Op korte termijn in eerste instantie mijn broer, maar hoe lang ik hier kan blijven als ik de gebreken van de ouderdom meerder worden, dat is ook een vraag.Inwoner schreef: ↑19 dec 2023, 13:57Geldt dit nu voor jou of voor je broer?-DIA- schreef: ↑19 dec 2023, 12:22 Verhuizingen...
Mijn broer...
Een woning toegewezen...
Seniorenappartementen...
Gesprek...
Veel gedoe...
Meer kan en mag ik niet onthullen.
Wel dit: komt nogal onverwacht.
Hoe het gaat
en hoe het moet,
ik weet het niet
mijn broer ook niet.
Een ding:
Verandering!
En de laatste fase van het leven van de mens deze aarde.
Of voor allebei?
Waar denk je op dit moment aan? [4]
Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Sterkte DIA, dit soort dingen kunnen heftig zijn, zeker op oudere leeftijd.
Dat zijn inderdaad best wel grote veranderingen.
Een probleempje is, zoiets kun je niet meer alleen, en ook niet met z'n tweeën.
Maar ondanks dat toch proberen nuchter te blijven.
Dat lijkt me dan toch wel het beste.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Sterkte DIA! Maar de Heer zal uitkomst geven!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
In welke bubbel leef jij @Maanenschijn?Maanenschijn schreef:Boeiend. Ik signaleer dat nauwelijks, maar zal dan komen omdat ik in een andere 'bubbel' leef?helma schreef:Ik denk dat je dat inderdaad goed signaleert @Job . Ik maak me hier ook al langer zorgen over.
Huwelijkscatechese zou hierin een belangrijke rol kunnen spelen. Niet alleen voor jonge stellen maar ook voor oudere echtparen.
@Job de juiste spelling is: maneschijn.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- Maanenschijn
Tja, lastig te duiden. Ik weet wel welke bubbel niet, maar welke dan wel….Orchidee schreef:In welke bubbel leef jij @Maanenschijn?Maanenschijn schreef:Boeiend. Ik signaleer dat nauwelijks, maar zal dan komen omdat ik in een andere 'bubbel' leef?helma schreef:Ik denk dat je dat inderdaad goed signaleert @Job . Ik maak me hier ook al langer zorgen over.
Huwelijkscatechese zou hierin een belangrijke rol kunnen spelen. Niet alleen voor jonge stellen maar ook voor oudere echtparen.
Ik denk dat ik in een vrij nuchtere, met-de-benen-op-de-grond-bubbel verkeer, niet een heel erg Terdege/Gezinsgids/Gezinsdagen/Meubelpark/dikke auto’s bubbel.
Lid van een eenvoudige kerkelijke gemeente zonder veel dure pakken en grote hoeden. Met kerkenraadsleden die we bij de voornaam kunnen noemen en waar de predikant de organist bij de voornaam noemt om een couplet extra te zingen.
En dat bevalt me prima

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Is het binnen jouw bubbel ook toegestaan dat de genoemde mannenbroeders zelfs humor hebben?Maanenschijn schreef: ↑19 dec 2023, 20:30Tja, lastig te duiden. Ik weet wel welke bubbel niet, maar welke dan wel….Orchidee schreef:In welke bubbel leef jij @Maanenschijn?Maanenschijn schreef:Boeiend. Ik signaleer dat nauwelijks, maar zal dan komen omdat ik in een andere 'bubbel' leef?helma schreef:Ik denk dat je dat inderdaad goed signaleert @Job . Ik maak me hier ook al langer zorgen over.
Ik denk dat ik in een vrij nuchtere, met-de-benen-op-de-grond-bubbel verkeer, niet een heel erg Terdege/Gezinsgids/Gezinsdagen/Meubelpark/dikke auto’s bubbel.
Lid van een eenvoudige kerkelijke gemeente zonder veel dure pakken en grote hoeden. Met kerkenraadsleden die we bij de voornaam kunnen noemen en waar de predikant de organist bij de voornaam noemt om een couplet extra te zingen.
En dat bevalt me prima.

- Maanenschijn
Zeker, zeker. Een deel leest hier zelf mee, die hebben vast reuze schik, met regelmaat.Ararat schreef:Is het binnen jouw bubbel ook toegestaan dat de genoemde mannenbroeders zelfs humor hebben?Maanenschijn schreef: ↑19 dec 2023, 20:30Tja, lastig te duiden. Ik weet wel welke bubbel niet, maar welke dan wel….Orchidee schreef:In welke bubbel leef jij @Maanenschijn?Maanenschijn schreef:Boeiend. Ik signaleer dat nauwelijks, maar zal dan komen omdat ik in een andere 'bubbel' leef?
En dat bevalt me prima.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
En ik neem aan dat ze ook humor plegen. Mooi, meelezende broeders! Blijven doen!Maanenschijn schreef: ↑19 dec 2023, 21:22Zeker, zeker. Een deel leest hier zelf mee, die hebben vast reuze schik, met regelmaat.Ararat schreef: Is het binnen jouw bubbel ook toegestaan dat de genoemde mannenbroeders zelfs humor hebben?
De broeders beheersen het genre van de cynische humor tot in de puntjes.Ararat schreef:En ik neem aan dat ze ook humor plegen. Mooi, meelezende broeders! Blijven doen!Maanenschijn schreef: ↑19 dec 2023, 21:22Zeker, zeker. Een deel leest hier zelf mee, die hebben vast reuze schik, met regelmaat.Ararat schreef: Is het binnen jouw bubbel ook toegestaan dat de genoemde mannenbroeders zelfs humor hebben?
Sterkte DIA, ouder worden valt niet altijd mee.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Insgelijks. Het einde van ons aardse leven is moeite en verdriet, en wij vliegen daarheen.
Dat maken wij nu mee in onze omgeving. Jonge mensen, ernstige boodschappen, soms nog behandelingen. Maar ook een zeer spoedig sterven. Zaterdag begrafenis.
Een jonge man zei tegen mij. Na de boodschap van de arts worden heel veel dingen onbelangrijk. Maar dan ook volstrekt onbelangrijk. Maar…het Woord is vlees geworden . SDG!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Heel veel sterkte DIA!
Als je een gelijkvloers appartement hebt in een flat met lift, kun je in principe lang thuis blijven wonen. Mbv thuishulp en thuiszorg.
Misschien geeft het je ook wel rust om niet steeds geconfronteerd te worden met de andere ligging van de je broer.
Sterkte in alles.