Welke muziek beluister je nu?

Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Simon0612 »

Het is niet alleen muziek, maar ik vind dit wel een bijzondere en mooie uitvoering van het lied 'It is well with my soul'. Ik vind het een indrukwekkend verhaal wat er achter dit lied schuil gaat. https://youtu.be/ReApJymYSiw?si=kdezdy8PN5bsPd0g
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Christen
Berichten: 773
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Christen »

Bourdon16 schreef: 19 dec 2023, 20:38 Vrolijk deuntje maar naar een minuutje was ik er wel klaar mee.
En ik ben best wat gewend.

Net in de auto nog de kerstcd van Sander van Marion opgezet. Daar kan ik dan weet van genieten. Net wat origineler dan de meeste uit de refohoek.
Toonkunstenaar ;). Mijn man's favouriet.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1788
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Ararat »

Geytenbeekje schreef: 19 dec 2023, 19:35
-DIA- schreef: 19 dec 2023, 11:32 Daar zit muziek in! Heel mooi!
https://www.youtube.com/watch?v=8AJXJJeu5eg
K snap niet waar je als kerkenraad moeite mee zou moeten hebben.
Je Moet als kerkenraad ook maar van alle markten thuis zijn en blijkbaar overal een mening over hebben! Gelukkig is daar in veel kerken een kerkvoogdij voor.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Henk J »

Ararat schreef: 19 dec 2023, 21:13
Geytenbeekje schreef: 19 dec 2023, 19:35
-DIA- schreef: 19 dec 2023, 11:32 Daar zit muziek in! Heel mooi!
https://www.youtube.com/watch?v=8AJXJJeu5eg
K snap niet waar je als kerkenraad moeite mee zou moeten hebben.
Je Moet als kerkenraad ook maar van alle markten thuis zijn en blijkbaar overal een mening over hebben! Gelukkig is daar in veel kerken een kerkvoogdij voor.
In de GG kan men advies inwinnen bij de VOGG, in andere kerken ook trouwens. Een organisatie met verstand van zaken.
CvdW
Berichten: 2951
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door CvdW »

Simon0612 schreef: 19 dec 2023, 20:42 Het is niet alleen muziek, maar ik vind dit wel een bijzondere en mooie uitvoering van het lied 'It is well with my soul'. Ik vind het een indrukwekkend verhaal wat er achter dit lied schuil gaat. https://youtu.be/ReApJymYSiw?si=kdezdy8PN5bsPd0g
Inderdaad zeer indrukwekkend. Mooi dat zoiets wordt gedeeld op RF.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Hendrikus »

newton schreef: 19 dec 2023, 19:12
Henk J schreef: 19 dec 2023, 18:56
Hendrikus schreef: 19 dec 2023, 16:48 Tja, als de organisten bij jou in de kerk zó gaan spelen, hebben ze binnen de kortste keren huisbezoek en kunnen ze hun sleutels inleveren.
In dit geval zou ik het volledig eens zijn met de broeders van de kerkenraad.
Ik ben alleen bang dat ze dit nog eerder accepteren dan vakmensen achter de toetsen
Dat weet ik wel zeker :jongle
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door -DIA- »

