De definitie volgens Wikipedia van demoniseren luidt: "Demoniseren is het doelbewust negatief afbeelden van een zaak of persoon, met als doel de mening van anderen over het onderwerp te beïnvloeden". Dat doet Wilders niet. De zorg van Wilders over Marokkaanse-Nederlanders is terecht. Je ziet dat deze bevolkingsgroep moeite heeft met integreren. Zelfs de in Nederland geboren Marokkanen hebben veel integratieproblemen. Ook is deze groep oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers. Op basis van deze feiten doet Wilders deze uitlatingen. Dat kun geen demoniseren van een bevolkingsgroep noemen. Het is een zorg die vele Nederlands hebben en het is een zorg die gebaseerd is op feiten. Het is daarom logisch om je af te vragen of je meer of minder Marokkanen wil hebben.
Wilders is altijd al nuchter geweest over de LHBTI-wetgeving. Ik zie daar juist een consistente gedragslijn. Ik vind het vreemd om iemand te beschuldigen van eigengewin als hij luistert naar de opvattingen van de bevolking. Hij toont zich juist een goede volksvertegenwoordiger van de conservatieve bevolking.Profesto schreef: ↑20 nov 2023, 09:08Dat geldt niet voor andere partijen, want die hebben over het algemeen een consistent standpunt. Wilders draait als het hem uitkomt.Psalm schreef: ↑20 nov 2023, 08:59Je zegt: Wilders gebruikt LHBTI-wetgeving voor eigen gewin. Dat is natuurlijk onzin. Dan zou je dit ook aan andere partijen kunnen die daar juist voorstander van zijn. Bovendien is het juist niet aannemelijk dat Wilders uit is op eigen gewin. Hij heeft voor zijn standpunten zijn vrijheid moeten inleveren. Hij kan niet eens meer normaal de straat over omdat de dreiging te groot is.
Het is zeer kwalijk dat Wilders beveiligd moet worden en dat hoort niet in een vrije democratie. Tegelijkertijd is dat geen reden om zijn standpunten daarom over te nemen, of hem boven alle twijfel te verheffen.
Het beveiligen van Wilders is inderdaad niet direct reden om zijn standpunten over te nemen. Dat beweer ik ook helemaal niet. Jij beschuldigt Wilders ervan dat hij uit eigen gewin handelt. Ik geef aan dat dit zeer onwaarschijnlijk is omdat hij zijn standpunten blijft uitdragen ondanks alle persoonlijke consequenties. Ik zou het eerder aannemelijk vinden dat bij partijen als D66 en VVD mensen zitten om eigen gewin.