Hoe ziet jouw Bijbel eruit?

Online
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe ziet jouw Bijbel eruit?

Bericht door DDD »

Ik heb een zakbijbel die uit elkaar ligt sinds een ongeluk maar verder gebruik ik heel veel verschillende en lees ik bij voorkeur op mijn telefoon (grotere letters;-).
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe ziet jouw Bijbel eruit?

Bericht door Arja »

Ik heb verschillende Bijbels. Ik heb over mijn "dagelijkse" Bijbel in 2018 een blog geschreven: https://geloofhoopenboeken.blogspot.com ... ijbel.html

Hij zag er op den duur niet zo mooi meer uit en toen heb ik hem opnieuw in laten binden. Dat is zeker meer dan 30 jaar geleden en hij ziet er nog steeds goed uit. De collage maakte ik ooit in een vakantiehuisje, waar ik ook de blog schreef.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Hoe ziet jouw Bijbel eruit?

Bericht door Anselmus »

In bijna elke ruimte van ons huis ligt wel een Bijbel en ook allemaal verschillende vertalingen. In de kerk neem ik een SV-Bijbeltje mee en altijd een Griekse/Engelse nieuwe Testament. Eerder nam ik ook weleens m'n Hebreeuwse Bijbel mee, maar qua formaat wat onhandig en intussen kan ik het ook niet goed meer lezen omdat ik het niet heb bijgehouden. Op mijn nachtkastje ligt nu de NBV, maar dat kan ook zomaar de King James zijn of de StudieBijbel. Naar de bijbelkring neem ik altijd mijn SV en de HSV StudieBijbel mee. Ik heb weleens teksten onderstreept, maar dat leidde me af wanneer ik het gedeelte opnieuw las. Ik schrijf nu liever wat in een boekje.
Fides Quaerens Intellectum
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Re: Hoe ziet jouw Bijbel eruit?

Bericht door Andre »

Posthoorn schreef: 23 feb 2024, 15:21 Ik zou graag een nieuwe majorbijbel van Jongbloed willen hebben, maar die ik wil, is niet voorhanden. Bovendien geeft GBS die alleen nog uit en die hebben een heel vervelend lettertype.
bij deze:
https://studiewinkel.nl/product/9789065 ... oup%20%231
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Hoe ziet jouw Bijbel eruit?

Bericht door Posthoorn »

Andre schreef: 24 feb 2024, 12:09
Posthoorn schreef: 23 feb 2024, 15:21 Ik zou graag een nieuwe majorbijbel van Jongbloed willen hebben, maar die ik wil, is niet voorhanden. Bovendien geeft GBS die alleen nog uit en die hebben een heel vervelend lettertype.
bij deze:
https://studiewinkel.nl/product/9789065 ... oup%20%231
Dat is een minor. ;)
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe ziet jouw Bijbel eruit?

Bericht door -DIA- »

Zwart, donkerzwart... met Goud... dat Goud dat blink op die zwarte achtergrond.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe ziet jouw Bijbel eruit?

Bericht door Arja »

Ik heb zelf de studiebijbel SV voor dagelijks gebruik maar het lettertype vind ik zo klein! Hebben jullie daar ook last van? Zal mijn leeftijd wel zijn. Daarnaast heb ik ook een studiebijbel van de HSV en die leest gemakkelijker.

Ik hoop dat de SV grotere letters krijgt ooit.
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Hoe ziet jouw Bijbel eruit?

Bericht door Charles »

Ik zocht op een SV met ruimte voor aantekeningen - mede omdat als ik een mooie uitleg hoor of lees ik dat later weer vergeten ben. Wil dat er daarom bij kunnen schrijven. SV met ruimte voor aantekeningen bleek niet te bestaan. Sindsdien ben ik overgestapt op de HSV notitiebijbel. Bij bestuderen van Bijbelboeken (met behulp van Bijbelverklaringen) schrijf ik er dingen bij die opvallend zijn. Zeer verhelderend als ik later dat gedeelte weer lees. Ook kaartjes, tijdbalken etc. voeg ik toe. Alleen voor thuisgebruik overigens.

@Heidebloem Zie ik nou dat jij gebruik maakt van doorzichtige notitieblaadjes?!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Heidebloem
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 jan 2024, 13:22

Re: Hoe ziet jouw Bijbel eruit?

Bericht door Heidebloem »

Charles schreef: 01 mar 2024, 09:12 Ik zocht op een SV met ruimte voor aantekeningen - mede omdat als ik een mooie uitleg hoor of lees ik dat later weer vergeten ben. Wil dat er daarom bij kunnen schrijven. SV met ruimte voor aantekeningen bleek niet te bestaan. Sindsdien ben ik overgestapt op de HSV notitiebijbel. Bij bestuderen van Bijbelboeken (met behulp van Bijbelverklaringen) schrijf ik er dingen bij die opvallend zijn. Zeer verhelderend als ik later dat gedeelte weer lees. Ook kaartjes, tijdbalken etc. voeg ik toe. Alleen voor thuisgebruik overigens.

@Heidebloem Zie ik nou dat jij gebruik maakt van doorzichtige notitieblaadjes?!

Afbeelding
Ik had destijds dezelfde zoektocht en kwam ook bij de HSV notitiebijbel uit indd. De mijne zit alleen in een 'zij lacht' jasje :)
Ik gebruik ook doorzichtige notitieblaadjes ja, deze zijn van amazon. Gebruik ze nu niet veel meer, schrijf nu meestal op een los blaadje wat ik met washi tape bevestig zodat je het opzij kunt klappen zeg maar. Ook alleen bij heel veel tekst, anders gewoon in de kantlijn.
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Hoe ziet jouw Bijbel eruit?

Bericht door Charles »

Idem bij mij. Ik gebruik de bekende 'geeltjes'. Die heb ik recent in wit gevonden. Na plakgedeelte een scherpe vouw maken en dan kun je ze ook omklappen.
Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Hoe ziet jouw Bijbel eruit?

Bericht door Marco »

Er is niet sprake van één Bijbel. Soms is mijn telefoon mijn Bijbel, soms het exemplaar dat meegaat naar de kerk. Die laatste gaat dan weer niet zo vaak mee in de trein naar mijn werk.
Marijn_M
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 feb 2024, 13:23

Re: Hoe ziet jouw Bijbel eruit?

Bericht door Marijn_M »

Ik heb verschillende Bijbels. Ze zijn zo groot dus de neem ik nooit mee. Op je telefoon staat ook een bijbel en dan kan je kiezen uit verschillende talen en vertalingen. Superhandig
Plaats reactie