Zita schreef: 19 dec 2023, 20:12
-DIA- schreef: 19 dec 2023, 19:20
Hendrikus schreef: 19 dec 2023, 16:48
-DIA- schreef: 19 dec 2023, 11:32 Daar zit muziek in! Heel mooi!
https://www.youtube.com/watch?v=8AJXJJeu5eg
Je bent een bijzonder mens. Als het over de kerkdienst gaat is het je niet gauw eerbiedig genoeg, maar dit gerampetamp vind je mooi. :jongle
Tja, als de organisten bij jou in de kerk zó gaan spelen, hebben ze binnen de kortste keren huisbezoek en kunnen ze hun sleutels inleveren.
Muziek kan zo mooi zijn. Ik vindt dan ook dat de muziek die deze jongeman speelt niet altijd gepast is in het huis van God. Laten we in de kerkdienst bedenken dat we voor het aangezicht van de heilige verkeren.
Daarom zingen we ook de woorden die uit het Woord zijn genomen. Dat moet inderdaad heel eerbiedig.
Volgens mij leven we voortdurend voor het aangezicht van de Heilige.
Maar toch is niet Gods huis een huis des gebeds? Zouden we daar dan een concertzaal van maken? Als het goed is? Vanzelf... dat weten we allemaal ook wel, maar als het nu zo zou zijn, zoals het zou behoren te zijn, dan zou de wereld er toch wat anders uit zien. Denkt u niet? Deze wetenschap op zich maakt een mens niet klein, en een mens van nature denkt ook nog dat de ene of andere 'kleine zonde' niet zo erg is. Iedereen doet toch wel eens wat fout? Ik geloof dat het waar is wat we vroeger hoorden: de zonde moet tot zonde worden. Wat staan we er dan weinig bij stil dat alles voor Gods oog naakt en geopenbaard is.
We kunnen wel een makkelijk wat zingen als:
Niets is, o Oppermajeteit
Bedekt voor Uw alwetendheid
Gij kent mij, Gij doorgrondt mijn daân
Gij weet mijn zitten en mijn staan
Wat ik beraad of wil betrachten
Gij kent van verre mijn gedachten.

Zouden we dit echt voortdurend beseffen? Ook als we bv. over de dingen van de dag praten met de buurvrouw, of als we met andere gewone dingen bezig zijn die niet echt tot Gods eer zijn? Dan moeten we toch bekennen dat we er nooit een dag is dat we kunnen zeggen: Vandaag heb ik echt goed geleefd.

Ik probeer nu nog even te slapen... Heb nogal wat pijn wat me soms wakker houdt. Dat even terzijde opgemerkt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Inwoner
Berichten: 407
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Inwoner »

Henk J schreef: 19 dec 2023, 21:22
Ararat schreef: 19 dec 2023, 21:13
Geytenbeekje schreef: 19 dec 2023, 19:35
-DIA- schreef: 19 dec 2023, 11:32 Daar zit muziek in! Heel mooi!
https://www.youtube.com/watch?v=8AJXJJeu5eg
K snap niet waar je als kerkenraad moeite mee zou moeten hebben.
Je Moet als kerkenraad ook maar van alle markten thuis zijn en blijkbaar overal een mening over hebben! Gelukkig is daar in veel kerken een kerkvoogdij voor.
In de GG kan men advies inwinnen bij de VOGG, in andere kerken ook trouwens. Een organisatie met verstand van zaken.
Daar valt over te twisten
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Henk J »

Inwoner schreef: 20 dec 2023, 09:09 Daar valt over te twisten
Nee hoor, dat is overduidelijk. Dat anderen een andere smaak hebben kan, overigens heeft de VOGG door de tijd ook wel wat meer oog voor de breedte van de GG gekregen. Maar beunhazerij accepteren ze niet, en terecht natuurlijk. Als je dat accepteert heb je geen verstand van zaken.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9202
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door parsifal »

Andrew Peterson en Jill Phillips: Labor of Love
https://www.youtube.com/watch?v=DBmWtX9k6VY
It was not a silent night
There was blood on the ground
You could hear a woman cry
In the alleyways that night
On the streets of David's town

And the stable was not clean
And the cobblestones were cold
And little Mary full of grace
With the tears upon her face
Had no mother's hand to hold

It was a labor of pain
It was a cold sky above
But for the girl on the ground in the dark
With every beat of her beautiful heart
It was a labor of love

Noble Joseph by her side
Callused hands and weary eyes
There were no midwives to be found
On the streets of David's town
In the middle of the night

So he held her and he prayed
Shafts of moonlight on his face
But the baby in her womb
He was the maker of the moon
He was the Author of the faith
That could make the mountains move

It was a labor of pain
It was a cold sky above
But for the girl on the ground in the dark
With every beat of her beautiful heart
It was a labor of love

For little Mary full of grace
With the tears upon her face
It was a labor of love
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Hendrikus »

