Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

PVV
21
50%
VVD
13
31%
GL-PvdA
4
10%
NSC
1
2%
Een andere partij
0
Geen stemmen
Weet ik niet
3
7%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1170
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Anselmus »

Edelweiss schreef: 22 nov 2023, 23:09
Bourdon16 schreef: 22 nov 2023, 21:32 Duidelijk signaal van de kiezer.
Een zeer duidelijk signaal inderdaad.
Wat een slechte verliezers bij D66 en GLPVDA ook. De speeches van Jetten en Timmermans vond ik werkelijk tenenkrommend. Ik vrees dat beide partijen verder van de maatschappelijke zorgen afstaan dan ze zelf beseffen.
Nou, inderdaad!
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Psalm »

Kabouter en Robot zijn slechte verliezers, maar Booslim spant de kroon!
GGotK
Berichten: 2190
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door GGotK »

De PVV is een partij die de vorst der duisternis aankleeft, dus de euforie hier is toch ook wel een teken aan de wand.
Geytenbeekje
Berichten: 8305
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Geytenbeekje »

GGotK schreef: 22 nov 2023, 23:48 De PVV is een partij die de vorst der duisternis aankleeft, dus de euforie hier is toch ook wel een teken aan de wand.
Ze kunnen wel ervoor zorgen dat bepaald ethisch beleid niet nog meer de progressievere kant op gaan.
MGG
Berichten: 3622
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door MGG »

Ik ben blij met de uitslag. Hopelijk beperkt het verlies van de CU zich tot 1 zetel.
merel
Berichten: 9943
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door merel »

GGotK schreef: 22 nov 2023, 23:48 De PVV is een partij die de vorst der duisternis aankleeft, dus de euforie hier is toch ook wel een teken aan de wand.
Waarom is dat bij PVV meer dan bij andere seculiere partijen?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10613
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Ad Anker »

GGotK schreef: 22 nov 2023, 23:48 De PVV is een partij die de vorst der duisternis aankleeft, dus de euforie hier is toch ook wel een teken aan de wand.
Dat vraag ik me ook af.
Ik zie twee lijnen:
Er is een strijd tussen het goede en het kwade, wat zich concentreert op Israël momenteel. God versus de Islam. De PVV kan daarin een middel zijn om dat in ons land te kaderen. Als ik de reactie van de leider van Denk met de vlaggen op de achtergond ziet denk ik dat dit toch wel echt nodig is.
Er is een strijd tussen het goede en kwade, wat de vorst van de duisternis gebruikt in Nederland als het gaat om identiteit (Nederland is een christelijke natie) en gender. De PVV kan daarin een middel zijn om dat gevaar ook in te dammen.

Ik begrijp je statement niet zo goed. Maar wellicht wil je dat wat uitleggen.
Gebruikersavatar
Apologeet
Berichten: 215
Lid geworden op: 30 jul 2022, 21:00

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Apologeet »

Nederland is al meer dan vijftig jaar geen christelijke natie meer hoor, er woont een christelijke minderheid ja,, maar daar is tegenwoordig dan ook alles mee gezegd.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10613
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Ad Anker »

Apologeet schreef: 23 nov 2023, 07:21 Nederland is al meer dan vijftig jaar geen christelijke natie meer hoor, er woont een christelijke minderheid ja,, maar daar is tegenwoordig dan ook alles mee gezegd.
Meen je dat echt? Waar is God in jouw reactie? Of is echt alles gezegd?
Profesto
Berichten: 801
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Profesto »

Om nog maar eens een godwinnetje te doen: door sommigen werden de nazi's ook als hand van God gezien.

Ik vind de uitslag echt verschrikkelijk. Een xenofobe en racistische partij die verdeeldheid zaait is de grootste partij geworden. Dat zoveel mensen voor haat stemmen vind ik echt heel erg.
Profesto
Berichten: 801
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Profesto »

https://images.app.goo.gl/gBsdmHq5t5yzNAgq5

Deze afbeelding laat zien dat de PVV aan bijna alle kenmerken voldoet van een fascistische partij. Daarom is het uiterst zorgelijk dat de PVV zo groot is geworden.
Henk J
Berichten: 2615
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Henk J »

Had deze uitslag echt niet verwacht. Ben blij met het zetelbehoud bij de SGP maar ik had liever Omtzigt op 35 zetels gezien. Nu was Wilders serieus milder gisteravond, o.a. de plannen rondom de Islam wil hij in de ijskast zetten en hij wil een regering vormen binnen de kaders van de grondwet. Tegelijkertijd zei hij ook dat je bepaalde verdragen gewoon op kunt zeggen en dat is een waarheid als een koe natuurlijk.
Dit zou wel eens een opening kunnen geven voor een zakenkabinet met een nu nog onbekend iemand als premier of misschien wel Omtzigt. Ik denk niet dat er mensen van het NSC en de VVD zitten te wachten op deelname aan Wilders 1. Of het gaat over centrum-links maar dat zou een flinke schoffering van de kiezer zijn.
Profesto
Berichten: 801
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Profesto »

Om nog even verder te gaan over waarom het erg is dat de PVV heeft gewonnen:
Dit artikel gaat over de banden tussen de PVV en de Russen

Straks zitten er ook nog een stel landverraders aan het stuur in ons land.
Online
Zeeuw
Berichten: 11672
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

elbert schreef: 22 nov 2023, 21:59
Zeeuw schreef: 22 nov 2023, 21:45Ik denk dat de VVD erg bang wordt van de gedachte niet mee te reageren en zie Omtzigt, als hij de juiste ministeries krijgt, ook wel meedoen eigenlijk. Laat BBB ook meedoen en je bent al een eind vwb EK.
Ik mag geen leedvermaak koesteren, maar BIJ1 op 0, het doet me glimlachen.
BBB staat in elk geval open voor gesprekken, dat is de gemakkelijkste partner voor Wilders. De VVD zal misschien wel meedoen, maar zal ook geen kans laten liggen als ze Wilders pootje kunnen lichten. Ik verwacht de grootste aarzeling bij Omtzigt om in dit avontuur te stappen. Die zal flink wat wisselgeld eisen en vanuit de Tweede Kamer een nieuw kabinet kritisch volgen.
Ik denk dat Omtzigt slim genoeg is te begrijpen dat deze omvang voor zijn partij echt niet blijvend zal zijn, als hij niet in het kabinet stapt. Kijk maar naar de ontwikkelingen van BBB sinds de PS-verkiezingen.
Online
Zeeuw
Berichten: 11672
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

Profesto schreef: 23 nov 2023, 08:33 Om nog even verder te gaan over waarom het erg is dat de PVV heeft gewonnen:
Dit artikel gaat over de banden tussen de PVV en de Russen

Straks zitten er ook nog een stel landverraders aan het stuur in ons land.
Je kunt altijd emigreren.
Plaats reactie