Beroepingswerk discussie [7]

TSC
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 feb 2019, 21:06

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door TSC »

GerefGemeente-lid schreef: 04 okt 2023, 22:25 Het gebeurt niet vaak dat een dominee 8 beroepen tegelijkertijd heeft. Maar de Gereformeerde Gemeenten te Benthuizen, Berkenwoude, Groningen, Lelystad, Oostkapelle, Ridderkerk-Slikkerveer, Vlissingen en Woerden hebben allemaal een beroep uitgebracht op ds. D.W. Tuinier uit Kampen.
Volgens mij is het een keer vaker gebeurd, maar dan moet ik toch weer even zoeken in mijn database.

Wel bijzonder dit inderdaad, moet toch een bepaalde duiding aan te geven zijn.
2e Hans
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door 2e Hans »

TSC schreef: 04 okt 2023, 22:32
GerefGemeente-lid schreef: 04 okt 2023, 22:25 Het gebeurt niet vaak dat een dominee 8 beroepen tegelijkertijd heeft. Maar de Gereformeerde Gemeenten te Benthuizen, Berkenwoude, Groningen, Lelystad, Oostkapelle, Ridderkerk-Slikkerveer, Vlissingen en Woerden hebben allemaal een beroep uitgebracht op ds. D.W. Tuinier uit Kampen.
Volgens mij is het een keer vaker gebeurd, maar dan moet ik toch weer even zoeken in mijn database.

Wel bijzonder dit inderdaad, moet toch een bepaalde duiding aan te geven zijn.
Tja… als je eerst geen beroepen in overweging neemt, spaar je beroepen op. Als je daarna jezelf beroepbaar stelt, wek je vast verwachtingen. Verder zijn er nog steeds veel vacante gergems. Dus meerdere duidingen mogelijk.

Niks bijzonders wat mij betreft.
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bruna »

Er zijn voor de gemeenten meer mogelijke kandidaten zou je zeggen. Wellicht is het onbedoeld toch een roep om eenheid binnen het kerkverband.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Job »

Bruna schreef: 05 okt 2023, 09:18 Er zijn voor de gemeenten meer mogelijke kandidaten zou je zeggen. Wellicht is het onbedoeld toch een roep om eenheid binnen het kerkverband.
Hoe bedoel je dat laatste?
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bruna »

Het is een predikant die volgens mij overal preekt en welkom is en de verbinding zoekt.
SanderL
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 mar 2019, 12:01

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door SanderL »

Het hoeft toch niet meteen opmerkelijk of vreemd te zijn dat een predikant zoveel beroepen krijgt?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door pierre27 »

Bruna schreef: 05 okt 2023, 11:58 Het is een predikant die volgens mij overal preekt en welkom is en de verbinding zoekt.
Dat doen de meeste andere predikanten toch ook?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bruna »

pierre27 schreef: 07 okt 2023, 17:43
Bruna schreef: 05 okt 2023, 11:58 Het is een predikant die volgens mij overal preekt en welkom is en de verbinding zoekt.
Dat doen de meeste andere predikanten toch ook?
Zeker, zal ongetwijfeld.
Online
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Henk J »

SanderL schreef: 07 okt 2023, 15:46 Het hoeft toch niet meteen opmerkelijk of vreemd te zijn dat een predikant zoveel beroepen krijgt?
Iets is opmerkelijk als het afwijkt van wat gangbaar is. Een predikant die 8 beroepen krijgt in zo'n korte tijd dat is ook in de GG niet gangbaar dus opmerkelijk. Om dat verder te duiden lijkt me een vrij zinloze bezigheid.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

GerefGemeente-lid schreef: 11 okt 2023, 23:03 Gereformeerde Gemeenten
Bedankt: voor Oostkapelle, ds. D.W. Tuinier te Kampen.
"Zouden Zijn beloftenissen
verder haar vervulling missen,
vrucht'loos worden afgewacht
van geslachte tot geslacht?

Zou God Zijn genâ vergeten?
Nooit meer van ontferming weten?
Heeft Hij Zijn barmhartigheên
door Zijn gramschap afgesneên?"

Psalm 77: 5b-6a (berijmd)
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3983
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Terri »

GerefGemeente-lid schreef: 11 okt 2023, 23:08
GerefGemeente-lid schreef: 11 okt 2023, 23:03 Gereformeerde Gemeenten
Bedankt: voor Oostkapelle, ds. D.W. Tuinier te Kampen.
"Zouden Zijn beloftenissen
verder haar vervulling missen,
vrucht'loos worden afgewacht
van geslachte tot geslacht?

Zou God Zijn genâ vergeten?
Nooit meer van ontferming weten?
Heeft Hij Zijn barmhartigheên
door Zijn gramschap afgesneên?"

Psalm 77: 5b-6a (berijmd)
Sterkte GerefGemeente-lid!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door refo »

Wel een beetje selectief geciteerd. De Psalm is mooier.
Inwoner
Berichten: 407
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Inwoner »

refo schreef: 12 okt 2023, 14:14 Wel een beetje selectief geciteerd. De Psalm is mooier.
Als je alleen vanuit menselijk oogpunt een beroep zou moeten overwegen, lijkt het me het overdenken waard om niet naar een plaats te gaan waar forumleden actief zijn.
Enig idee waarom?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Inwoner schreef: 12 okt 2023, 14:48
refo schreef: 12 okt 2023, 14:14 Wel een beetje selectief geciteerd. De Psalm is mooier.
Als je alleen vanuit menselijk oogpunt een beroep zou moeten overwegen, lijkt het me het overdenken waard om niet naar een plaats te gaan waar forumleden actief zijn.
Enig idee waarom?
Nee. Leg eens uit?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Inwoner
Berichten: 407
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Inwoner »

GerefGemeente-lid schreef: 12 okt 2023, 15:07
Inwoner schreef: 12 okt 2023, 14:48
refo schreef: 12 okt 2023, 14:14 Wel een beetje selectief geciteerd. De Psalm is mooier.
Als je alleen vanuit menselijk oogpunt een beroep zou moeten overwegen, lijkt het me het overdenken waard om niet naar een plaats te gaan waar forumleden actief zijn.
Enig idee waarom?
Nee. Leg eens uit?
Grote kans dat er positief of negatief, maar in elk geval ongevraagd over je wordt geschreven, je preken worden gefileerd, je gedrag tegen het licht wordt gehouden, bijgehouden wordt hoe vaak je op huisbezoek gaat enzovoort. En nee, dit is geen gein. Ik ken predikanten (en dan heb ik het niet over DIA's predikant) die om die reden steeds meer moeite krijgen met dit forum.
Enig idee waarom?
Plaats reactie