Vuurwerkverbod

Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1468
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Vuurwerkverbod (Uit: handvatten...)

Bericht door Delftenaar »

Terri schreef: 03 jan 2024, 14:10Ik word er verdrietig van zoals het in Nederland gaat. Ook veel agenten gewond. M'n hart huilt om deze anarchie.
Herkenbaar en mee eens.
De laatste jaarwisseling voor de pandemie was ik met familie in een verblijf net over de grens. De eigenaar noemde het grappend "vuurwerkvluchtelingen".

Toen het 12 uur werd zag je in de verte alle lichten en hoorde je het kabaal.
Geloof me: zelfs een oorlog is minder luidruchtig dan onze jaarwisseling (in het betreffende jaar heb ik vanuit Israël de toenmalige oorlog in Syrie gehoord).
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vuurwerkverbod

Bericht door Maanenschijn »

Ik vond het allemaal reuze meevallen in onze omgeving.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bertiel
Berichten: 4621
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vuurwerkverbod

Bericht door Bertiel »

Dankzij de verkoudheid van dochterlief enkele nachten ervoor, er z’n allen overal dwars doorheen geslapen…
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vuurwerkverbod

Bericht door Bourdon16 »

Bij ons heeft de overheid het geloof ik opgegeven. 11 speciaal daarvoor aangeschafte auto's afgebrand maar verder geen geweld of iets dergelijks.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vuurwerkverbod (Uit: handvatten...)

Bericht door parsifal »

Edelweiss schreef: 03 jan 2024, 14:58
Terri schreef: 03 jan 2024, 14:10 Ik word er verdrietig van zoals het in Nederland gaat. Ook veel agenten gewond. M'n hart huilt om deze anarchie.
Anarchie is een zeer terechte benaming.
Hoewel ik voorstander zou zijn van een vuurwerkverbod, wordt daarmee de angel niet uit het probleem gehaald. Natuurlijk moet men ergens beginnen, maar er blijven genoeg spullen over om naar agenten en hulpverleners te gooien, bushokjes kunnen nog steeds kapot etc.. Wat nodig is, is een mentaliteitsverandering. Dat is niet in één generatie opgelost.
Ik denk dat mentaliteitsveranderingen snel kunnen gaan, maar het is in inderdaad vreselijk nu. Zelfs in extreem seculier Zweden zie je dit niet. Het is ook niet veel beter op Biblebelt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie