Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Tiberius »

Mauries06 schreef: 21 okt 2023, 11:59 Maar die mensen die hier slechte ervaringen hebben met boekhandels, hebben jullie dan wel bijvoorbeeld christelijke boekhandels in de omgeving?

Hier had je De Roo (is gestopt helaas), en hebben we Boeketcetera (H.I.Ambacht), Kandelaar (Ridderkerk), Present (Dordrecht) en De Schuilplaats (Alblasserdam). Met alle boekhandels hele goede ervaringen.




Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk
Is de Roo gestopt? Dat wist ik niet, dacht dat hij overgenomen was door een jonge vrouw.
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door DDD »

Voor mij is het een kleine ergernis als mensen boeken bestellen bij Bol.com. Het is misschien vechten tegen de vooruitgang, maar ik ben er nog niet zo van overtuigd dat de online bestelwereld ook daadwerkelijk een vooruitgang is.
KDD
Berichten: 1579
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door KDD »

Het heeft voordelen en nadelen. Voor mij is het makkelijk om door een online bestelling iemand in nl een cadeau te sturen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Herman »

DDD schreef: 21 okt 2023, 14:25 Voor mij is het een kleine ergernis als mensen boeken bestellen bij Bol.com. Het is misschien vechten tegen de vooruitgang, maar ik ben er nog niet zo van overtuigd dat de online bestelwereld ook daadwerkelijk een vooruitgang is.
Alles wat niet in het standaardassortiment van mijn boekhandel wordt aangeboden, koop ik via bol.com en daarna via amazon.com. Tot nog toe heb ik voor drie studiejaren 3 boeken via amazon gekocht. Dus dat valt mee. Bol.com een stuk meer, onder andere ook omdat zijn ebooks leveren. De ebooks van de Banier koop ik rechtstreeks bij de uitgever.

Hier is Geldermalsen is er naast de Bruna geen goede boekhandel, dus ik dan is online kopen al snel een aantrekkelijk alternatief. Het is dan milieuvriendelijker om een pakketje te laten bezorgen dan heen en weer naar Den Bosch of Houten te rijden.
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door DDD »

Jawel, maar de grote Nederlandse boekhandels hebben ook een gezamenlijke online besteldienst. En dan wordt het boek ook thuisbezorgd.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Herman »

Goede tip.
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door DDD »

Je kunt zelfs bij meer dan 200 winkels, Libris bijvoorbeeld, retourneren, zie ik nu.
Philip
Berichten: 399
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Philip »

Ik wacht meestal tot ik in de buurt van een goede boekhandel kom. De lokale winkels zijn niet veel soeps. Als ik niet kan wachten, bestel ik online bij Athenaeum in Amsterdam. Daar kunnen ze je daadwerkelijk helpen als je bijvoorbeeld om Franse schrijvers vraagt die relatief makkelijk te lezen zijn als je de taal nog niet goed beheerst.
Mauries06
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 sep 2022, 00:59

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Mauries06 »

Tiberius schreef:
Mauries06 schreef: 21 okt 2023, 11:59 Maar die mensen die hier slechte ervaringen hebben met boekhandels, hebben jullie dan wel bijvoorbeeld christelijke boekhandels in de omgeving?

Hier had je De Roo (is gestopt helaas), en hebben we Boeketcetera (H.I.Ambacht), Kandelaar (Ridderkerk), Present (Dordrecht) en De Schuilplaats (Alblasserdam). Met alle boekhandels hele goede ervaringen.




Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk
Is de Roo gestopt? Dat wist ik niet, dacht dat hij overgenomen was door een jonge vrouw.
Dat klopt, die heeft dat nog ongeveer 1,5 jaar gedaan, en daarna is het eind april dit jaar helemaal gestopt. Kwam onder andere denk ik vooral door dat de winkel 2x zo kleiner werd en Bart de Roo het zelf niet meer deed.



Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk

merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door merel »

Herman schreef: 21 okt 2023, 12:10
merel schreef: 21 okt 2023, 11:33
Herman schreef: 21 okt 2023, 10:31 Onze Bruna is sterk verbetert na een upgrade met tien boekenkasten. Daarvoor kon je er alleen de top tien kopen en wat kantoorartikelen.

