Hoe was je zondag [2]?

-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door -DIA- »

Zondagmorgen een preek over Lukas 5:1-11 (kerntekst vers 4)
"en Ik stel Mijn leven voor de schapen"
Zondagmorgen was er bediening van het H.A.

's Middags leesdienst, vervolg van serie preken van ds. Moerkerken uit Openbaring
Deze keer Openbaring 11, kerntekst was vers 3:
En Ik zal Mijn twee getuigen macht geven, en zij zullen profeteren duizend tweehonderd zestig dagen, met zakken bekleed. Ingrijpend als we dit op ons laten inwerken.

Avond weer leesdienst, i.v.m. ziekte en overlijden van de moeder van ds. H.
Er werd een preek gelezen (nabetr. H.A.) van ds. J. Mijnders uit Hooglied 2:4
Hij voert mij in het wijnhuis, en de liefde is Zijn banier over mij.
Dat de preek van ds Mijnders was hoorde ik al snel, want ik ken de spreekstijl van ds. Mijnders heel goed.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Cornelia83
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Cornelia83 »

In de ochtenddienst Ds. J.A.W. Verhoeven. Preek over Johannes 7: 7 De wereld kan u niet haten, maar Mij haten zij, omdat Ik van haar getuig dat haar werken slecht zijn.
Thema: De eenzaamheid van Jezus
Schriftlezing Johannes 7: 1 t/m 18 en 28 t/m 32

In de avonddienst Ds. A. v. Vuuren.
Preek over Mattheüs 13: 11 Hij antwoordde en zei tegen hen: Omdat het u gegeven is de geheimenissen van het Koninkrijk der Hemelen te kennen, maar aan hen is het niet gegeven.
Thema: Onderwijs in geheimtaal
Schriftlezing Mattheüs 13: 1 t/m 17
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Geytenbeekje »

Ochtend; psalm 31 v 7 - Zacharia 3:9 - psalm 55 v 1 & 11- psalm 85 v1&3 - psalm 71 v 2 preek was van wijlen ds M. van Beek
Middag: ds J. de Bruin, HC Zondag 7. Wat is een waar geloof.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door huisman »

Het was zeer goed. Verwacht dat Helma de preken met de verdeling hier plaatst.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Chrisje72
Berichten: 1486
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Chrisje72 »

Een hele mooie preek over geloven nav Joh 3:14,15 van ds G.J. Capellen
Moest nog aan de actuele discussie denken.

Jezus als de slang verhoogd
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Bertiel »

Gisterenmorgen
Ds J Koppelaar
Joel 2:18-32, tekst : 24
Kan God het verleden ongedaan maken?

Gisterenavond onze eigen predikant
Gen 3:1-15 & Joh 3:1-8
HC 3
Onze ziekte
1. de ziekte
2. de oorzaak
3. de genezing

kleine had best wel koorts in de nacht ervoor, dus 's ochtends moe in kerk en 's avonds afgeleid thuis. Heb betere zondagen gekend ondanks dat het 2 goede en mooie preken waren, het kwam er niet in zeg maar.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door helma »

CGK Renswoude 18-2

Indrukwekkende voorbereidingszondag

Deel 2 en 3 in de prekenserie 'Jezus in Gethsemane'
Ds CP de Boer

Morgendienst:
‭‭MARKUS 14:27-42 lezen
Tekst: 38 Waakt en bidt, opdat gij niet in verzoeking komt; de geest is wel gewillig, maar het vlees is zwak.

1. Ontrouwe, slapende discipelen
2. Betrouwbare, wakende Meester

Ps. 66: 4 en 5
Gebed des Heeren 7
Ps. 119: 13 en 67
Ps. 139: 14
Avondzang 4 en 5

Middagdienst:
MARKUS 14:27-42 lezen
Tekst:‭‭ 36 En Hij zeide: Abba, Vader! alle dingen zijn U mogelijk; neem dezen drinkbeker van Mij weg, doch niet wat Ik wil, maar wat Gij wilt.

1. Het gebed van de Zoon
2. Het antwoord van de Vader
3. De troost voor Gods kerk

Ps. 22: 3 en 6
Ps. 40: 4
Ps. 70: 1,2 en 3
Ps. 131: 2,3 en 4
Gebed des Heeren 4 en 9


Soms ervaar je dat de hemel nog maar één stapje is. Dit was zo'n zondag. Zeer ontroerend. De ochtendpreek was zo wat ik in de dagen ervoor in mijn hart had ervaren.

Zoveel liefde van de Borg en Zaligmaker voor struikelende, slapende discipelen. Die iedere keer weer moeten ervaren dat ze de Heere wel willen dienen maar struikelen over hun andere wil (Romeinen 7)
Maar Hij is een volkómen Zaligmaker. Het is genoeg. Het is volbracht.

Hoe zou ik Hem niet kúnnen liefhebben...
2e Hans
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door 2e Hans »

-DIA- schreef: 13 feb 2024, 13:39
Er werd een preek gelezen (nabetr. H.A.) van ds. J. Mijnders uit Hooglied 2:4
Hij voert mij in het wijnhuis, en de liefde is Zijn banier over mij.
Dat de preek van ds Mijnders was hoorde ik al snel, want ik ken de spreekstijl van ds. Mijnders heel goed.
De preken van ds. Mijnders, daar heb ik erg goede herinneringen aan. Wat steeds opviel was de radicaliteit waarmee hij alles wat van de mens was, afwees, en de heerlijkheid van zijn Koning mocht aanprijzen. Hij was bang om, zoals hij zelf zei: ‘de eer van mijn Koning tekort te doen, hoe groot mijn ellende ook is’.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door -DIA- »

2e Hans schreef: 19 feb 2024, 18:21
-DIA- schreef: 13 feb 2024, 13:39
Er werd een preek gelezen (nabetr. H.A.) van ds. J. Mijnders uit Hooglied 2:4
Hij voert mij in het wijnhuis, en de liefde is Zijn banier over mij.
Dat de preek van ds Mijnders was hoorde ik al snel, want ik ken de spreekstijl van ds. Mijnders heel goed.
De preken van ds. Mijnders, daar heb ik erg goede herinneringen aan. Wat steeds opviel was de radicaliteit waarmee hij alles wat van de mens was, afwees, en de heerlijkheid van zijn Koning mocht aanprijzen. Hij was bang om, zoals hij zelf zei: ‘de eer van mijn Koning tekort te doen, hoe groot mijn ellende ook is’.
Een goede raad voor al de criticasters die de parallel tussen de jaren '50 en nu niet willen of niet kunnen zien. Lees dan de preken van ds. Mijnders. Wellicht is zijn taal ietwat verouderd, maar zijn Boodschap is dezelfde: Niets uit ons, alles uit Hem, zo reist de Kerk naar Jeruzalem. Je hoeft niet te denken dat, als hij nog op de aarde was, dat hij ooit een compromis sloot met de leer als ds. van den Brink c.s. leert.

Ik heb gezegd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
2e Hans
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door 2e Hans »

-DIA- schreef: 20 feb 2024, 00:52
2e Hans schreef: 19 feb 2024, 18:21
-DIA- schreef: 13 feb 2024, 13:39
Er werd een preek gelezen (nabetr. H.A.) van ds. J. Mijnders uit Hooglied 2:4
Hij voert mij in het wijnhuis, en de liefde is Zijn banier over mij.
Dat de preek van ds Mijnders was hoorde ik al snel, want ik ken de spreekstijl van ds. Mijnders heel goed.
De preken van ds. Mijnders, daar heb ik erg goede herinneringen aan. Wat steeds opviel was de radicaliteit waarmee hij alles wat van de mens was, afwees, en de heerlijkheid van zijn Koning mocht aanprijzen. Hij was bang om, zoals hij zelf zei: ‘de eer van mijn Koning tekort te doen, hoe groot mijn ellende ook is’.
Een goede raad voor al de criticasters die de parallel tussen de jaren '50 en nu niet willen of niet kunnen zien. Lees dan de preken van ds. Mijnders. Wellicht is zijn taal ietwat verouderd, maar zijn Boodschap is dezelfde: Niets uit ons, alles uit Hem, zo reist de Kerk naar Jeruzalem. Je hoeft niet te denken dat, als hij nog op de aarde was, dat hij ooit een compromis sloot met de leer als ds. van den Brink c.s. leert.

