Welke muziek beluister je nu?

ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door ejvl »

HersteldHervormd schreef: 27 feb 2024, 17:02 https://www.youtube.com/watch?v=rEGOihjqO9w

Piano Concerto no.2 van Rachmaninov. Luisteren andere forummers ook wel eens Rachmaninov?
Maar dan voor orgel...
https://www.youtube.com/watch?v=7nk4Ol5tf3M
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door HersteldHervormd »

ejvl schreef: 28 feb 2024, 08:18
HersteldHervormd schreef: 27 feb 2024, 17:02 https://www.youtube.com/watch?v=rEGOihjqO9w

Piano Concerto no.2 van Rachmaninov. Luisteren andere forummers ook wel eens Rachmaninov?
Maar dan voor orgel...
https://www.youtube.com/watch?v=7nk4Ol5tf3M
Ja is wel mooi, maar het romantische karakter verdwijnt snel achter het orgel vind ik. Dat vind ik jammer. Orgel vind ik weer mooier in de barok bijvoorbeeld.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Henk J »

HersteldHervormd schreef: 27 feb 2024, 17:09
J.C. Philpot schreef: 27 feb 2024, 17:04
HersteldHervormd schreef: 27 feb 2024, 17:02 https://www.youtube.com/watch?v=rEGOihjqO9w

Piano Concerto no.2 van Rachmaninov. Luisteren andere forummers ook wel eens Rachmaninov?
Deze versie van Youtube heb ik letterlijk honderden keren beluisterd :)
Haha wat grappig. Ik zit misschien nu op tientallen keren. Echt zo verschrikkelijk mooi.
A.s. zaterdag hoop ik naar de Doelen te gaan, bij Jaap van Zweden. Vooral heel erg veel zin in Rapsodie op een thema van Paganini.
Heb dit stuk ook al wel tientallen keren beluisterd. En veel plezier zaterdag, Jaap van Zweden staat voor topkwaliteit.
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Henk J »

HersteldHervormd schreef: 28 feb 2024, 08:22 Ja is wel mooi, maar het romantische karakter verdwijnt snel achter het orgel vind ik. Dat vind ik jammer. Orgel vind ik weer mooier in de barok bijvoorbeeld.
Dat komt ook door het orgel natuurlijk, de Wester is een veelzijdig barokorgel en geen romantisch orgel. Sowieso neemt het orgel in de romantiek geen centrale plaats meer in die het in de barok wel had.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door HersteldHervormd »

Henk J schreef: 28 feb 2024, 08:32
HersteldHervormd schreef: 27 feb 2024, 17:09
J.C. Philpot schreef: 27 feb 2024, 17:04
HersteldHervormd schreef: 27 feb 2024, 17:02 https://www.youtube.com/watch?v=rEGOihjqO9w

Piano Concerto no.2 van Rachmaninov. Luisteren andere forummers ook wel eens Rachmaninov?
Deze versie van Youtube heb ik letterlijk honderden keren beluisterd :)
Haha wat grappig. Ik zit misschien nu op tientallen keren. Echt zo verschrikkelijk mooi.
A.s. zaterdag hoop ik naar de Doelen te gaan, bij Jaap van Zweden. Vooral heel erg veel zin in Rapsodie op een thema van Paganini.
Heb dit stuk ook al wel tientallen keren beluisterd. En veel plezier zaterdag, Jaap van Zweden staat voor topkwaliteit.
Bedankt, gaat helemaal goed komen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Bourdon16 »

Het blijft genieten met deze CD.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door J.C. Philpot »

The Acappella Company - Sweet Beulah Land
https://youtu.be/tW8W7RXg6AA?si=okILaJtDJolKsn_Q
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door HersteldHervormd »

Bourdon16 schreef: 29 feb 2024, 09:51 Het blijft genieten met deze CD.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Het lijkt wel een menukaart :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Bourdon16 »

Er staat van alles op. Van licht verteerbaar tot wat zwaardere kost.
Ik ben nu bij dat stuk van Reger. Hopelijk lusten de buren dat ook..
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Bourdon16 »

Deze blijft ook zo mooi.

