Oorlog in Oekraine

Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Cyrillus »

HersteldHervormd schreef: 27 feb 2024, 18:11
Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 17:22
HersteldHervormd schreef: 27 feb 2024, 17:15
Mannetje schreef: 27 feb 2024, 16:56 Het valt mij op dat nu ik Gezang weer mis, Cyrillus terug is. Zorgt in ieder geval voor leven in de brouwerij, al vraag ik me af wat voor leven.
Gezang is verbannen volgens mij.
Aangezien ik het vermoeden heb dat een aantal van de bans die ik heb gekregen ingegeven zijn door op hun tenen getrapte forumleden zeg ik alvast dat ik heel vervelend ga zin op dit punt. Wat jij doet is op de persoon.

Een paar vragen:

- Reageer je nu op mij of op Mannetje?
- Geef je hiermee toe dat je eerdere accounts, te weten Psalm & Gezang, hebt gehad?
- Zo ja: Waarom maak je nieuwe accounts nadat je verbannen bent? Dat lijkt me niet de bedoeling en zelfs verkeerd.
- Hoe moet ik de zin (zeg ik alvast dat ik heel vervelend ga zijn op dit punt) opvatten?
- Wat bedoel je precies met op de persoon?
Ik heb in een later post dit gecorrigeerd naar mannetje, was te laat om het in dezelfde post te corrigeren. De andere vragen van je laat ik open, ga ik niet op in.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door MGG »

Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 11:55 Begrijp nog steeds niet waarom wij miljarden steken in een oorlog die niet de onze is. Het overwegen alleen al dat onze mensen daarvoor zouden moeten sneuvelen is al te gek voor woorden. Rusland is geen bedreiging voor ons. Waarom laten mensen zich zo bang maken?
Wat vind je ervan dat de VS dit in WW2 wel deed?
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door MGG »

Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 15:37
huisman schreef: 27 feb 2024, 15:31
Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 13:36
huisman schreef: 27 feb 2024, 13:24


….en dat Rusland wel een bedreiging is voor veel van zijn buurlanden vind jij acceptabel? Vind jij het ook acceptabel dat de oppositie in Rusland wordt vermoord? Vind jij Poetin een gewelddadig dictator of een redelijk leider?

Zomaar wat vragen……
Rusland is opgekomen voor de Russen in de Oekraine en is geen bedreiging voor de EU. Als jij Poetin niet mag, dan neem ik aan dat jij ook geen producten koopt uit het land van Xi Jinping? Want die vent is nog erger. Ik bedoel daarmee te zeggen dat we huilen met de wolven in het bos, maar alleen als het ons uitkomt.
Ik kijk naar Poetin zijn daden . Hij laat iedereen vermoorden die hij verdenkt van oppositie tegen hem. Dat noem jij ook opkomen voor de Russen? Hoe een christen het regime van Poetin kan rechtvaardigen is mij een raadsel. Heb jij de moord en het drama rond het lichaam van Navalny niet meegekregen?

Jij put duidelijk uit dezelfde bron als Baudet. Zit je in dezelfde bubbel?
Voor je je met de splinter in andermans oog bezighoudt. Jij als christen neemt het op voor het superieure westen, terwijl er alleen al in het westerse Nederland meer dan 30.000 kinderen per jaar vermoord worden. Jij maakt je druk om 1 man en niet om 30.000 kinderen?
In Rusland is het aantal abortussen veel hoger. Dat maakt de Nederlandse situatie niet minder verdrietig, maar het laat wel zien dat dictator Poetin niks om leven geeft.
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Cyrillus »

MGG schreef: 27 feb 2024, 18:27
Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 11:55 Begrijp nog steeds niet waarom wij miljarden steken in een oorlog die niet de onze is. Het overwegen alleen al dat onze mensen daarvoor zouden moeten sneuvelen is al te gek voor woorden. Rusland is geen bedreiging voor ons. Waarom laten mensen zich zo bang maken?
Wat vind je ervan dat de VS dit in WW2 wel deed?
In die tijd waren er 2 zaken anders: het ging in Nazi Duitsland om een ideologie, en de VS was veel christelijker. Dus de motivatie en argumentatie voor de offers die gebracht werden waren veel zuiverder. Bovendien is het zo dat veel Oekraiense mannen in de vechtgerechtigde leeftijd nu ergens in de EU mooi zitten te wezen.
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Cyrillus »

