Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Hoopvol »

Mannetje schreef: 08 jan 2024, 15:34 Weet ik, maar toch dank voor de waarschuwing! :)
Je mag nog 80 watt. En anders een haspel van 25 meter uitrollen en de frietpannen in het haspel doen. Dan fungeert het haspel als smoorspoel... En als je een stop i.p.v een automaat heb kan je je belasting langzaam ophogen tot ongeveer 4600 watt.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Orchidee »

refo schreef:
Mannetje schreef: 06 jan 2024, 18:42 Een nieuwe frietpan. Nu een dubbele, 2x3,5 liter, 2x1800 watt. Gaat het friet bakken hopelijk wat sneller :)
Dan moet je verder niets meer op dezelfde zekering-groep aansluiten tijdens het bakken.
Oei, is dat zo? Dan mag ik wel uitkijken met mijn ouderwetse 2 groepenkast.
Mijn frituurpannen zijn 2400 watt p/stk.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Hoopvol »

Orchidee schreef: 09 jan 2024, 14:03
refo schreef:
Mannetje schreef: 06 jan 2024, 18:42 Een nieuwe frietpan. Nu een dubbele, 2x3,5 liter, 2x1800 watt. Gaat het friet bakken hopelijk wat sneller :)
Dan moet je verder niets meer op dezelfde zekering-groep aansluiten tijdens het bakken.
Oei, is dat zo? Dan mag ik wel uitkijken met mijn ouderwetse 2 groepenkast.
Mijn frituurpannen zijn 2400 watt p/stk.
Waarschijnlijk heb je dan ouderwetse stoppen? Want de beide frietpannen gebruiken samen bijna 21A. Een ouderwetse 16A stop kan je meestal wel overbelasten tot ongeveer 20A. Je zou, als de stop vaak doorbrand, de stop kunnen vervangen voor een 16A traag zekering of een 20A zekering. Als je verzwaard naar 20A, vergeet dan ook de passchroef niet te vervangen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door refo »

Hoopvol schreef: 09 jan 2024, 14:46
Orchidee schreef: 09 jan 2024, 14:03
refo schreef:
Mannetje schreef: 06 jan 2024, 18:42 Een nieuwe frietpan. Nu een dubbele, 2x3,5 liter, 2x1800 watt. Gaat het friet bakken hopelijk wat sneller :)
Dan moet je verder niets meer op dezelfde zekering-groep aansluiten tijdens het bakken.
Oei, is dat zo? Dan mag ik wel uitkijken met mijn ouderwetse 2 groepenkast.
Mijn frituurpannen zijn 2400 watt p/stk.
Waarschijnlijk heb je dan ouderwetse stoppen? Want de beide frietpannen gebruiken samen bijna 21A. Een ouderwetse 16A stop kan je meestal wel overbelasten tot ongeveer 20A. Je zou, als de stop vaak doorbrandT, de stop kunnen vervangen voor een 16A traag zekering of een 20A zekering. Als je verzwaarT naar 20A, vergeet dan ook de passchroef niet te vervangen.
Watt = Volt maal Ampere leerde ik op school. De stop van 16A kan dus 230 maal 16 = 3680W hebben. Het kan net bij 2 maal 1800. Maar 2 maal 2400 is wel erg veel. Als je er 2 hebt, aparte groepen gebruiken.
Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Hoopvol »

refo schreef: 09 jan 2024, 17:28
Hoopvol schreef: 09 jan 2024, 14:46
Orchidee schreef: 09 jan 2024, 14:03
refo schreef:
Dan moet je verder niets meer op dezelfde zekering-groep aansluiten tijdens het bakken.
Oei, is dat zo? Dan mag ik wel uitkijken met mijn ouderwetse 2 groepenkast.
Mijn frituurpannen zijn 2400 watt p/stk.
Waarschijnlijk heb je dan ouderwetse stoppen? Want de beide frietpannen gebruiken samen bijna 21A. Een ouderwetse 16A stop kan je meestal wel overbelasten tot ongeveer 20A. Je zou, als de stop vaak doorbrandT, de stop kunnen vervangen voor een 16A traag zekering of een 20A zekering. Als je verzwaarT naar 20A, vergeet dan ook de passchroef niet te vervangen.
Watt = Volt maal Ampere leerde ik op school. De stop van 16A kan dus 230 maal 16 = 3680W hebben. Het kan net bij 2 maal 1800. Maar 2 maal 2400 is wel erg veel. Als je er 2 hebt, aparte groepen gebruiken.
Heb je goed geleerd, dat is de wet van Ohm. Maar de uitschakelkarakteristiek van een zekering is heel anders dan een uitschakelkarakteristiek van een installatieautomaat. Een zekering kan je best een tijdje overbelasten hoor.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door FlyingEagle »

De Greenpannen via de Albert Heijn spaaractie. Ben benieuwd of ze bevallen.
Chrisje72
Berichten: 1486
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Chrisje72 »

Heerlijke pannen!
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Bertiel »

vreugde bij de bron - verzamelde werken van ds I Kievit

Beter valentijnscadeau... mocht ook zelf uitzoeken :D
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door -DIA- »

Bertiel schreef: 14 feb 2024, 09:56 vreugde bij de bron - verzamelde werken van ds I Kievit

Beter valentijnscadeau... mocht ook zelf uitzoeken :D
Op de eerste plaats nog gefeliciteerd en ja, dat boek zou ik ook wensen, en dus ook nog gefeliciteerd met dat de werken van ds. I. Kievit!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3053
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Lilian1975 »

Een nieuwe stofzuiger., AAA energie zuinig. Zo schattig zwart met heeeeeel lang groen snoer. Maar ook een knappert, met luie mensen stand: smart. Hij denkt voor je na welke ondergrond het is en of hij dus wel of geen borsrel nodig heeft. Maar vooral het geluid dat je bijna niet hoort :love . Soort zacht zoef geluidje. Echt je gaat voor je plezier aan de wandel door het hele huis, want werkt grondig. :super
Chrisje72
Berichten: 1486
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Chrisje72 »

Lilian1975 schreef:Een nieuwe stofzuiger., AAA energie zuinig. Zo schattig zwart met heeeeeel lang groen snoer. Maar ook een knappert, met luie mensen stand: smart. Hij denkt voor je na welke ondergrond het is en of hij dus wel of geen borsrel nodig heeft. Maar vooral het geluid dat je bijna niet hoort :love . Soort zacht zoef geluidje. Echt je gaat voor je plezier aan de wandel door het hele huis, want werkt grondig. :super
Oe, nu wil ik weten wat voor een het is! Ik heb zo'n hekel aan mijn stofzuiger!
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3053
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Lilian1975 »

Chrisje72 schreef: 14 feb 2024, 19:22
Lilian1975 schreef:Een nieuwe stofzuiger., AAA energie zuinig. Zo schattig zwart met heeeeeel lang groen snoer. Maar ook een knappert, met luie mensen stand: smart. Hij denkt voor je na welke ondergrond het is en of hij dus wel of geen borsrel nodig heeft. Maar vooral het geluid dat je bijna niet hoort :love . Soort zacht zoef geluidje. Echt je gaat voor je plezier aan de wandel door het hele huis, want werkt grondig. :super
Oe, nu wil ik weten wat voor een het is! Ik heb zo'n hekel aan mijn stofzuiger!
aeg vx8-2-öko silence
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Orchidee »


Lilian1975 schreef:
Chrisje72 schreef: 14 feb 2024, 19:22
Lilian1975 schreef:Een nieuwe stofzuiger., AAA energie zuinig. Zo schattig zwart met heeeeeel lang groen snoer. Maar ook een knappert, met luie mensen stand: smart. Hij denkt voor je na welke ondergrond het is en of hij dus wel of geen borsrel nodig heeft. Maar vooral het geluid dat je bijna niet hoort :love . Soort zacht zoef geluidje. Echt je gaat voor je plezier aan de wandel door het hele huis, want werkt grondig. :super
Oe, nu wil ik weten wat voor een het is! Ik heb zo'n hekel aan mijn stofzuiger!
aeg vx8-2-öko silence
Misschien toch eens kijken naar de robotstofzuiger die @merel pas tipte.
Ben benieuwd of zij ook daadwerkelijk de stofzuiger gaat aanschaffen.
Ik ben er nl ook grondig over aan het nadenken om voor "erbij" zo één te kopen want in mijn tegenwoordig druk bewoonde en geleefde huis loop ik regelmatig achter de feiten aan dus een hulpje er bij voor de benedenverdieping in de nacht zou alvast plezierig zijn denk ik Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Orchidee schreef: 15 feb 2024, 10:25
Lilian1975 schreef:
Chrisje72 schreef: 14 feb 2024, 19:22
Lilian1975 schreef:Een nieuwe stofzuiger., AAA energie zuinig. Zo schattig zwart met heeeeeel lang groen snoer. Maar ook een knappert, met luie mensen stand: smart. Hij denkt voor je na welke ondergrond het is en of hij dus wel of geen borsrel nodig heeft. Maar vooral het geluid dat je bijna niet hoort :love . Soort zacht zoef geluidje. Echt je gaat voor je plezier aan de wandel door het hele huis, want werkt grondig. :super
Oe, nu wil ik weten wat voor een het is! Ik heb zo'n hekel aan mijn stofzuiger!
aeg vx8-2-öko silence
Misschien toch eens kijken naar de robotstofzuiger die @merel pas tipte.
Ben benieuwd of zij ook daadwerkelijk de stofzuiger gaat aanschaffen.
Ik ben er nl ook grondig over aan het nadenken om voor "erbij" zo één te kopen want in mijn tegenwoordig druk bewoonde en geleefde huis loop ik regelmatig achter de feiten aan dus een hulpje er bij voor de benedenverdieping in de nacht zou alvast plezierig zijn denk ik Afbeelding
Achter de feiten aanlopen is heel herkenbaar. Ik heb nu, vooruitlopend op de robotstofzuiger eerst een nieuwe 'gewone' stofzuiger aangeschaft. Dat is sowieso nodig voor de plinten en de plekken waar de robot niet kan komen. Het idee voor een robot voor tussendoor rijpt wel steeds meer. Al ben ik voornemens om die alleen beneden te gebruiken. Dat scheelt al enorm.
Gezang
Verbannen
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 jan 2024, 19:40

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Gezang »

Robotstofzuiger is ideaal als het huis leeg is. Dan kom je terug en is hele vloer weer schoon. Als je zelf door huis moet lopen is het irritant als de robotsfozuiger over vloer gaat.
Plaats reactie