Voor de liefhebbers van 'professionele' orgelmuziek: valt dit daar ook onder? Of is dit kwalitatief ondermaats?

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk

Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Henk J »

Tja, ken niet heel veel van Teke Bijlsma maar wat ik ervan ken kun je niet vergelijken met de kwaliteit van improvisatoren als Sietze de Vries of Gerben Mourik.
Maar he, niet zeuren, gewoon van genieten als je het mooi vind. Ik zat gisteren ook nog psalm 138 van Asma te luisteren, ook wel leuk voor een keer.
Christen
Berichten: 772
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Christen »

Bourdon16 schreef: 29 feb 2024, 11:17 Deze blijft ook zo mooi.

Voor de liefhebbers van 'professionele' orgelmuziek: valt dit daar ook onder? Of is dit kwalitatief ondermaats?

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Stuur de cd maar door hoor... moet je mijn adres :) ?

Ik heb muziekstukken geërfd van Teke Bijlsma. Dus ook een beetje emotie erbij...

Wat heerlijk altijd hè, muziek..
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Bourdon16 »

Henk J schreef: 29 feb 2024, 12:06 Tja, ken niet heel veel van Teke Bijlsma maar wat ik ervan ken kun je niet vergelijken met de kwaliteit van improvisatoren als Sietze de Vries of Gerben Mourik.
Maar he, niet zeuren, gewoon van genieten als je het mooi vind. Ik zat gisteren ook nog psalm 138 van Asma te luisteren, ook wel leuk voor een keer.
Ja ik geniet er zeker van maar ik vraag me dan weleens af of dit dan muziek is volgens de 'regels' of niet. Ik hoor ook wel verschil met Sietze de Vries maar ook met bijvoorbeeld Martin Mans. Zit het er dan ook tussenin voor wat betreft kwaliteit?
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Bourdon16 »

Christen schreef: 29 feb 2024, 12:52
Bourdon16 schreef: 29 feb 2024, 11:17 Deze blijft ook zo mooi.

Voor de liefhebbers van 'professionele' orgelmuziek: valt dit daar ook onder? Of is dit kwalitatief ondermaats?

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Stuur de cd maar door hoor... moet je mijn adres :) ?

Ik heb muziekstukken geërfd van Teke Bijlsma. Dus ook een beetje emotie erbij...

Wat heerlijk altijd hè, muziek..
Ik heb nog weleens met hem gemaild. Maar als je op een refoforum bijeenkomst komt mag je de CD wel lenen hoor. En dan geef je 'm het jaar daarop weer terug.

Ik heb ook de CD Psalmen in Rolduc van Jan-Willem van Braak. Ik heb het al verschillende keren geprobeerd maar daar kom ik niet doorheen. Als ik met die CD iemand blij kan maken, laat het dan gerust weten!
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Henk J »

Bourdon16 schreef: 29 feb 2024, 13:53
Henk J schreef: 29 feb 2024, 12:06 Tja, ken niet heel veel van Teke Bijlsma maar wat ik ervan ken kun je niet vergelijken met de kwaliteit van improvisatoren als Sietze de Vries of Gerben Mourik.
Maar he, niet zeuren, gewoon van genieten als je het mooi vind. Ik zat gisteren ook nog psalm 138 van Asma te luisteren, ook wel leuk voor een keer.
Ja ik geniet er zeker van maar ik vraag me dan weleens af of dit dan muziek is volgens de 'regels' of niet. Ik hoor ook wel verschil met Sietze de Vries maar ook met bijvoorbeeld Martin Mans. Zit het er dan ook tussenin voor wat betreft kwaliteit?
Zou kunnen, er zit wel ruimte tussen Sietze de Vries en Martin Mans natuurlijk, een grote kloof zou ik zeggen. Dus daar kan die prima tussen zitten maar zo goed ken ik hem ook weer niet.
Plaats reactie