Dat is een gemiddelde boekhandel, maar staat voor mij niet representatief voor de gehele sector.
Mee eens en dat bedoelde ik ook te zeggen. De boekhandels in mijn omgeving zien er ( helaas) ook zo uit.
Met andere woorden, je komt nooit in een echte boekwinkel? Ik ken wel een paar mooie in Rotterdam.
Ik woon niet ( meer) in Rotterdam. Als ik in het centrum van Rotterdam ben, ga ik inderdaad naar de mooie boekhandels.
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door merel »

DDD schreef: 21 okt 2023, 14:25 Voor mij is het een kleine ergernis als mensen boeken bestellen bij Bol.com. Het is misschien vechten tegen de vooruitgang, maar ik ben er nog niet zo van overtuigd dat de online bestelwereld ook daadwerkelijk een vooruitgang is.
Waarom een ergernis? Ik bestel regelmatig via bol.com. een goede boekhandel is minimaal 30 minuten rijden met de auto. Daar heb ik echt geen tijd voor.
Kleding bestel ik ook voor het merendeel online.
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door DDD »

Heel simpel. Via Broese of Donner (via andere grote boekwinkels trouwens ook en ook bij verschillende christelijke boekhandels) kun je ook online bestellen. Bij Broese kun je zelfs de boeken in honderden boekhandels retourneren. Bij sommige van deze boekhandels kun je zelfs nog kiezen voor fietsbezorging (als je wat geduld hebt en in de buurt woont). Nog beter voor het milieu ook. Maar via Post.nl kan ook.

Op die manier steun je in ieder geval een boekwinkel die fatsoenlijk met zijn personeel omgaat. Amazon is een bedrijf dat juist bekend staat om zijn schandalige behandeling van personeel. Ik vind het moeilijk te begrijpen dat mensen daar bestellen, als het niet nodig is.
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door merel »

Mauries06 schreef: 21 okt 2023, 11:59 Maar die mensen die hier slechte ervaringen hebben met boekhandels, hebben jullie dan wel bijvoorbeeld christelijke boekhandels in de omgeving?

Hier had je De Roo (is gestopt helaas), en hebben we Boeketcetera (H.I.Ambacht), Kandelaar (Ridderkerk), Present (Dordrecht) en De Schuilplaats (Alblasserdam). Met alle boekhandels hele goede ervaringen.




Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk
Wij hebben een christelijke boekhandel in de buurt, maar daar kom ik eigenlijk nooit. De leesboeken die daar staan, zoals Lynn Austin, vind ik echt verschrikkelijk.
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door merel »

DDD schreef: 21 okt 2023, 15:44 Heel simpel. Via Broese of Donner (via andere grote boekwinkels trouwens ook en ook bij verschillende christelijke boekhandels) kun je ook online bestellen. Bij Broese kun je zelfs de boeken in honderden boekhandels retourneren. Bij sommige van deze boekhandels kun je zelfs nog kiezen voor fietsbezorging (als je wat geduld hebt en in de buurt woont). Nog beter voor het milieu ook. Maar via Post.nl kan ook.

Op die manier steun je in ieder geval een boekwinkel die fatsoenlijk met zijn personeel omgaat. Amazon is een bedrijf dat juist bekend staat om zijn schandalige behandeling van personeel. Ik vind het moeilijk te begrijpen dat mensen daar bestellen, als het niet nodig is.
Bij Amazon heb ik nog nooit gekocht. Dat valt bij mij onder dezelfde noemer als Shein. Ook daar weiger ik spullen te bestellen. Bij Bol bestel ik wel regelmatig boeken. Eigenlijk zonder daar echt over na te denken. Een volgende keer zal ik de boeken eens bij Donner/Broese bestellen.
Henk J
Berichten: 2679
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Henk J »

Boeken bestel ik niet zo gauw via bol.com. Meestal ga ik naar gebr. Koster of ik bestel via de site van 'de Banier'. Alleen seculiere boeken bestel ik soms via bol.com maar dat is hoogst zelden.
Plaats reactie