Henk J schreef: 20 dec 2023, 10:27
Inwoner schreef: 20 dec 2023, 09:09 Daar valt over te twisten
Nee hoor, dat is overduidelijk. Dat anderen een andere smaak hebben kan, overigens heeft de VOGG door de tijd ook wel wat meer oog voor de breedte van de GG gekregen. Maar beunhazerij accepteren ze niet, en terecht natuurlijk. Als je dat accepteert heb je geen verstand van zaken.
Kennis van zaken lijkt in bepaalde kringen eerder een slechte eigenschap dan een aanbeveling. Mensen met weinig of geen opleiding zijn beter kneedbaar, hebben minder een eigen visie.
~~Soli Deo Gloria~~
Inwoner
Berichten: 407
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Inwoner »

Hendrikus schreef: 20 dec 2023, 11:34
Henk J schreef: 20 dec 2023, 10:27
Inwoner schreef: 20 dec 2023, 09:09 Daar valt over te twisten
Nee hoor, dat is overduidelijk. Dat anderen een andere smaak hebben kan, overigens heeft de VOGG door de tijd ook wel wat meer oog voor de breedte van de GG gekregen. Maar beunhazerij accepteren ze niet, en terecht natuurlijk. Als je dat accepteert heb je geen verstand van zaken.
Kennis van zaken lijkt in bepaalde kringen eerder een slechte eigenschap dan een aanbeveling. Mensen met weinig of geen opleiding zijn beter kneedbaar, hebben minder een eigen visie.
Als het over kennis van zaken gaat (los van welke smaak dan ook) ben ik er van overtuigd dat de VOGG nog heel veel kan leren, met name op het gebied van orgelbouw.
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Henk J »

Inwoner schreef: 20 dec 2023, 12:14 Als het over kennis van zaken gaat (los van welke smaak dan ook) ben ik er van overtuigd dat de VOGG nog heel veel kan leren, met name op het gebied van orgelbouw.
Zou kunnen, daar heb ik wat minder zicht op. Een mooi orgel bouwen is absoluut een kunst. Maar je moet wel een heel beroerd orgel bouwen wil je er geen gemeente mee kunnen begeleiden. Dat is niet zo moeilijk, gewoon een bak grond, een stevige cornet en een mooi tertsplenum. Daar zingt elke gemeente bij. Maar bij een dunnere klank kan een gemeente ook prima zingen. Gebouw heeft zeker net zoveel invloed als het orgel op de gemeentezang. Dus weg met die gordijnen, vloerbedekkingen en met stof beklede banken. Een stenen vloer, een hoog plafond, ruim opgezette kerkzaal en het stucwerk moet hard zijn. Dan ben je er wel zo ongeveer.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Hendrikus »

Inwoner schreef: 20 dec 2023, 12:14
Hendrikus schreef: 20 dec 2023, 11:34
Henk J schreef: 20 dec 2023, 10:27
Inwoner schreef: 20 dec 2023, 09:09 Daar valt over te twisten
Nee hoor, dat is overduidelijk. Dat anderen een andere smaak hebben kan, overigens heeft de VOGG door de tijd ook wel wat meer oog voor de breedte van de GG gekregen. Maar beunhazerij accepteren ze niet, en terecht natuurlijk. Als je dat accepteert heb je geen verstand van zaken.
Kennis van zaken lijkt in bepaalde kringen eerder een slechte eigenschap dan een aanbeveling. Mensen met weinig of geen opleiding zijn beter kneedbaar, hebben minder een eigen visie.
Als het over kennis van zaken gaat (los van welke smaak dan ook) ben ik er van overtuigd dat de VOGG nog heel veel kan leren, met name op het gebied van orgelbouw.
Bij het handjevol gecertificeerde orgelbouwadviseurs in Nederland staan geen VOGG'ers vermeld: http://www.cvon.nl/Leden/
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Job »

Henk J schreef: 20 dec 2023, 10:27
Inwoner schreef: 20 dec 2023, 09:09 Daar valt over te twisten
Nee hoor, dat is overduidelijk. Dat anderen een andere smaak hebben kan, overigens heeft de VOGG door de tijd ook wel wat meer oog voor de breedte van de GG gekregen. Maar beunhazerij accepteren ze niet, en terecht natuurlijk. Als je dat accepteert heb je geen verstand van zaken.
Wat bedoel je met beunhazerij?
Plaats reactie