Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door FlyingEagle »

Wat voor een heb je?

Ik vind het wel jammer dat mensen hun ‘gewone’ fiets inruilen voor een elektrische fiets. Goed voor het milieu kan ik het niet noemen
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

FlyingEagle schreef: 02 jan 2024, 18:23 Wat voor een heb je?

Ik vind het wel jammer dat mensen hun ‘gewone’ fiets inruilen voor een elektrische fiets. Goed voor het milieu kan ik het niet noemen
Klopt en voor de gemiddelde Nederlander is het ook niet goed voor de gezondheid.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Orchidee »

Maar misschien toch gezonder als nooit/niet fietsen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef: 02 jan 2024, 20:06 Maar misschien toch gezonder als nooit/niet fietsen Afbeelding
De veel gehoorde smoes inderdaad.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Maanenschijn »

Wat een negativiteit naar aanleiding van verheugde melding van iemand die uitgezien heeft naar een elektrische fiets en nu heeft gekregen.

Ik heb er ook één en ben er erg gelukkig mee. Doen jullie allemaal maar lekker gezond, dan doe ik het ook op mijn manier ;) .
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door DDD »

Ik vind het ook absurd. Je kunt weten dat aggieoudje géén auto tot haar beschikking heeft.

Ik hoor wel vaker mensen iets zeggen over mijn elektrische fiets, en dan blijkt dat ze nog geen 1000 kilometer per jaar met hun gewone fiets fietsen. Als je met een elektrische fiets naar de 10.000 km gaat, dan is dat toch echt een prima verbetering, voor je gezondheid, én voor het milieu.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door FlyingEagle »

Mijn reactie was niet direct op sggioudje bericht maar meer op mensen zoals mijn uit mijn schoonfamilie, gezonde mensen met auto die hun fiets inruilen voor een elektrische, ik snap dat niet
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Orchidee schreef: 02 jan 2024, 20:06 Maar misschien toch gezonder als nooit/niet fietsen Afbeelding
Klopt, voor sommige mensen met bepaalde fysieke aandoeningen kan het gezonder zijn om zo de drempel tot bewegen te verlagen.
Voor de gemiddelde Nederlander en met name tieners is gewoon fietsen beter, omdat je zo conditie opbouwt en gezonder blijft.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

DDD schreef: 02 jan 2024, 20:13 Ik vind het ook absurd. Je kunt weten dat aggieoudje géén auto tot haar beschikking heeft.

Ik hoor wel vaker mensen iets zeggen over mijn elektrische fiets, en dan blijkt dat ze nog geen 1000 kilometer per jaar met hun gewone fiets fietsen. Als je met een elektrische fiets naar de 10.000 km gaat, dan is dat toch echt een prima verbetering, voor je gezondheid, én voor het milieu.
De meeste mensen op een elektrische fiets fietsen geen 10.000 km per jaar. Het ' probleem' is meer dat steeds meer tieners en jong volwassenen zich ook voor de kortere afstanden elektronisch voortbewegen, hetgeen niet bevorderlijk is voor hun conditie en hun gezondheid.

Mijn schoonmoeder (77jaar) heeft ook een elektrische fiets. Zij heeft geen auto en kan zo lange afstanden fietsen. Zij bemerkt wel dat haar conditie bij veel gebruik van de elektrische fiets in de winter achteruit gaat. Daarom pakt zij in de lente en zomer weer haar 'gewone' fiets en wandelt zij dagelijks. Ook bemerkt zij dat haar evenwicht door de elektrische fiets slechter wordt.

Daarnaast is de produktie van de batterij van de fiets natuurlijk ook niet milieuvriendelijk. Waar men eerder tientallen jaren deed met een fiets, is de fiets nu na een jaar of 10 af.
Laatst gewijzigd door merel op 02 jan 2024, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

FlyingEagle schreef: 02 jan 2024, 20:23 Mijn reactie was niet direct op sggioudje bericht maar meer op mensen zoals mijn uit mijn schoonfamilie, gezonde mensen met auto die hun fiets inruilen voor een elektrische, ik snap dat niet
Afgelopen zomer heb ik de elektrische fiets van mijn schoonmoeder een keer geleend en het fietst wel fijn, geen drupje zweet als je 25 km per uur met tegenwind fietst en ook je hartslag stijgt nauwelijks.
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door margrietha »

