Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Ja, en onder PvdA/GL groeit de economie en loopt de staatsschuld het minst op.
Links van het midden stemmen dus op 22 november, voor de betere koers voor Nederland.
Links van het midden stemmen dus op 22 november, voor de betere koers voor Nederland.
-
Wat een bijzonder stemadvies op een reformatorisch forum. Maar het staat je vrij. Het staat mij vrij je deze stem af te raden.
CU valt ook links van het midden denk ik. Toeslagensysterm afschaffen is sowieso een plus voor me.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Het migratiebeleid vind ik het zorgelijkst als het gaat om mijn stem op de ChristenUnie. Maar goed. Je kunt niet alles hebben. Er zijn geen partijen die ik over het geheel genomen beter vind.
Dat is helemaal niet bijzonder.
Ik vind het veel opmerkelijker dat velen hier zo in de ban zijn van guurrechtse partijen. Dat vind ik zelfs onchristelijk.
Job heeft helemaal gelijk dat dit wel een bijzonder stemadvies is op Refoforum. GL en PvdA zijn onchristelijke partijen met uitgangspunten die niet verenigbaar zijn met een christelijke levenswandel. Het is mijns inziens terecht dat Job daar de vinger bij legt.
-
Het (ongeboren) leven is bij rechtse politici als Nicki Pouw-Verweij een stuk veiliger dan bij PvdA-GL.Profesto schreef: ↑08 nov 2023, 22:09Dat is helemaal niet bijzonder.
Ik vind het veel opmerkelijker dat velen hier zo in de ban zijn van guurrechtse partijen. Dat vind ik zelfs onchristelijk.
Pvda-GL wil de wetgeving rondom abortus en euthanasie nog soepeler maken. Naar mijn idee kan een Christen niet op zo'n partij stemmen. God gaat over het door Hem geschapen leven!
rd schreef: 'GroenLinks/PvdA wil niet alleen de vrijheid van scholen om leerlingen te weigeren die niet passen bij de grondslag van de school, de nek omdraaien; ook de vrijheid van scholen om leraren te benoemen die de identiteit van de school onderschrijven, moet eraan geloven. SP, Partij voor de Dieren en D66 tappen uit hetzelfde vaatje. Deze partijen pleiten in hun verkiezingsprogramma voor acceptatieplicht en voor afschaffing van identiteitsverklaringen.'
Dit zei Timmermans vanmorgen:MGG schreef: ↑08 nov 2023, 22:27Het (ongeboren) leven is bij rechtse politici als Nicki Pouw-Verweij een stuk veiliger dan bij PvdA-GL.Profesto schreef: ↑08 nov 2023, 22:09Dat is helemaal niet bijzonder.
Pvda-GL wil de wetgeving rondom abortus en euthanasie nog soepeler maken. Naar mijn idee kan een Christen niet op zo'n partij stemmen. God gaat over het door Hem geschapen leven!
rd schreef: 'GroenLinks/PvdA wil niet alleen de vrijheid van scholen om leerlingen te weigeren die niet passen bij de grondslag van de school, de nek omdraaien; ook de vrijheid van scholen om leraren te benoemen die de identiteit van de school onderschrijven, moet eraan geloven. SP, Partij voor de Dieren en D66 tappen uit hetzelfde vaatje. Deze partijen pleiten in hun verkiezingsprogramma voor acceptatieplicht en voor afschaffing van identiteitsverklaringen.'
Hij zei verder dat hij is geschrokken van de mogelijkheid voor een minderheidskabinet over rechts, die Pieter Omtzigt (NSC) maandag in het programma van Tubantia en de Universiteit Twente noemde. Daaraan zouden dan NSC, VVD, BBB, CDA, SGP en JA21 kunnen meedoen.
"Dat lijstje, daar schrik ik van", aldus Timmermans, en dan met name dat de SGP erin genoemd wordt. "Want met alle respect, ik wil niet dat mijn dochters de strijd van mijn moeder moeten overdoen."
PvdA/GL kan echt geen optie zijn voor een christen.
Als je links wilt stemmen, overweeg dan tenminste ChristenUnie. Guur-seculier is de slechtste dienst die je Nederland als christen kunt bewijzen naar mijn mening.Profesto schreef: ↑08 nov 2023, 22:09Dat is helemaal niet bijzonder.
TSD schreef: ↑08 nov 2023, 23:10Dit zei Timmermans vanmorgen:MGG schreef: ↑08 nov 2023, 22:27Het (ongeboren) leven is bij rechtse politici als Nicki Pouw-Verweij een stuk veiliger dan bij PvdA-GL.
Hij zei verder dat hij is geschrokken van de mogelijkheid voor een minderheidskabinet over rechts, die Pieter Omtzigt (NSC) maandag in het programma van Tubantia en de Universiteit Twente noemde. Daaraan zouden dan NSC, VVD, BBB, CDA, SGP en JA21 kunnen meedoen.
"Dat lijstje, daar schrik ik van", aldus Timmermans, en dan met name dat de SGP erin genoemd wordt. "Want met alle respect, ik wil niet dat mijn dochters de strijd van mijn moeder moeten overdoen."
Daarbij komt dat PvdA/GL, op D66 na, het hardst aan het lobbyen is om artikel 23 (vrijheid van onderwijs) aan te laten passen.
"Geloven doe je maar achter je voordeur"...
-
OnlineMaanenschijn
Vergis je daarbij niet in de VVD. Na een stevige interne discussie is het als onderwerp (aanpassing/verwijdering art. 23) heel bewust en gericht opgenomen in het verkiezingsprogramma. Niet als bladvulling en als electoraal gewin.Inwoner schreef:TSD schreef: ↑08 nov 2023, 23:10Dit zei Timmermans vanmorgen:MGG schreef: ↑08 nov 2023, 22:27Het (ongeboren) leven is bij rechtse politici als Nicki Pouw-Verweij een stuk veiliger dan bij PvdA-GL.
Daarbij komt dat PvdA/GL, op D66 na, het hardst aan het lobbyen is om artikel 23 (vrijheid van onderwijs) aan te laten passen.
"Geloven doe je maar achter je voordeur"...
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
Is het mogelijk om als je een link plaatst, er in ieder geval even bij te zeggen waarom je deze plaatst en een samenvatting te geven van de info?
-
Een papieren werkelijkheid. Zulke ingrijpende veranderingen worden nooit binnen enkele jaren gerealiseerd. Al zou het politiek lukken, dan stokt het bij de implementatie in de verouderde systemen van de belastingdienst.
Laatst gewijzigd door MGG op 09 nov 2023, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.