Hoe was je zondag [2]?

Zeeuw
Berichten: 11796
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Zeeuw »

Gisteravond een bijzonder indringende preek van kandidaat Verhelst over Gehazi. Opscherping, vermaning voor iedereen. Troost voor hen die Hem mogen kennen, hoop voor hen die Hem zoeken. Niet licht te vergeten. https://www.youtube.com/watch?v=1WVlvumKC_4&t=2997s.
Ph W H Eskes
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:50

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Ph W H Eskes »

Gisterochtend is er door een ouderling een preek gelezen over Jesaja 11, van Richard Sibbes (Puriteins theoloog; 1577 - 1635)
Over : de wolf zal met het lam verkeren, enz....

Gistermiddag preekte ds. R. van Kooten, uit Handelingen 19 over de zonen van Sceva. Aan te bevelen om na te luisteren.

Er valt genoeg te mediteren deze week, n.a.v. beide preken.
CBG
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 sep 2021, 20:55

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door CBG »

Ph W H Eskes schreef: 24 jul 2023, 15:09 Gisterochtend is er door een ouderling een preek gelezen over Jesaja 11, van Richard Sibbes (Puriteins theoloog; 1577 - 1635)
Over : de wolf zal met het lam verkeren, enz....

Gistermiddag preekte ds. R. van Kooten, uit Handelingen 19 over de zonen van Sceva. Aan te bevelen om na te luisteren.

Er valt genoeg te mediteren deze week, n.a.v. beide preken.
Daar sluit ik me graag bij aan. Vooral de middagdienst was een bijzondere dienst!
Mauries06
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 sep 2022, 00:59

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Mauries06 »

Gisteren ging de hele zondag in onze kerk ds. C.P. de Boer uit Sliedrecht voor.

Ochtenddienst:
Schriftlezing: Johannes 14: 1-14
Tekst: Johannes 14:6
Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
Thema: Ik ben de Weg
1) unieke weg
2) betrouwbare weg
3) begaanbare weg

Middagdienst:
Schriftlezing: Johannes 15: 1-16
Tekst: Johannes 15:5
Ik ben de Wijnstok, en gij de ranken; die in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht; want zonder Mij kunt gij niets doen.
Thema: Ik ben de Wijnstok
1) wijnstok
2) ranken
3) vruchten

Het ware twee mooie en troosvolle diensten!

Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2192
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Arja »

Ik heb deze preek beluisterd op zondag (online)
Eerlijke Christusprediking

Lukas 10 | ds. M. Klaassen (HHK) | In Lunteren
Van harte aanbevolen.

https://www.youtube.com/watch?v=qEjHmJny19M
KDD
Berichten: 1568
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door KDD »

Mauries06 schreef: 24 jul 2023, 22:20 Gisteren ging de hele zondag in onze kerk ds. C.P. de Boer uit Sliedrecht voor.

Ochtenddienst:
Schriftlezing: Johannes 14: 1-14
Tekst: Johannes 14:6
Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
Thema: Ik ben de Weg
1) unieke weg
2) betrouwbare weg
3) begaanbare weg

Middagdienst:
Schriftlezing: Johannes 15: 1-16
Tekst: Johannes 15:5
Ik ben de Wijnstok, en gij de ranken; die in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht; want zonder Mij kunt gij niets doen.
Thema: Ik ben de Wijnstok
1) wijnstok
2) ranken
3) vruchten

Het ware twee mooie en troosvolle diensten!

Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk
Heb je een link om na te luisteren?
Mauries06
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 sep 2022, 00:59

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Mauries06 »

Ochtenddienst:

https://www.youtube.com/live/a2wdoVhcop8?feature=share

Middagdienst:

https://www.youtube.com/live/z9c4TSb_3bI?feature=share

Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk

MePaul
Berichten: 511
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door MePaul »

In de ochtenddienst ging dominee P. Koeman voor. Hij is met emeritaat en woont in Barneveld. De Schriftlezing was uit Genesis 12: 9-20. Dat gedeelte gaat over Abraham die op zichzelf ziet en zegt dat zijn vrouw zijn zus is. Ik vond het aansprekende maar ook vermanende preek. https://www.youtube.com/live/aDoYqgFSSTc?feature=share

In de avonddienst ging dominee P. Molenaar (wijk 2) uit Barneveld voor. De Schriftlezing was uit Jakobus 2: 1-13.

Zondag 30 juli hoopt dominee P. Koeman weer voor te gaan om 9 uur. Om 11 uur preekt proponent A.R. van Asselt uit Baarn. Helaas ben ik een weekendje weg, maar had Proponent A.R. van Asselt wel graag eens gehoord.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2192
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Arja »

MePaul schreef: 28 jul 2023, 09:52 In de ochtenddienst ging dominee P. Koeman voor. Hij is met emeritaat en woont in Barneveld. De Schriftlezing was uit Genesis 12: 9-20. Dat gedeelte gaat over Abraham die op zichzelf ziet en zegt dat zijn vrouw zijn zus is. Ik vond het aansprekende maar ook vermanende preek. https://www.youtube.com/live/aDoYqgFSSTc?feature=share

In de avonddienst ging dominee P. Molenaar (wijk 2) uit Barneveld voor. De Schriftlezing was uit Jakobus 2: 1-13.

Zondag 30 juli hoopt dominee P. Koeman weer voor te gaan om 9 uur. Om 11 uur preekt proponent A.R. van Asselt uit Baarn. Helaas ben ik een weekendje weg, maar had Proponent A.R. van Asselt wel graag eens gehoord.
Ik heb dezelfde preek gehoord op zondag (ds. P. Koeman). Hij hield hem ook in V'daal.
https://www.youtube.com/watch?v=vt37L7pK1zg

Ik was het niet helemaal met zijn interpretatie in. Ook niet met een gedeelte van zijn theologie.
Maar een mooie combinatie met de preek van M. Klaassen.
MePaul
Berichten: 511
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door MePaul »

Arja schreef: 28 jul 2023, 13:50
MePaul schreef: 28 jul 2023, 09:52 In de ochtenddienst ging dominee P. Koeman voor. Hij is met emeritaat en woont in Barneveld. De Schriftlezing was uit Genesis 12: 9-20. Dat gedeelte gaat over Abraham die op zichzelf ziet en zegt dat zijn vrouw zijn zus is. Ik vond het aansprekende maar ook vermanende preek. https://www.youtube.com/live/aDoYqgFSSTc?feature=share

In de avonddienst ging dominee P. Molenaar (wijk 2) uit Barneveld voor. De Schriftlezing was uit Jakobus 2: 1-13.

Zondag 30 juli hoopt dominee P. Koeman weer voor te gaan om 9 uur. Om 11 uur preekt proponent A.R. van Asselt uit Baarn. Helaas ben ik een weekendje weg, maar had Proponent A.R. van Asselt wel graag eens gehoord.
Ik heb dezelfde preek gehoord op zondag (ds. P. Koeman). Hij hield hem ook in V'daal.
https://www.youtube.com/watch?v=vt37L7pK1zg

Ik was het niet helemaal met zijn interpretatie in. Ook niet met een gedeelte van zijn theologie.
Maar een mooie combinatie met de preek van M. Klaassen.
Oh wat grappig, maar ik ben erg benieuwd welk deel van zijn interpretatie? Ik moet zeggen dat ik dit gedeelte uit Genesis wel ken maar dat ik het niet zo goed ken dat ik echt woord voor woord begrijp en kan verwoorden. Verder is dominee M. Klaassen altijd fijn om te horen, alleen komt hij in Barneveld (Oude Kerk) niet meer, hij kwam hier in 2021 nog wel, maar ik snap dat hij het nu te gevoelig vindt om in zijn eigen woonplaats ook in de pkn te preken.
Cornelia83
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Cornelia83 »

Morgendienst Ds. J.A.W. Verhoeven. Preek over Richteren 9: 15
Schriftlezing Richteren 8: 30 t/m 9: 24 en 9: 50 t/m 57

Avonddienst Ds. J.J. Verhaar.
In vervolg op vorige week een preek over het 2e gedeelte van Psalm 19, vers 8 t/m 12
Thema: De heerlijkheid van de wet en van het woord van de Heere
Schriftlezing Psalm 19
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Online
rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door rian »

Een beetje laat, maar alsnog.
Een zeer aangename goede zondag gehad in Engeland. 'S avonds werden we nog bij de dominee op de koffie uitgenodigd.
Echt gemerkt dat waar twee of drie zijn daar de Heere zelf in het midden wil zijn. In de middagdienst waren we in een kleine kapel waar maar normaal maar 2 mensen zitten.
Ik meen dat er een keer een artikel over in het RD heeft gestaan.
Pastor Burgess ging beide diensten voor.

Morgendienst:
Romeinen 8: 6-8

Middagdienst:
Psalm 46:11
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door pierre27 »

rian schreef: 29 jul 2023, 14:25 Een beetje laat, maar alsnog.
Een zeer aangename goede zondag gehad in Engeland. 'S avonds werden we nog bij de dominee op de koffie uitgenodigd.
Echt gemerkt dat waar twee of drie zijn daar de Heere zelf in het midden wil zijn. In de middagdienst waren we in een kleine kapel waar maar normaal maar 2 mensen zitten.
Ik meen dat er een keer een artikel over in het RD heeft gestaan.
Pastor Burgess ging beide diensten voor.

Morgendienst:
Romeinen 8: 6-8

Middagdienst:
Psalm 46:11
Mooi dit te lezen Rian, ik heb zelf jaren geleden zo'n onvergetelijke dienst in Engeland meegemaakt. Deze week een indrukwekkende dienst in Ouddorp gehad bij ds. Huijser.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Online
rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door rian »

pierre27 schreef: 29 jul 2023, 14:29
rian schreef: 29 jul 2023, 14:25 Een beetje laat, maar alsnog.
Een zeer aangename goede zondag gehad in Engeland. 'S avonds werden we nog bij de dominee op de koffie uitgenodigd.
Echt gemerkt dat waar twee of drie zijn daar de Heere zelf in het midden wil zijn. In de middagdienst waren we in een kleine kapel waar maar normaal maar 2 mensen zitten.
Ik meen dat er een keer een artikel over in het RD heeft gestaan.
Pastor Burgess ging beide diensten voor.

Morgendienst:
Romeinen 8: 6-8

Middagdienst:
Psalm 46:11
Mooi dit te lezen Rian, ik heb zelf jaren geleden zo'n onvergetelijke dienst in Engeland meegemaakt. Deze week een indrukwekkende dienst in Ouddorp gehad bij ds. Huijser.
Mooi om te horen! Soms heb je inderdaad van die onvergetelijke diensten!
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23926
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door refo »

Misschien kunnen mensen wat meer duiding aanbrengen.
De preek was indrukwekkend omdat.....
De preek was indringend want...
Plaats reactie