FlyingEagle schreef: 02 jan 2024, 20:23 Mijn reactie was niet direct op sggioudje bericht maar meer op mensen zoals mijn uit mijn schoonfamilie, gezonde mensen met auto die hun fiets inruilen voor een elektrische, ik snap dat niet
Al de schooljeugd krijgt hier een elektrische fiets als ze naar de middelbare school gaan..
Ik denk zo'n 15 km naar Rotterdam.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

margrietha schreef: 02 jan 2024, 20:45
FlyingEagle schreef: 02 jan 2024, 20:23 Mijn reactie was niet direct op sggioudje bericht maar meer op mensen zoals mijn uit mijn schoonfamilie, gezonde mensen met auto die hun fiets inruilen voor een elektrische, ik snap dat niet
Al de schooljeugd krijgt hier een elektrische fiets als ze naar de middelbare school gaan..
Ik denk zo'n 15 km naar Rotterdam.
Een vriendinnetje van mijn dochter ook voor 10 km fietsen enkele reis. Zij sport verder niet en heeft nu 0 conditie.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Zita »

merel schreef: 02 jan 2024, 20:40
FlyingEagle schreef: 02 jan 2024, 20:23 Mijn reactie was niet direct op sggioudje bericht maar meer op mensen zoals mijn uit mijn schoonfamilie, gezonde mensen met auto die hun fiets inruilen voor een elektrische, ik snap dat niet
Afgelopen zomer heb ik de elektrische fiets van mijn schoonmoeder een keer geleend en het fietst wel fijn, geen drupje zweet als je 25 km per uur met tegenwind fietst en ook je hartslag stijgt nauwelijks.
Ik zie collega's die bij redelijk weer de auto inruilen voor de ebike, ook voor >25km. Kostentechnisch is dat interessant, ze zijn graag buiten en ze doen op deze manier nog iets aan beweging. Met een gewone fiets kun je bij zulke afstanden met tegenwind eerst gaan douchen als je op je werk aankomt, en daar is niet iedere werkplek op ingericht.
Maar al die leerlingen die 8 kilometer moeten fietsen en kerngezond zijn, die zouden beter gewoon kunnen gaan fietsen. Nu hebben ze ook nog eens aan beide zijden een hanger aan hun armen: kinderen van ouders die er hetzelfde over denken als ik.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door DDD »

Volgens mij is het kostentechnisch helemaal niet zo interessant, tenzij je een auto minder hebt, en ik rijd vele duizenden kilometers per jaar op de fiets, dus ik heb wel wat ervaring. Maar verder ben ik het wel met je eens.

Al moet ik zeggen dat met het weer van de laatste maanden ik toch veel vaker de auto pak dan ik de afgelopen tien jaar gewend was. Ik was haast nog van plan om de auto de deur uit te doen maar als onze nieuwe winters bestaan uit voornamelijk regenbuien, dan ben ik toch liever met de auto onderweg. (Al wordt het weer daar verder niet bepaald beter van.)
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Maanenschijn »

merel schreef:
FlyingEagle schreef: 02 jan 2024, 20:23 Mijn reactie was niet direct op sggioudje bericht maar meer op mensen zoals mijn uit mijn schoonfamilie, gezonde mensen met auto die hun fiets inruilen voor een elektrische, ik snap dat niet
Afgelopen zomer heb ik de elektrische fiets van mijn schoonmoeder een keer geleend en het fietst wel fijn, geen drupje zweet als je 25 km per uur met tegenwind fietst en ook je hartslag stijgt nauwelijks.
Dan heb je toch echt een andere elektrische fiets gehad dan ik. Ik heb er één waar ik nog steeds moet trappen, moe kan worden en zelfs kan zweten. Het is echt trapondersteuning. Er is veel verschil in fietsen en ondersteuning.

https://dutch-id.nl

Het is voor mij weer mogelijk om te fietsen met mijn reumaknietjes. Heerlijk. En kan ook weer met mijn kinderen (die niet elektrisch fietsen) fietsen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie