Herziene Statenvertaling

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Zita »

GerefGemeente-lid schreef: 29 aug 2023, 18:09 Ik heb de petitie ook ondertekend, zij het anoniem.
Ik verbaas me over de hoeveelheid anonieme ondertekenaars. Ik bedoel: het gaat deze mensen om principes. Voor principes ga je de brandstapel op. Dan kun je toch op z'n minst wel je naam verbinden aan je principe?
Bertiel
Berichten: 4622
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Bertiel »

Zita schreef: 29 aug 2023, 18:17
GerefGemeente-lid schreef: 29 aug 2023, 18:09 Ik heb de petitie ook ondertekend, zij het anoniem.
Ik verbaas me over de hoeveelheid anonieme ondertekenaars. Ik bedoel: het gaat deze mensen om principes. Voor principes ga je de brandstapel op. Dan kun je toch op z'n minst wel je naam verbinden aan je principe?
+1
Nep principiëlen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Erskinees »

Wat een faalactie. Het lijkt mij een grap, ook gezien de tekst?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Zita »

Erskinees schreef: 29 aug 2023, 18:23 Wat een faalactie. Het lijkt mij een grap, ook gezien de tekst?
De opsteller bestaat echt. Of zijn naam moet ook gestolen zijn.
HHR
Berichten: 990
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door HHR »

Intriest dit.
Ophef veroorzaken in eigen kring.
En de meeste nog anoniem ook.
Het tekst gebruik klopt ook van geen kant.

Een petitie in dit soort zaken is zo ongeestelijk.
HHR
Berichten: 990
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door HHR »

En sommige ondtertekenaars doen ook nog eens dik interessant met hun hele CV erbij.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Anselmus »

Zita schreef: 29 aug 2023, 18:17
GerefGemeente-lid schreef: 29 aug 2023, 18:09 Ik heb de petitie ook ondertekend, zij het anoniem.
Ik verbaas me over de hoeveelheid anonieme ondertekenaars. Ik bedoel: het gaat deze mensen om principes. Voor principes ga je de brandstapel op. Dan kun je toch op z'n minst wel je naam verbinden aan je principe?
Mogelijk zijn sommigen voorzichtig na identiteitsfraude of een gehackt account op social media. Ik ken mensen die door meemaakten en het kost veel bewijsvoering om aan te tonen dat hij iets wel of niet gedaan hebt als er wat meer gegevens gebruikt zijn. Vanmorgen tekende ik een petitie en daar werd ook gevraagd om naam, adres, woonplaats, geboortedatum. Met die gegevens kun je best vervelende dingen doen als je wilt. Ik begrijp vanuit cybersecurity wel dat mensen voorzichtig zijn. Dat kan los staan van je principes.

Wat ik storender vind is dat hele netwerken ingeschakeld worden van mensen die tegen zijn terwijl ze geen enkele relatie met het Wartburg hebben. Geen kinderen daar op school, geen kerkelijke betrokkenheid, geen financiële betrokkenheid, geen bestuurlijke taken. Als al die mensen bij het vinkje ook zouden tekenen voor vrijwilligerswerk, een vrijwillige financiële bijdrage en twee uur per week lesgeven, zouden veel problemen zijn opgelost qua vacatures etc. Maar je hoort deze mensen alleen als ze tegen iets kunnen stemmen. Als ze het Bijbels onderwijs zo aan het hart gaat, waarom dan openstaande vacatures? Lijkt me een uitgelezen kans om zelf uit een betrouwbare vertaling de dagopening vorm te geven. Maar als het daarop aankomt blijft het ijzig stil.
Laatst gewijzigd door Anselmus op 29 aug 2023, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Fides Quaerens Intellectum
HHR
Berichten: 990
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door HHR »

Job schreef: 29 aug 2023, 18:16
MGG schreef: 29 aug 2023, 18:12 De tekst had absoluut beter gekund, maar zo'n actie zat eraan te komen. Nu heb ik niet de illusie dat het bestuur hier wat mee gaat doen, maar het signaal is duidelijk.
Het is een onmachtige poging. Ik begrijp de zorg ook enorm, maar dit is frustrerend, want heeft denk ik een tegengesteld effect.

