Hyperdordt

-DIA-
Berichten: 32752
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hyperdordt

Bericht door -DIA- »

Piet Puk schreef: 09 jan 2024, 12:26
Thea schreef: 08 jan 2024, 14:54 En wat betreft de uitspraak van Spurgeon: ik ben groot gebracht met de gedachte dat je op moet passen met Spurgeon en wel om bovenstaande vergelijking van de boei, touw etc wat je vast moet pakken. Terwijl je onmachtig bent. Dus eerlijk gezegd begrijp ik ds Huijser hierin niet helemaal en Dia ook niet. Hoewel Spurgeon ook hele mooie dingen schrijft.
Ik als GGiN-er ook grootgebracht met de gedachte op te passen met Spurgeon. Het is dan ook bijzonder dat ds. J. Roos destijds de deur open heeft gezet, zonder disclaimer (of kleine lettertjes van: Pas op!). Ik schrik er ook van hoe Spurgeon binnen de GGiN is binnengedrongen, waarbij ik waarneem deze terughoudendheid onbekend lijkt te zijn)
Ds. Kersten benoemde dit wel, als ik me niet vergis. We moeten er zeker oog voor hebben dat we met Spurgeon (al had hij de beste bedoelingen) een andere kant op kunnen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Hyperdordt

Bericht door Thea »

Ik vind Spurgeon prima, als je zijn boeken in zojn geheel leest. Maar ga hem ajb niet voor jouw karretje spannen om jouw visie te bewijzen. Dat verbindt niet, maar dat verdeeldt.
Nuance
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 sep 2023, 10:16

Re: Hyperdordt

Bericht door Nuance »

Thea schreef: 09 jan 2024, 13:37 Ik vind Spurgeon prima, als je zijn boeken in zojn geheel leest. Maar ga hem ajb niet voor jouw karretje spannen om jouw visie te bewijzen. Dat verbindt niet, maar dat verdeeldt.
Dat moet je bij dr. Van den Brink dan eveneens doen. Niet alleen beoordelen op zijn visie over het aanbod van genade waar zijn laatste 2 boekjes en zijn lezingen bij Geloofstoerusting over gaan. Maar beluister eens wat preken van hem, bijvoorbeeld over de eerste zondagen van de Catechismus (hier in dit topic al reeds gedeeld door iemand).
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Hyperdordt

Bericht door pierre27 »

Mijn excuses waar ik op de man of vrouw heb gespeeld. Ik kreeg wellicht een terechte waarschuwing ervoor.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bertiel
Berichten: 4622
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hyperdordt

Bericht door Bertiel »

een niets aan duidelijkheid te wensen reactie van dr vd Brink vandaag in het RD.
het gevaar van hypercalvinisme wordt niet besproken, maar de persoon en de bijzin

het lijkt refoforum wel :fi
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Hyperdordt

Bericht door Posthoorn »

Nuance schreef: 09 jan 2024, 13:48
Thea schreef: 09 jan 2024, 13:37 Ik vind Spurgeon prima, als je zijn boeken in zojn geheel leest. Maar ga hem ajb niet voor jouw karretje spannen om jouw visie te bewijzen. Dat verbindt niet, maar dat verdeeldt.
Dat moet je bij dr. Van den Brink dan eveneens doen. Niet alleen beoordelen op zijn visie over het aanbod van genade waar zijn laatste 2 boekjes en zijn lezingen bij Geloofstoerusting over gaan. Maar beluister eens wat preken van hem, bijvoorbeeld over de eerste zondagen van de Catechismus (hier in dit topic al reeds gedeeld door iemand).
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/29 ... -wan-hoop/

Als ik dit lees, geeft mij dat weinig vertrouwen in dr. Vd Brink. Sterker nog: dan vind ik hém een dwaalleraar.
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Hyperdordt

Bericht door Cyrillus »

Bertiel schreef: 09 jan 2024, 13:58 een niets aan duidelijkheid te wensen reactie van dr vd Brink vandaag in het RD.
het gevaar van hypercalvinisme wordt niet besproken, maar de persoon en de bijzin

het lijkt refoforum wel :fi
Helemaal met dr. Van den Brink eens. Hij houdt zich nog in wat mij betreft. Vooral van ds. Clements had ik meer verwacht, vooral omdat dr. Van den Brink hem alle hoeken van het veld heeft laten zien.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hyperdordt

Bericht door Herman »

Omdat er wederom meldingen binnenkomen over niet gewenst taalgebruik is dit topic per direct gesloten.

namens alle moderators, Herman
Gesloten