MGG schreef: 27 feb 2024, 18:28
Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 15:37
huisman schreef: 27 feb 2024, 15:31
Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 13:36
Rusland is opgekomen voor de Russen in de Oekraine en is geen bedreiging voor de EU. Als jij Poetin niet mag, dan neem ik aan dat jij ook geen producten koopt uit het land van Xi Jinping? Want die vent is nog erger. Ik bedoel daarmee te zeggen dat we huilen met de wolven in het bos, maar alleen als het ons uitkomt.
Ik kijk naar Poetin zijn daden . Hij laat iedereen vermoorden die hij verdenkt van oppositie tegen hem. Dat noem jij ook opkomen voor de Russen? Hoe een christen het regime van Poetin kan rechtvaardigen is mij een raadsel. Heb jij de moord en het drama rond het lichaam van Navalny niet meegekregen?

Jij put duidelijk uit dezelfde bron als Baudet. Zit je in dezelfde bubbel?
Voor je je met de splinter in andermans oog bezighoudt. Jij als christen neemt het op voor het superieure westen, terwijl er alleen al in het westerse Nederland meer dan 30.000 kinderen per jaar vermoord worden. Jij maakt je druk om 1 man en niet om 30.000 kinderen?
In Rusland is het aantal abortussen veel hoger. Dat maakt de Nederlandse situatie niet minder verdrietig, maar het laat wel zien dat dictator Poetin niks om leven geeft.
Ik heb hier al eerder op geantwoord, misschien handig om dat eerst te lezen.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door MGG »

Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 18:33
MGG schreef: 27 feb 2024, 18:27
Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 11:55 Begrijp nog steeds niet waarom wij miljarden steken in een oorlog die niet de onze is. Het overwegen alleen al dat onze mensen daarvoor zouden moeten sneuvelen is al te gek voor woorden. Rusland is geen bedreiging voor ons. Waarom laten mensen zich zo bang maken?
Wat vind je ervan dat de VS dit in WW2 wel deed?
In die tijd waren er 2 zaken anders: het ging in Nazi Duitsland om een ideologie, en de VS was veel christelijker. Dus de motivatie en argumentatie voor de offers die gebracht werden waren veel zuiverder. Bovendien is het zo dat veel Oekraiense mannen in de vechtgerechtigde leeftijd nu ergens in de EU mooi zitten te wezen.
Je vergeet dat het de VS ook om macht en economische motieven ging. Poetins droom van een groot en machtig Rusland is ook een ideologie.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door MGG »

Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 18:35
MGG schreef: 27 feb 2024, 18:28
Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 15:37
huisman schreef: 27 feb 2024, 15:31

Ik kijk naar Poetin zijn daden . Hij laat iedereen vermoorden die hij verdenkt van oppositie tegen hem. Dat noem jij ook opkomen voor de Russen? Hoe een christen het regime van Poetin kan rechtvaardigen is mij een raadsel. Heb jij de moord en het drama rond het lichaam van Navalny niet meegekregen?

Jij put duidelijk uit dezelfde bron als Baudet. Zit je in dezelfde bubbel?
Voor je je met de splinter in andermans oog bezighoudt. Jij als christen neemt het op voor het superieure westen, terwijl er alleen al in het westerse Nederland meer dan 30.000 kinderen per jaar vermoord worden. Jij maakt je druk om 1 man en niet om 30.000 kinderen?
In Rusland is het aantal abortussen veel hoger. Dat maakt de Nederlandse situatie niet minder verdrietig, maar het laat wel zien dat dictator Poetin niks om leven geeft.
Ik heb hier al eerder op geantwoord, misschien handig om dat eerst te lezen.
Ik wil graag nogmaals benadrukken dat Poetin een monster is.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door DDD »

Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 18:33
MGG schreef: 27 feb 2024, 18:27
Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 11:55 Begrijp nog steeds niet waarom wij miljarden steken in een oorlog die niet de onze is. Het overwegen alleen al dat onze mensen daarvoor zouden moeten sneuvelen is al te gek voor woorden. Rusland is geen bedreiging voor ons. Waarom laten mensen zich zo bang maken?
Wat vind je ervan dat de VS dit in WW2 wel deed?
In die tijd waren er 2 zaken anders: het ging in Nazi Duitsland om een ideologie, en de VS was veel christelijker. Dus de motivatie en argumentatie voor de offers die gebracht werden waren veel zuiverder. Bovendien is het zo dat veel Oekraiense mannen in de vechtgerechtigde leeftijd nu ergens in de EU mooi zitten te wezen.
Het gaat in Rusland óók om een ideologie. En hoewel ik het heel wenselijk zou vinden als Europa meer uitgesproken christelijk was, het ontbreken van een christelijk karakter van Europa kan natuurlijk geen reden zijn om de internationale rechtsorde te schenden en het gedrag van een boosaardige dictator goed te praten, en de naam van een van de meest goddeloze mensen ter wereld aan te nemen.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Jeremiah »

Afbeelding

Ik heb het idee dat er een Patriot installatie wat dichter bij de frontlijn is gezet. Oekraine neemt risico's.
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Cyrillus »

MGG schreef: 27 feb 2024, 18:36
Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 18:33
MGG schreef: 27 feb 2024, 18:27
Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 11:55 Begrijp nog steeds niet waarom wij miljarden steken in een oorlog die niet de onze is. Het overwegen alleen al dat onze mensen daarvoor zouden moeten sneuvelen is al te gek voor woorden. Rusland is geen bedreiging voor ons. Waarom laten mensen zich zo bang maken?
Wat vind je ervan dat de VS dit in WW2 wel deed?
In die tijd waren er 2 zaken anders: het ging in Nazi Duitsland om een ideologie, en de VS was veel christelijker. Dus de motivatie en argumentatie voor de offers die gebracht werden waren veel zuiverder. Bovendien is het zo dat veel Oekraiense mannen in de vechtgerechtigde leeftijd nu ergens in de EU mooi zitten te wezen.
Je vergeet dat het de VS ook om macht en economische motieven ging. Poetins droom van een groot en machtig Rusland is ook een ideologie.
Bij Duitsland ging het om een politieke anti-christelijke ideologie van een superieur ras die leidde tot genocide van joden en zigeuners. De Russische ideologie om macht vind ik nauwelijks een ideologie te noemen. Macht is nu eenmaal altijd een factor bij het veroveren van een land. En als we zo beginnen kunnen we gelijk de EU erbij halen die maar groter en groter wil worden, over macht gesproken.
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Cyrillus »

MGG schreef: 27 feb 2024, 18:37
Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 18:35
MGG schreef: 27 feb 2024, 18:28
Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 15:37
Voor je je met de splinter in andermans oog bezighoudt. Jij als christen neemt het op voor het superieure westen, terwijl er alleen al in het westerse Nederland meer dan 30.000 kinderen per jaar vermoord worden. Jij maakt je druk om 1 man en niet om 30.000 kinderen?
In Rusland is het aantal abortussen veel hoger. Dat maakt de Nederlandse situatie niet minder verdrietig, maar het laat wel zien dat dictator Poetin niks om leven geeft.
Ik heb hier al eerder op geantwoord, misschien handig om dat eerst te lezen.
Ik wil graag nogmaals benadrukken dat Poetin een monster is.
Ik zal het doorgeven.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door DDD »

Ik begrijp dat we niet mogen vissen naar de identiteit van forummers, maar ik begin me echt af te vragen of Cyrillus wel een werkelijk bestaand persoon is. Of dat dit één van de mensen is die Rusland betaalt om hier het land te destabiliseren.

Ik mag hopen dat de moderatoren tijdig de veiligheidsdiensten raadplegen, want dit soort onzin wordt door sommige mensen hier ook serieus genomen.
ZWP
Berichten: 1678
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door ZWP »

DDD schreef: 27 feb 2024, 19:01 Ik begrijp dat we niet mogen vissen naar de identiteit van forummers, maar ik begin me echt af te vragen of Cyrillus wel een werkelijk bestaand persoon is. Of dat dit één van de mensen is die Rusland betaalt om hier het land te destabiliseren.

Ik mag hopen dat de moderatoren tijdig de veiligheidsdiensten raadplegen, want dit soort onzin wordt door sommige mensen hier ook serieus genomen.
Ik vind het eerlijk gezegd ook vreselijk om te lezen inderdaad. Het open riool van Rusland, zo op dit forum. :bobo
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door MGG »

Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 18:55
MGG schreef: 27 feb 2024, 18:37
Cyrillus schreef: 27 feb 2024, 18:35
MGG schreef: 27 feb 2024, 18:28

In Rusland is het aantal abortussen veel hoger. Dat maakt de Nederlandse situatie niet minder verdrietig, maar het laat wel zien dat dictator Poetin niks om leven geeft.
Ik heb hier al eerder op geantwoord, misschien handig om dat eerst te lezen.
Ik wil graag nogmaals benadrukken dat Poetin een monster is.
Ik zal het doorgeven.
Fijn, vraag direct of hij zijn macht wil gebruiken om miljoenen levens te sparen.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Bonny »

Ik moet onderstaande post die ik in september schreef maar weer eens naar voren halen
Bonny schreef: 29 aug 2023, 22:16 De vraag is dus of het Westen of de NAVO de oorlog heeft uitgelokt door de uitbreiding of inlijving van de NAVO met de voormalige Warschaupactlanden. Door deze uitbreiding met landen die bijna 50 jaar of langer tot de Sovjet-Russische invloedssfeer hadden behoord, voelde Rusland zich bedreigd. Nu ook Oekraïne, of klein-Rusland, naar het Westen lijkt te neigen was er voor Rusland geen enkele mogelijkheid meer dan met harde hand het buurland terug bij Moedertje Rusland drijven.

Er zijn een aantal fundamentele misslagen in deze denkwijze.

De uitbreiding van de NAVO was een agressieve handeling
De uitbreiding van de NAVO naar het oosten en zuidoosten van Europa is een agressieve daad geweest. Er is in dit topic zelfs gesproeken over een ‘inlijving’. Deze term is onjuist: een inlijving suggereert een illegale en ongewenste overnamen van het ene land door een ander land. Denk hierbij aan de inval van nazi-Duitsland in Polen, de aansluiting van Sudentenland in 1938 of de inlijving van de Nederlanden in het Napoleontische keizerrijk.

De uitbreiding van de NAVO met o.a. Polen, Estland en Bulgarije is toot stand gekomen op uitdrukkelijke wens van de bevolking van al die landen. De democratische regeringen van die landen hebben een aanvraag om lid te worden van de NAVO ingediend. Deze aanvraag is getoetst aan de criteria en vervolgens hebben de leden de aanvraag goedgekeurd. Daar is geen sprankje illegaliteit of dwang aan te pas gekomen, wat sommige forummers hier plachten te suggereren.

Deze landen zijn door hun NAVO-lidmaatschap verzekert van bescherming tegen hu aloude vijand aan de Oostgrens.

Daarnaast is in de jaren negentig het ‘Partnership for Peace’ door de NAVO opgesteld. In dit samenwerkingsverband werkten alle Europese staten én de voormalige Sovjetstaten (inclusief Rusland!) samen om te komen tot een stabiel en vreedzaam Europa. Dit werkte heel aardig tot aan het begin van de 21ste eeuw.

Nationalisme
Het Rusland van de jaren negentig, met de snelle opkomst van een markteconomie, bleek mislukt. Corruptie, misdaad en armoe tierden welig en velen verlangden terug naar een sterke staat geleid door een sterke man. De oud-KGB’er Poetin bleek die rol met verve te kunnen vervullen. Hij liet de gewone Ivan Ivanovitsj weer trots zijn op zijn land door een nationalistische politiek te gaan voeren. De overwinning op nazi-Duitsland in de Grote Vaderlandse Oorlog werd breed uitgemeten jaarlijks. De Tsjetsjeense kwestie werd opgelost. Zelfverrijkende oligarchen werden aangepakt. Landen in de periferie werden financieel en militair ondersteund zoals Syrië, Kazachstan en Wit-Rusland. De Olympische Spelen werden georganiseerd en het WK Voetbal kwam naar Rusland. Dit allemaal om de Russische samenleving te doordrenken van nationalistische gevoelens.
Dit kan natuurlijk niet zonder een vijandbeeld te creëren. Die was makkelijk gevonden: het westen met zijn verachtelijke markteconomie, die markteconomie die de gewone Rus in de jaren negentig kaalgeplukt en bijna verhongerd had. Dat was de Grote Schuldige. Het westen met slap diplomatie gepraat en homorechten. En dat breidde zich uit richting Rusland. Het grote kwaad zou ook binnen no time Rusland overspoelen als er niet direct actie zou worden ondernomen.

Dit, dit agressieve Russische nationalisme. Dit alleen is de oorzaak van de oorlog in Oekraïne. Dank u.
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie