rol goed kan spelen.
Gewiekst heeft voor mij de negatieve betekenis van uitgekookt, gehaaid, uit op eigen voordeel. Bedoel je dat ook? Zo ja, hoe kom je tot die mening?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Heeft het koningshuis zijn beste tijd gehad?

Bericht door merel »

Ararat schreef: 08 mar 2024, 13:37
merel schreef: 08 mar 2024, 13:07 Ik denk juist dat zij heel gewiekst is en haar rol goed kan spelen.
Gewiekst heeft voor mij de negatieve betekenis van uitgekookt, gehaaid, uit op eigen voordeel. Bedoel je dat ook? Zo ja, hoe kom je tot die mening?
Klopt, ze is opgeleid om tussen de groten ( lees: rijken)der aarde een partner te zoeken. Als Wim Lex ' gewoon'
geschiedenis docent was geweest, was ze niet met hem in zee gegaan. Haar dochter verkondigt inmiddels woorden van dezelfde strekking richting haar voormalig vrienden/ klasgenoten.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Heeft het koningshuis zijn beste tijd gehad?

Bericht door parsifal »

merel schreef: 08 mar 2024, 13:47
Ararat schreef: 08 mar 2024, 13:37
merel schreef: 08 mar 2024, 13:07 Ik denk juist dat zij heel gewiekst is en haar rol goed kan spelen.
Gewiekst heeft voor mij de negatieve betekenis van uitgekookt, gehaaid, uit op eigen voordeel. Bedoel je dat ook? Zo ja, hoe kom je tot die mening?
Klopt, ze is opgeleid om tussen de groten ( lees: rijken)der aarde een partner te zoeken. Als Wim Lex ' gewoon'
geschiedenis docent was geweest, was ze niet met hem in zee gegaan. Haar dochter verkondigt inmiddels woorden van dezelfde strekking richting haar voormalig vrienden/ klasgenoten.
Om eerlijk te zijn ben ik geen fan van dit soort via-familieleden verhalen.

En ja ik denk dat het koningshuis een groot toneelstuk is (maar een nuttig toneelstuk), als iemand de rol goed kan spelen ben ik al blij.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Heeft het koningshuis zijn beste tijd gehad?

Bericht door merel »

parsifal schreef: 08 mar 2024, 14:28
merel schreef: 08 mar 2024, 13:47
Ararat schreef: 08 mar 2024, 13:37
merel schreef: 08 mar 2024, 13:07 Ik denk juist dat zij heel gewiekst is en haar rol goed kan spelen.
Gewiekst heeft voor mij de negatieve betekenis van uitgekookt, gehaaid, uit op eigen voordeel. Bedoel je dat ook? Zo ja, hoe kom je tot die mening?
Klopt, ze is opgeleid om tussen de groten ( lees: rijken)der aarde een partner te zoeken. Als Wim Lex ' gewoon'
geschiedenis docent was geweest, was ze niet met hem in zee gegaan. Haar dochter verkondigt inmiddels woorden van dezelfde strekking richting haar voormalig vrienden/ klasgenoten.
Om eerlijk te zijn ben ik geen fan van dit soort via-familieleden verhalen.

En ja ik denk dat het koningshuis een groot toneelstuk is (maar een nuttig toneelstuk), als iemand de rol goed kan spelen ben ik al blij.
Het nuttige van het toneelstuk is nog nooit met cijfers onderbouwd. Zelfs de totale kosten van het toneelstuk worden angstvallig geheim gehouden.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Heeft het koningshuis zijn beste tijd gehad?

Bericht door Edelweiss »

Voor iemand die gepresenteerd werd als intelligente bankier uit New York vind ik haar Engels opmerkelijk haperend, en na twintig jaar in Nederland spreekt ze haar Nederlands met een nog opvallend zwaar accent. Ik weet niet of ik het gewiekst of een toneelstuk zou noemen, maar ik vermoed dat het laatste wel eens een soort charmeoffensief kan zijn, en indien ja, dan werkt het in elk geval prima.

Maar eerlijk is eerlijk. Ik betaal geen belasting meer in Nederland, ze doen maar ;)
Christen
Berichten: 772
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Heeft het koningshuis zijn beste tijd gehad?

Bericht door Christen »

Ik wel en ik vind het prima.

Ik denk dat prinses Beatrix het getroffen heeft met haar schoondochters.

Maxima's ouders hadden volgens bronnen geen kroonprins voor haar voor ogen maar het is zo gelopen. Gemeenschappelijke vrienden hebben natuurlijk wel meegespeeld.

Ik vind haar een waardevolle Koningin.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Plaats reactie