Noodkreet!

Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Daphne schreef:
Ar-Jan schreef:
Daphne schreef:ArJan: tjah. vanuit jou oogpunt gezien. blijkbaar licht dat bij sommigen toch anders.


Ach ja, alleen al uit het feit dat wij wat van mening verschillen, geeft al aan dat we niet hetzelfde zijn
Waar trek jij de conclusie uit dat we van mening verschillen?! Vooroordeel.
Jij vind het jammer dat de openheid ontbreekt HIER. ik kan er volledig begrip coor opbrengen.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Ar-Jan schreef:
Daphne schreef:
Ar-Jan schreef:
Daphne schreef:ArJan: tjah. vanuit jou oogpunt gezien. blijkbaar licht dat bij sommigen toch anders.


Ach ja, alleen al uit het feit dat wij wat van mening verschillen, geeft al aan dat we niet hetzelfde zijn
Waar trek jij de conclusie uit dat we van mening verschillen?! Vooroordeel.
Jij vind het jammer dat de openheid ontbreekt HIER. ik kan er volledig begrip voor opbrengen.
Ik niet:
1Pe 3:15 Maar heiligt God, den Heere, in uw harten; en zijt altijd bereid tot verantwoording aan een iegelijk, die u rekenschap afeist van de hoop, die in u is, met zachtmoedigheid en vreze.

Col 4:6 Uw woord zij te allen tijde in aangenaamheid, met zout besprengd, opdat gij moogt weten, hoe gij een iegelijk moet antwoorden.

en:
Flp 2:3 Doet geen ding door twisting of ijdele eer, maar door ootmoedigheid achte de een den ander uitnemender dan zichzelven.
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Miscanthus schreef:
Ar-Jan schreef:
Daphne schreef:
Ar-Jan schreef: Waar trek jij de conclusie uit dat we van mening verschillen?! Vooroordeel.
Jij vind het jammer dat de openheid ontbreekt HIER. ik kan er volledig begrip voor opbrengen.
Ik niet:
1Pe 3:15 Maar heiligt God, den Heere, in uw harten; en zijt altijd bereid tot verantwoording aan een iegelijk, die u rekenschap afeist van de hoop, die in u is, met zachtmoedigheid en vreze.

Col 4:6 Uw woord zij te allen tijde in aangenaamheid, met zout besprengd, opdat gij moogt weten, hoe gij een iegelijk moet antwoorden.

en:
Flp 2:3 Doet geen ding door twisting of ijdele eer, maar door ootmoedigheid achte de een den ander uitnemender dan zichzelven.
Misschien kun je dit een beetje toelichten?
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Ar-Jan schreef:
Misschien kun je dit een beetje toelichten?
Paulus roept ons op om rekenschap te geven van de hoop die in ons is. We hebben een roeping om Zijn getuigen te zijn; "hoort wat mij God deed ondervinden". Paulus roept ons ook op om elkaar te vermanen en te vertroosten; "Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht; en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen. Zo dan, vertroost elkander met deze woorden. (1Tim 4)
Waar hoor je dat nog?
Het is veelal gekissebis en gekrakeel over de leer en de letter, maar het moet gaan over Christus en de Geest.
Ik proef een angst om daarover vrijuit te spreken. In dat kader moet je mijn vorige en deze posting zien.....
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Miscanthus schreef:
Ar-Jan schreef:
Misschien kun je dit een beetje toelichten?
Paulus roept ons op om rekenschap te geven van de hoop die in ons is. We hebben een roeping om Zijn getuigen te zijn; "hoort wat mij God deed ondervinden". Paulus roept ons ook op om elkaar te vermanen en te vertroosten; "Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht; en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen. Zo dan, vertroost elkander met deze woorden. (1Tim 4)
Waar hoor je dat nog?
Het is veelal gekissebis en gekrakeel over de leer en de letter, maar het moet gaan over Christus en de Geest.
Ik proef een angst om daarover vrijuit te spreken. In dat kader moet je mijn vorige en deze posting zien.....
ik geef je wel gelijk hierin, maar ik doe dat liever wanneer ik iemand werkelijk zie dan zomaar hiet op internet tegen onbekenden.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

En toch Arjan, kan ik dat niet zo goed begrijpen... Is refoforum geen veilige plek voor je? Ben je bang niet goed te kunnen verwoorden? Ben je bang dat anderen je ervaring anders uitleggen dan je bedoelt? Ben je bang dat je opeens als evangelisch (omdat je wellicht Jezus kent??) wordt beschouwd?! Ben je bang dat je 't van de dominee terug hoort wat jij hier geschreven hebt?

Al met al... Arjan (en allen), wat heb je te verliezen? Ik kan zo moeilijk bevatten dat waar het hart vol van is dat je mond er dan niet van over zou lopen. We zijn christenen onder elkaar. We zijn niet voor niets aan elkaar gegeven om elkaar te bemoedigen etc.!
Ik snap dat letters uiteraard niet zelf spreken maar wat heb je te verliezen? Niemand kent je hier... (Althans??)

Ik zal 't waarschijnlijk nooit begrijpen
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Daphne schreef:En toch Arjan, kan ik dat niet zo goed begrijpen... Is refoforum geen veilige plek voor je? Ben je bang niet goed te kunnen verwoorden? Ben je bang dat anderen je ervaring anders uitleggen dan je bedoelt? Ben je bang dat je opeens als evangelisch (omdat je wellicht Jezus kent??) wordt beschouwd?! Ben je bang dat je 't van de dominee terug hoort wat jij hier geschreven hebt?

Al met al... Arjan (en allen), wat heb je te verliezen? Ik kan zo moeilijk bevatten dat waar het hart vol van is dat je mond er dan niet van over zou lopen. We zijn christenen onder elkaar. We zijn niet voor niets aan elkaar gegeven om elkaar te bemoedigen etc.!
Ik snap dat letters uiteraard niet zelf spreken maar wat heb je te verliezen? Niemand kent je hier... (Althans??)

Ik zal 't waarschijnlijk nooit begrijpen
Nou kijk, ook het idee van: Vandaag wat zeggen; morgen reactie. Geen vlot gesprek dus, maar er gebeuren ondertussen weer zoveel andere dingen..
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Hmmm... is je geloof vandaag anders dan morgen? :wink:
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Daphne schreef:Hmmm... is je geloof vandaag anders dan morgen? :wink:
soms wel..
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Andere Jezus?
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Daphne schreef:Andere Jezus?
neej zo niet.. soms geloof, soms weer ongeloof..
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Maar Arjan, zijn wij niet allemaal zo???!!! Ongeloof= twijfel, verwarring, vragen, waarom, verzwakking in geloof, egoisme (ik kan het wel alleen af) er is een weg terug!

Schaam je je voor je ongeloof? Staat er niet in de bijbel: Ik geloof, Heer kom mij in mijn ongeloof te hulp...
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Vanmorgen vond ik deze mail in onze box:
Hoezo!!
werkt God nog in deze tijd?

Lieve broeders en zusters, in Nederland en omstreken.

Ongeveer 2 weken geleden kon een man de slaap niet vatten , zorgen, zorgen ,zorgen,
Hij had toch in geloof voor de Heere mogen kiezen, en mocht toch tot een rijke zegen zijn in Nederland en daarbuiten!

Ook in geloof had hij de stap genomen om geheel uit de hand van de Heere te gaan leven, dat was toch zolang goed gegaan.
maar nu waren de geld problemen boven zijn hoofd gegroeid.

Ootmoedig had hij samen met zijn vrouw de knieën gebogen, en de Heere in de hemel zijn zorgen verteld, en gesmeekt of er toch een oplossing mocht komen.

Drie nachten bijna niet geslapen beproeving, beproeving,beproeving.
Maar dan die heerlijke psalm 42.
Maar de Heer zal uitkomst geven Hij die `s daags zijn gunst gebiedt enz,

De Vader in hemel zag Zijn kind tobben en worstelen, wachtte op het goede moment en legde de naam van Zijn kind in het hart van een andere geredde zondaar, die na het aanhoren van de nood van Avakthi een paar briefjes schreef naar een aantal mensen.

En dan dat grote wonder, daar Avakthi maar geen woorden voor kan vinden om uit te drukken, dat heerlijke wonder dat God nog werkt in deze tijd, dat Hij nog zoveel harten zacht wil maken in deze keiharde maatschappij.
Zijn naam moet eeuwig eer ontvangen , Hij is het die nog wonderen doet.

Want op dit moment heeft u, lieve mensen, meer dan €. 25.000,=( vijfentwintigduizend euro) bij elkaar gebracht om dit geplaagde gezin weer een toekomst te geven. en nog steeds komt er geld binnen.

Afgelopen dinsdag is Avakthi bij mij in mijn studiootje geweest ,eerst zag ik zijn hand met daarin de bijbel toen kwam hij binnen, ( volgens mij had i een nieuw pak an, driedelig, stond em goed ) en hebben we op de computer via telebank €. 14.810,= overgemaakt op hun rekening. ( vanaf nu zal ik dit steeds zo doen) Daarna hebben we samen de Heere gedankt voor zoveel goedheid uit Zijn hand ontvangen.

En vanmiddag 08-12-2005 zijn we samen bij de heer de P. de Jong van Knol Roos en co adviseurs B.V. in Hattem geweest en hebben een eerste aanzet gegeven om de zaken van Avakthi op een rijtje te zetten.

Er is onder andere gesproken over de mogelijkheid van een stichting, een 1 mans zaak of een thuisfront.
In ieder geval word er gezocht naar een langdurige oplossing voor het gezin.
De heer de P. de Jong ( Knol Roos en co) zullen ondertussen allerlei zaken voor Avakthi, zoals een uitkering, huursubsidie,belasting, schoolgeld enz enz, gaan uitzoeken.

Zodat Avakthi zich volledig aan het werk in Gods koninkrijk kan gaan wijden.
Nu in ieder geval met heel wat zorgen minder, en een meer bevestigd geloof in de zorgende liefde van Zijn Hemelse Vader.

Toen ik de eerste mail schreef, dacht ik als in nou eens €. 500,= bij elkaar kan krijgen, dan geef ik dat aan hun, dan hebben ze weer even moed.
Maar oo wat heeft de Heere mij beschaamd, wat denk ik altijd te klein van God.

Lieve mensen, die het niet meer zo zien zitten, die bekommert zijn, die in duisternis leven
Die God kwijt zijn, is het wel voor mij, enz enz, Zie op deze God, Jezus Christus is gisteren , en heden dezelfde, en in der eeuwigheid.

Hij heeft uw gaven gezien uw loon is in de hemel.

Nogmaals Heel Heel hartelijk dank, voor al jullie giften en gebeden.

hartelijke groeten en Gods onmisbare zegen.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Mooi dat er dan toch een gesprekje over geloof ontstaat,

ook al is het gebrekkig per forum. :)
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Daphne schreef:Maar Arjan, zijn wij niet allemaal zo???!!! Ongeloof= twijfel, verwarring, vragen, waarom, verzwakking in geloof, egoisme (ik kan het wel alleen af) er is een weg terug!

Schaam je je voor je ongeloof? Staat er niet in de bijbel: Ik geloof, Heer kom mij in mijn ongeloof te hulp...
Schamen.. Zeker ten op zichte van God.. tov de mensen niet zo zeer.

maar wat ik bedoel is dat met name de communicatie hier zo is, dat een fijn gesprek hierover onmogelijk is(voor mij). Niet om personen hier or. maar ik kijk liever iemand in de ogen wanneer ik over deze persoonlijke dingen praat.(als je begrijpt wat ik bedoel)
Plaats reactie