Petities

Als christen kun je een petitie ondertekenen

Eens, want
20
83%
Oneens, want
0
Geen stemmen
Weet ik niet
4
17%
 
Totaal aantal stemmen: 24

merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Petities

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 08 nov 2023, 11:29
DDD schreef: 07 nov 2023, 21:06 Als je 20 uur per week over hebt om te werken, dan is er iets niet goed met die studie. Of je hebt een geniale zoon, maar ook dan vraag ik me af waarom hij niet gewoon twee studies doet.

Het uitgangspunt zou niet moeten zijn dat je de helft van de tijd aan het werk bent. Studeren is een eigensoortige roeping, die je zo getrouw moet uitoefenen als de engelen in de hemel. Er zijn niet veel mensen die dan daarnaast nog tijd hebben om 20 uur te werken.

Ik zeg niet dat dat nooit mag. In sommige gevallen is het anders onmogelijk om een diploma te halen. Maar de hele tendens dat een studie iets voor erbij is, vind ik heel ongelukkig.
Het ging over mezelf. Ik deed een economische studie en vond de belasting wel meevallen. Met 6 uur per dag ben je gemiddeld 30 uur per week aan het studeren. Ik gaf huiswerkbegeleiding 3 middagen per week en werkte vaak op zaterdag. Achteraf had ik inderdaad wellicht 2 studies kunnen doen, maar ik vond het financieel voor mezelf kunnen zorgen op dat moment ook een belangrijk punt. En het werken vond ook veel plaats in de vakanties.
Soms ging ik met wat studiegenoten een nachtje werken in het 'verkeer tellen'. Je kreeg een auto mee, een telbord, kreeg een locatie en je moet dan bv van 19.00 tot 07.00 tellen welk verkeer er over die specifieke weg kwam. Dat was nachtje doorhalen en verdiende goed.
Ik heb heel weinig gewerkt tijdens mijn studie en vond het heerlijk. Inderdaad 30-40 uur aan de studie, verder veel sporten en met vrienden dingen ondernemen. Ik had weinig te besteden tijdens mij studie, gemiddeld € 30-€ 50 per week, maar vond het prima.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Petities

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 08 nov 2023, 11:55
Zeeuw schreef: 08 nov 2023, 11:29
DDD schreef: 07 nov 2023, 21:06 Als je 20 uur per week over hebt om te werken, dan is er iets niet goed met die studie. Of je hebt een geniale zoon, maar ook dan vraag ik me af waarom hij niet gewoon twee studies doet.

Het uitgangspunt zou niet moeten zijn dat je de helft van de tijd aan het werk bent. Studeren is een eigensoortige roeping, die je zo getrouw moet uitoefenen als de engelen in de hemel. Er zijn niet veel mensen die dan daarnaast nog tijd hebben om 20 uur te werken.

Ik zeg niet dat dat nooit mag. In sommige gevallen is het anders onmogelijk om een diploma te halen. Maar de hele tendens dat een studie iets voor erbij is, vind ik heel ongelukkig.
Het ging over mezelf. Ik deed een economische studie en vond de belasting wel meevallen. Met 6 uur per dag ben je gemiddeld 30 uur per week aan het studeren. Ik gaf huiswerkbegeleiding 3 middagen per week en werkte vaak op zaterdag. Achteraf had ik inderdaad wellicht 2 studies kunnen doen, maar ik vond het financieel voor mezelf kunnen zorgen op dat moment ook een belangrijk punt. En het werken vond ook veel plaats in de vakanties.
Soms ging ik met wat studiegenoten een nachtje werken in het 'verkeer tellen'. Je kreeg een auto mee, een telbord, kreeg een locatie en je moet dan bv van 19.00 tot 07.00 tellen welk verkeer er over die specifieke weg kwam. Dat was nachtje doorhalen en verdiende goed.
Ik heb heel weinig gewerkt tijdens mijn studie en vond het heerlijk. Inderdaad 30-40 uur aan de studie, verder veel sporten en met vrienden dingen ondernemen. Ik had weinig te besteden tijdens mij studie, gemiddeld € 30-€ 50 per week, maar vond het prima.
Nou, ik heb ook veel gesport moet ik zeggen, keer of 4/5 per week wel. Voor 65 euro per jaar kon je van het geweldige sportcentrum gebruik maken. Wij hadden niet zoveel verplichte lessen en hoorcolleges. Veel vaardigheden qua presentaties maken, presenteren etc. Veel dingen die je met goede discipline best in kortere tijd dan ervoor stond kon doen.
Veel studiegenoten zakten 3 keer per week door. Dat heb ik dan weer vrijwel nooit gedaan. Dus iedere ochtend rond 7.00 wel paraat. Dan kun je tussen 7.00 en 23.00 veel werk verrichten. Woonde in een huis met 7 kamers, maar geen gemeenschappelijke ruimten, dus wij deden niet veel verplicht sociaal.
Maar mijn kinderen zou ik wel aanraden iets meer te genieten dan ik met mijn wat al te Calvinistische inslag/opvoeding wellicht gedaan heb.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Petities