Is het enkel een bestuur wat zo'n besluit neemt? Spelen RvT en directie ook een rol?
Reken maar dat het weloverwogen is.
SV verdedigers hebben vaak geen enkel besef hoe breed de HSV al in andere gezinnen gebruikt wordt.
Scholen hebben daar wel meer zicht op.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5403
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door pierre27 »

Zita schreef: 29 aug 2023, 18:17
GerefGemeente-lid schreef: 29 aug 2023, 18:09 Ik heb de petitie ook ondertekend, zij het anoniem.
Ik verbaas me over de hoeveelheid anonieme ondertekenaars. Ik bedoel: het gaat deze mensen om principes. Voor principes ga je de brandstapel op. Dan kun je toch op z'n minst wel je naam verbinden aan je principe?
Eens, ik begrijp niet dat mensen deze overigens prima petitie anoniem ondertekenen. Dit zijn zaken waar je prima voor mag uitkomen. Werkelijk onbegrijpelijk. Helemaal verdrietig de diverse namen die sommige mensen gebruiken.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5403
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door pierre27 »

HHR schreef: 29 aug 2023, 18:34
Job schreef: 29 aug 2023, 18:16
MGG schreef: 29 aug 2023, 18:12 De tekst had absoluut beter gekund, maar zo'n actie zat eraan te komen. Nu heb ik niet de illusie dat het bestuur hier wat mee gaat doen, maar het signaal is duidelijk.
Het is een onmachtige poging. Ik begrijp de zorg ook enorm, maar dit is frustrerend, want heeft denk ik een tegengesteld effect.

Is het enkel een bestuur wat zo'n besluit neemt? Spelen RvT en directie ook een rol?
Reken maar dat het weloverwogen is.
SV verdedigers hebben vaak geen enkel besef hoe breed de HSV al in andere gezinnen gebruikt wordt.
Scholen hebben daar wel meer zicht op.
Ik weet niet of deze generalisatie wel zo juist is.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Nasrani »

Diep triest...
En de ondertekeningen zo mogelijk nog triester.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door GerefGemeente-lid »

Nasrani schreef: 29 aug 2023, 18:50 Diep triest...
En de ondertekeningen zo mogelijk nog triester.
Dat is jouw bescheiden mening.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Nasrani »

GerefGemeente-lid schreef: 29 aug 2023, 18:59
Nasrani schreef: 29 aug 2023, 18:50 Diep triest...
En de ondertekeningen zo mogelijk nog triester.
Dat is jouw bescheiden mening.
Mag ik vragen waarom iemand uit Oostkapelle dit ondertekend? Ik ga er vanuit dat je met de school verder geen binding hebt. Wat is dan je argument?
Heb je gelezen wat ze voor namen ze gebruiken? We zijn zo vroom dat we tegen de HSV zijn maar, we treden alle geboden zo wat om de petitie te ondertekenen.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door MGG »

Nasrani schreef: 29 aug 2023, 19:04
GerefGemeente-lid schreef: 29 aug 2023, 18:59
Nasrani schreef: 29 aug 2023, 18:50 Diep triest...
En de ondertekeningen zo mogelijk nog triester.
Dat is jouw bescheiden mening.
Mag ik vragen waarom iemand uit Oostkapelle dit ondertekend? Ik ga er vanuit dat je met de school verder geen binding hebt. Wat is dan je argument?
Heb je gelezen wat ze voor namen ze gebruiken? We zijn zo vroom dat we tegen de HSV zijn maar, we treden alle geboden zo wat om de petitie te ondertekenen.
Als je de reacties leest, dan zie je dat niet iedereen die tekent tegen is.
Helaas denken sommige mensen grappig te zijn, maar dat kan je de rest toch niet aanrekenen?
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door mulder »

Belachelijk!!

Velen in ggin gouda vinden dit een goede zet van de Driestar en daar ging de vlag uit. De hsv word al hartstikke breed gebruikt

Blasfemische reacties en ondertekeningen. De naam van de Heere wordt misbruikt. En "C vogelaar en jonge scharrel" zou de petitie ook ondertekend hebben. Is toch geen humor!!
Plaats reactie