Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bertiel

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Bertiel »

Correct
Een goudrenet
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef: 10 feb 2024, 21:31
merel schreef:
Bertiel schreef: 09 feb 2024, 09:19 bij onze groenteboer kan je rode kool voorgekookt kant en klaar kopen, ideaal!
Er zit nu een paprikasoep in de slowcooker voor het weekend
vanavond aardappelpuree, worteltjes en kabeljauw

Dat is zeker ideaal. Mijn oma maakte altijd de lekkerste rode kool. Helaas werd zij dement voordat ik het recept kom vragen.

Wij aten vanavond macaroni met zelfgemaakte saus. Best lekker. Al vind het merendeel thuis dit geen zaterdagavond eten. ;)
Rode kool stoof je toch altijd met een zuur appeltje er in?
Klopt, met appel, ui, suiker, kaneel en kruidnagel en op het einde een scheut azijn. Toch krijg ik de rode kool nooit zo lekker als oma had.
helma

Bericht door helma »

Vandaag white chicken chili gemaakt. Had een recept met alleen de ingrediënten. Heb 'kip' gebruikt van de vegetarische slager en canelli- en witte bonen.
Ook kon ik nergens blikje green chili peppers vinden, dus heb 1/5 potje jalapeno-schijfjes gebruikt. Het was best pittig daardoor, maar het was een geslaagde bijdrage op een gezamenlijk verjaardagsfeestje.
Afbeelding

Als topping had ik er avocadoblokjes en salted dorito's bij
merel

Bericht door merel »

Wat een bijzondere recept? Lijkt mij best lekker. Ik ben dol op witte bonen. Vroeger maakte mijn oma ( mijn oma kon hee lijk koken) witte bonen met gezouten snijbonen. Ook dat heb ik nooit meer zo lekker gegeten als bij haar.
Plaats reactie