Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Anselmus »

merel schreef: 10 nov 2023, 19:25 De overmatige regen begint toch ook wel een kleine ergernis te worden.
Oktober was de natste maand ooit, november is ook goed op weg. Ik vind het ook vrij ongezellig weer, afgelopen week vier keer naar geregend omdat het net te hard waaide voor een paraplu. Ach ja, we doen er niets aan.
Fides Quaerens Intellectum
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door DDD »

Maar we zouden er iets aan moeten doen.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: 10 nov 2023, 22:13 Maar we zouden er iets aan moeten doen.
Wat dacht u eraan te doen? Wie kan de regendruppels inhouden?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door DDD »

Door minder fossiele brandstoffen te gebruiken.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door MGG »

DDD schreef: 11 nov 2023, 12:10 Door minder fossiele brandstoffen te gebruiken.
Dan moet je juist de auto weg doen ;).
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door DDD »

Ik gebruik vrijwel alleen groene stroom. Dus dat vind ik dan weer niet.
Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Wet en Evangelie »

DDD schreef: 11 nov 2023, 12:10 Door minder fossiele brandstoffen te gebruiken.
Dus we willen het weer naar onze hand zetten? Is er geen God, Die boven alles staat en het laat regenen op Zijn tijd?
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Mannetje »

Heeft de Heere God de natuurwetten niet geschapen?
-
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: 11 nov 2023, 21:33 Ik gebruik vrijwel alleen groene stroom. Dus dat vind ik dan weer niet.
Ik kan er niets aan doen altijd als ik dergelijke dingen lees speelt de regel "door domheid voortgedreven" zich af in mij hoofd.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door MGG »

DDD schreef: 11 nov 2023, 21:33 Ik gebruik vrijwel alleen groene stroom. Dus dat vind ik dan weer niet.
Hoe groen is het echt? Als jij die stroom niet gebruikt, dan hoeft er minder grijze stroom opgewekt te worden. Dit is niet op de persoon bedoelt hoor. Ik denk dat jij een van de klimaatbewustere forummers bent.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef: 11 nov 2023, 22:29
DDD schreef: 11 nov 2023, 21:33 Ik gebruik vrijwel alleen groene stroom. Dus dat vind ik dan weer niet.
Ik kan er niets aan doen altijd als ik dergelijke dingen lees speelt de regel "door domheid voortgedreven" zich af in mij hoofd.
Daarvan geldt temeer: wij zien de dingen vaak niet zoals ze zijn, maar zoals wij zijn.

Ik citeer verder maar een goede bekende toen ik mijzelf dom noemde: mensen kunnen van alles van je vinden, maar dom zullen niet veel mensen jou vinden. Daar zijn dus uitzonderingen op en dat is helemaal prima.

En natuurlijk begrijp ik dat ik daarmee niet bepaal dat andere mensen ook groene stroom gebruiken. Maar als iedereen groene stroom gebruikte, was dat geen dilemma.

Ik beperk mij graag tot mijn eigen verantwoordelijkheid. De apostel zegt: want een ieder zal zijn eigen last dragen.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door DDD »

Wet en Evangelie schreef: 11 nov 2023, 21:36
DDD schreef: 11 nov 2023, 12:10 Door minder fossiele brandstoffen te gebruiken.
Dus we willen het weer naar onze hand zetten? Is er geen God, Die boven alles staat en het laat regenen op Zijn tijd?
God is er zeker wel, maar dat neemt niet weg dat het in de Sahara te weinig regent. Dat ligt niet aan God, maar aan de ontbossing daar. En als je een gat in de dijk maakt, dan loopt het water daar doorheen. Dat ligt ook niet aan God, maar water loopt nu eenmaal naar het laagste punt. En door de opwarming van de aarde krijgen wij een soort herfstwinter.

Het is niet zo dat God de aarde als een speeltje ziet, en naar believen bij wijze van spreken de thermostaat wat hoger of lager draait en dan de Noordpool laat smelten of aanvriezen.

Er zijn gewoon teveel broeikasgassen in de lucht en daar ondervinden wij steeds meer de nadelen van.
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: 11 nov 2023, 23:06
Wim Anker schreef: 11 nov 2023, 22:29
DDD schreef: 11 nov 2023, 21:33 Ik gebruik vrijwel alleen groene stroom. Dus dat vind ik dan weer niet.
Ik kan er niets aan doen altijd als ik dergelijke dingen lees speelt de regel "door domheid voortgedreven" zich af in mij hoofd.
Daarvan geldt temeer: wij zien de dingen vaak niet zoals ze zijn, maar zoals wij zijn.

Ik citeer verder maar een goede bekende toen ik mijzelf dom noemde: mensen kunnen van alles van je vinden, maar dom zullen niet veel mensen jou vinden. Daar zijn dus uitzonderingen op en dat is helemaal prima.

En natuurlijk begrijp ik dat ik daarmee niet bepaal dat andere mensen ook groene stroom gebruiken. Maar als iedereen groene stroom gebruikte, was dat geen dilemma.

Ik beperk mij graag tot mijn eigen verantwoordelijkheid. De apostel zegt: want een ieder zal zijn eigen last dragen.
Als.iedereen groene stroom zou gebruiken zou de helft van de tijd er geen stroom zijn? (Circa 50% 1e helft 2023 is "groen", nog afgezien van piekproblemen en alle "zwarte" stroom die "groen" wordt genoemd, wat het percentage "groen" effectief <50% maakt)

Tja, er staat niet "een ieder zal alleen zijn eigen last dragen", ook niet "een ieder zal zijn eigen last alleen dragen".... wel staat er elders nog:"draagt elkanders lasten".

Aan de oorstrelende uitingen van die bekende zou ik maar niet teveel feiten ontlenen.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 11 nov 2023, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door DDD »

Een grote ergernis van mij is het vreselijke gebrek aan bijbelkennis hier. Idem dito voor de belijdenisgeschriften. En dan de daarbij behorende stelligheid waarin bijbelteksten en teksten uit de belijdenisgeschriften ontkend worden.

Hier weer zo eentje.

Galaten 6, 5: Want een ieder zal zijn eigen pak (last) dragen.

Of, zoals in de NBV21: iets duidelijker voor de minder goede verstaander: Want ieder mens draagt zijn eigen verantwoordelijkheid.

Was jij het niet die zelfs de HSV te weinig betrouwbaar vond?

Maar je citeert (zonder begrip van de kwestie) wel een juist bijbeldeel: Verdraagt elkaars lastigheden.

Ik doe mijn best. Maar daarmee hoeven we slechte bijbelkennis nog níet goed te praten.
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: 11 nov 2023, 23:25 Een grote ergernis van mij is het vreselijke gebrek aan bijbelkennis hier. Idem dito voor de belijdenisgeschriften. En dan de daarbij behorende stelligheid waarin bijbelteksten en teksten uit de belijdenisgeschriften ontkend worden.

Hier weer zo eentje.

Galaten 6, 5: Want een ieder zal zijn eigen pak (last) dragen.

Of, zoals in de NBV21: iets duidelijker voor de minder goede verstaander: Want ieder mens draagt zijn eigen verantwoordelijkheid.

Was jij het niet die zelfs de HSV te weinig betrouwbaar vond?

Maar je citeert (zonder begrip van de kwestie) wel een juist bijbeldeel: Verdraagt elkaars lastigheden.

Ik doe mijn best. Maar daarmee hoeven we slechte bijbelkennis nog níet goed te praten.
Tja, als jouw uitleg vervolgens is: "Als ikke maar een "groene" energierekening (last, pak, verantwoordelijkheid) krijg dan ben ikke rein" dan heb ik zo m'n twijfels.

Het dragen van de eigen last sluit hulp krijgen of geven geenzins uit.

Maar ik gun uiteraard een ieder de slaap der gerusten.
Plaats reactie