Ik heb gezegd.
Voer deze discussie bij het draadje/topic waar het hoort. Ik doe daar heel bewust niet aan mee. Waarom moet dit topic daar ook bij betrokken worden?
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door -DIA- »

2e Hans schreef: 20 feb 2024, 07:25
-DIA- schreef: 20 feb 2024, 00:52
2e Hans schreef: 19 feb 2024, 18:21
-DIA- schreef: 13 feb 2024, 13:39
Er werd een preek gelezen (nabetr. H.A.) van ds. J. Mijnders uit Hooglied 2:4
Hij voert mij in het wijnhuis, en de liefde is Zijn banier over mij.
Dat de preek van ds Mijnders was hoorde ik al snel, want ik ken de spreekstijl van ds. Mijnders heel goed.
De preken van ds. Mijnders, daar heb ik erg goede herinneringen aan. Wat steeds opviel was de radicaliteit waarmee hij alles wat van de mens was, afwees, en de heerlijkheid van zijn Koning mocht aanprijzen. Hij was bang om, zoals hij zelf zei: ‘de eer van mijn Koning tekort te doen, hoe groot mijn ellende ook is’.
Een goede raad voor al de criticasters die de parallel tussen de jaren '50 en nu niet willen of niet kunnen zien. Lees dan de preken van ds. Mijnders. Wellicht is zijn taal ietwat verouderd, maar zijn Boodschap is dezelfde: Niets uit ons, alles uit Hem, zo reist de Kerk naar Jeruzalem. Je hoeft niet te denken dat, als hij nog op de aarde was, dat hij ooit een compromis sloot met de leer als ds. van den Brink c.s. leert.

Ik heb gezegd.
Voer deze discussie bij het draadje/topic waar het hoort. Ik doe daar heel bewust niet aan mee. Waarom moet dit topic daar ook bij betrokken worden?
U leek ds Mijnders nogal te waarderen door de radicaliteit die u bij hem waarnam. Als ik dan ook mijn belijdenis radicaal hier neerzet, tegenover alle andere geluiden krijg ik een trap na. Wees zo fair en zeg dat dan ook van ds. Mijnders. Ik sta immers, wat de belijdenis betreft, ook op ditzelfde radicale standpunt. Dit kan toch niet gezegd worden van vele anderen, die lijken te zweven van het ene naar het ander, en overal genuanceerd over kunnen meepraten. Deze waarheid is radicaal, ik weet het. Exclusief, en dat maakt wrevel los. Dank voor uw vriendelijke opmerking wat betreft ds. Mijnders. Zie verder (wat de reacties betreft) veel berichten die ik vanaf het begin hier heb mogen posten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door DDD »

Nee hoor. Ik luister graag naar ds. Mijnders, maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik met jouw bespiegelingen altijd kan instemmen.

Ik wil me er verder niet te veel mee bemoeien, maar dit gaat toch echt te ver.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: 20 feb 2024, 09:48 Nee hoor. Ik luister graag naar ds. Mijnders, maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik met jouw bespiegelingen altijd kan instemmen.

Ik wil me er verder niet te veel mee bemoeien, maar dit gaat toch echt te ver.
Goed om te horen, maar het is uit uw berichten niet na te lezen. Ik wil hier verder ook niet op ingaan. U kunt uw eigen berichten nalezen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door -DIA- »

Wij hadden drie maal leesdienst.
In de morgendienst een preek van ds. Hochem over Mattheus 16:23-23
Het gaat over Jezus' verzoeking door het woord van Petrus

In de middagdienst een vervolgstof ovet het boek Openbaring van ds. Moerkerken
Deze keer Openbaring 14:14-15 over "De aarde wordt gemaaid"


In de avonddienst een preek over Lukas 18:1-8 van ds. J. van Haaren over
de gelijkenis van de weduwe en de onrechtvaardige rechter.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Louis2
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 sep 2021, 14:04

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Louis2 »

Afgelopen weekend naar een conferentie geweest. De kerkdiensten vonden plaats in de gereformeerde gemeente van Benthuizen. Dominee de Raaf ging voor.

De ochtenddienst was een doopdienst. De bepreekte Bijbeltekst was Exodus 12 vers 1-6 en 21-28. :
1. Een lam per huis
2. Een lam van god.
3. Een lam voor zondaren

De avonddienst ging Mattheus 13 vers 24-30, met als thema onkruid.
1. Gezaaid tussen het tarwe.
2. Groeiend tussen het tarwe.
3. Gedoogd vanwege de tarwe
4. Gescheiden van het tarwe

Mooi eens een doopdienst in de gereformeerde gemeenten 'live' mee te mogen. De Heere gaat dus ook in Benthuizen door met zijn werk.
Plaats reactie