Bericht door merel »

Totaal niet herkenbaar. Ik stond ook om 7.30 uur op en was met de studie bezig tot ongeveer 16.00 uur. Daarna sporten en/of eten met vrienden. Ik zou het mijn kinderen ook aanraden om ook van deze studieperiode te genieten. Dat werken komt daarna wel.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Petities

Bericht door Mannetje »

merel schreef: 08 nov 2023, 12:24 Totaal niet herkenbaar. Ik stond ook om 7.30 uur op en was met de studie bezig tot ongeveer 16.00 uur. Daarna sporten en/of eten met vrienden. Ik zou het mijn kinderen ook aanraden om ook van deze studieperiode te genieten. Dat werken komt daarna wel.
Maar dan niet klagen over een studieschuld.
-
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Petities

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 08 nov 2023, 12:24 Totaal niet herkenbaar. Ik stond ook om 7.30 uur op en was met de studie bezig tot ongeveer 16.00 uur. Daarna sporten en/of eten met vrienden. Ik zou het mijn kinderen ook aanraden om ook van deze studieperiode te genieten. Dat werken komt daarna wel.
Woonde je op kamers of thuis? Want ik had nooit een hele dag van 8 tot 16 les eigenlijk. Kon tussendoor vaak werken of sporten. Ik vond het werken wel leuk. Heb er vaardigheden opgedaan. Alleen de basis waaruit zou ik bij mijn eigen kinderen anders willen.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Petities

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 08 nov 2023, 12:41
merel schreef: 08 nov 2023, 12:24 Totaal niet herkenbaar. Ik stond ook om 7.30 uur op en was met de studie bezig tot ongeveer 16.00 uur. Daarna sporten en/of eten met vrienden. Ik zou het mijn kinderen ook aanraden om ook van deze studieperiode te genieten. Dat werken komt daarna wel.
Woonde je op kamers of thuis? Want ik had nooit een hele dag van 8 tot 16 les eigenlijk. Kon tussendoor vaak werken of sporten. Ik vond het werken wel leuk. Heb er vaardigheden opgedaan. Alleen de basis waaruit zou ik bij mijn eigen kinderen anders willen.
Ik had voordat ik studeerde 5 jaar een leren werken traject gedaan in het ziekenhuis studie 4 jaar vakantie, heerlijk ontspannen. Ik woonde op kamers in Groningen. Een heerlijk rustig huis met 3 anderen van mijn leeftijd. Ik had ook nooit zolang college, maar schreef mij in voor alle vroege werkgroepen/hoorcollege's, daarna thuis wat voorbereiden en een beetje sporten en daarna naar vrienden eten.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Petities

Bericht door merel »

Mannetje schreef: 08 nov 2023, 12:38
merel schreef: 08 nov 2023, 12:24 Totaal niet herkenbaar. Ik stond ook om 7.30 uur op en was met de studie bezig tot ongeveer 16.00 uur. Daarna sporten en/of eten met vrienden. Ik zou het mijn kinderen ook aanraden om ook van deze studieperiode te genieten. Dat werken komt daarna wel.
Maar dan niet klagen over een studieschuld.
Nee, natuurlijk niet. Ik hoop dat zij de studie doorkomen zonder schuld.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Petities

Bericht door HersteldHervormd »

Geytenbeekje schreef: 30 okt 2023, 22:39 Als je vindt dat je geen petitie mag ondertekenen zou je ook niet mogen stemmen en zou het christelijk geluid ook uit de kamer geweerd moeten worden.
Stemmen is wat anders dan een petitie tekenen. Achter dat laatste zit vooral vaak (een hoop) protest. En dat gaat vaak over dat er over persoonlijke grenzen gegaan word. Dat is ook wat ik bedoelde met die twee voorbeelden.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie