Waarom moet je zo denigrerend spreken? Het lust mij nauwelijks om er verder nog op in te gaan.Cyrillus schreef: ↑29 jan 2024, 23:15Wat bazel je nu?Evangelist schreef: ↑29 jan 2024, 23:05Jammer dat je er moe van wordt. De leugen en de diefstal waar Van den Brink Mulder van beschuldigt, was dermate heimelijk dat het verder nog niemand was opgevallen, inclusief de promotoren en de leescommissie.Posthoorn schreef: ↑29 jan 2024, 22:50Nee, ten eerste moet je ervan uitgaan dat ds. Mulder niks opzettelijk heeft gedaan. In de tweede plaats gaat het bij Matth. 18 om heimelijke zonden (want openbare zonden worden in de Bijbel openbaar bestraft), en iets wetenschappelijk aan de kaak stellen heeft ook niks te maken met eer en goed gerucht moeten bevorderen.Evangelist schreef: ↑29 jan 2024, 22:44 Dr. Van den Brink beschuldigt dr. Mulder feitelijk van liegen en van plagiaat (diefstal). Dat zijn wel degelijk zonden, die hij via de weg van Matth. 18 eerst onder vier ogen had moeten bespreken met zijn broeders Mulder en Van Vlastuin.
Daarnaast kun je de polemische wijze van opereren van dr. Van den Brink maar moeilijk scharen onder het bevorderen van de eer en goed gerucht van de naam van dr. Mulder.
Ik word er zo moe van dat Matth. 18 en de HC over het 9e gebod overal bijgesleept worden.
De wijze waarop dr Van den Brink iets ‘wetenschappelijks aan de kaak stelt’ heeft maar weinig met een volwassen wetenschappelijk debat te maken. Het is een openbare beschuldiging, zonder onderzoek naar wat met de promotor is afgesproken, zonder het geheel en de focus van het proefschrift voor ogen te houden.
Wat dr. Van den Brink doet is zo schadelijk en onnodig. En dat heeft wel degelijk te makrn met Matth. 18 en HC43. Als broeders zo met elkaar omgaan, is er één die lacht.
1. Als het niemand is opgevallen dan is er geen zonde?? Goed Bijbels idee voor professionele dieven
2. Het is een openbare beschuldiging op basis van de gangbare wetenschappelijke standaarden. Staat los van welke afspraak dan ook.
3. Dit is geen kritiek van de ene broeder op een andere broeder, maar kritiek van een wetenschapper op een wetenschapper in spe. Dit staat los van christen zijn.
1. Goed lezen, ik bestreed dat het een openbare zonde (en dus een heimelijke) is, en dat daarom de weg van Matth. 18 geboden is.
2. Sinds wanneer gaan wetenschappelijke standaarden boven Bijbelse normen? Je erkent dat het om een beschuldiging gaat. Dan is de juiste weg om dat eerst onder vier ogen te bespreken. Ook een kwestie van fatsoen en wellevendheid.
3. Dat is toch op z’n minst verknipt! Je bent altijd christen. Paulus spreekt Filemon juist op dit punt aan als hij een aanbeveling schrijft voor Onesimus.