Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door DDD »

https://www.mboraad.nl/nieuws/ren%C3%A9 ... o%E2%80%99

Een mooi artikel over de waarde van het Mbo.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Piet Puk »

Gisteren kwam ik buiten op zo'n elektriciteitskast het volgende tegen(ik moest er wel om glimlachen, hoewel dit natuurlijk niet de eer en achting is die een koning verdient):

Hallo ik ben de koning
en jij ben onderdaan
en ik heb geld als water
en jij ben dan de kraan

en jij heb grote zorgen
en ik weer een miljoen
en ik ga jou vertellen
dat wij het samen doen
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Marck »

In het ND een artikel met de verhalen van oudklasgenoten van een gereformeerde hbs klas uit 1969 die persoonlijk op diverse manieren de gevolgen van de breuk uit 1967 in de vrijgemaakte kerk mee maakten. En nu de eenwording weer meemaken.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Bruna »

Ik dacht: wat is het rustig op het forum. Ik mis verschillende prominenten.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Piet Puk »

Bruna schreef: 22 apr 2023, 19:12 Ik dacht: wat is het rustig op het forum. Ik mis verschillende prominenten.
Ik vermoed dat een van de prominenten waar je op doelt (al dan niet verplicht) aan een (vervroegde) meivakantie begonnen is.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door FlyingEagle »

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door J.C. Philpot »

FlyingEagle schreef: 09 jun 2023, 18:37 https://www.nrc.nl/nieuws/2023/06/09/al ... p-a4166676

Wat een bizar verhaal
Wat een uniek verhaal. Gewoon 28 jaar onbetaald doorwerken vanwege het principe. Dan maar flessen uit de vuilnisbak halen en leven van 12 euro per week. Geweldig!
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 09 jun 2023, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Mannetje »

Een verhaal waarin je gewoon begrip kunt hebben voor beide partijen.
-
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Bourdon16 »

J.C. Philpot schreef: 09 jun 2023, 19:41
FlyingEagle schreef: 09 jun 2023, 18:37 https://www.nrc.nl/nieuws/2023/06/09/al ... p-a4166676

Wat een bizar verhaal
Wat een uniek verhaal. Gewoon 28 jaar onbetaald doorwerken vanwege het principe. Dan maar flessen uit de vuilnisbak halen en leven van 12 euro per week. Geweldig!
Och, gerum..
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef: 09 jun 2023, 19:41
FlyingEagle schreef: 09 jun 2023, 18:37 https://www.nrc.nl/nieuws/2023/06/09/al ... p-a4166676

Wat een bizar verhaal
Wat een uniek verhaal. Gewoon 28 jaar onbetaald doorwerken vanwege het principe. Dan maar flessen uit de vuilnisbak halen en leven van 12 euro per week. Geweldig!
Vind je? Waarom niet bij een andere onderwijsinstelling in dienst treden en/of iets meer aanpassen aan gegeven feedback?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef: 10 jun 2023, 13:32Waarom niet bij een andere onderwijsinstelling in dienst treden en/of iets meer aanpassen aan gegeven feedback?
Dat kan ik je niet vertellen, want ik kan me wat dat betreft niet in hem verplaatsen. Ik zou wat dat betreft ook pragmatisch zijn geweest.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Job »

Vanmorgen sprak iemand op de radio z'n verwondering uit over het feit dat het nieuws over vijf vermisten in een commercieel duikbootje (ze telden pp 25.000 dollars neer om bij de gezonken Titanic te kunnen kijken) op veel plekken domineert. En dat er amper een (publicitaire) haan kraait naar de honderden omgekomen bootvluchtelingen. Zette me wel aan het denken.
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door KDD »

Job schreef: 20 jun 2023, 12:50 Vanmorgen sprak iemand op de radio z'n verwondering uit over het feit dat het nieuws over vijf vermisten in een commercieel duikbootje (ze telden pp 25.000 dollars neer om bij de gezonken Titanic te kunnen kijken) op veel plekken domineert. En dat er amper een (publicitaire) haan kraait naar de honderden omgekomen bootvluchtelingen. Zette me wel aan het denken.
Het heeft belangstelling omdat zoiets heel zelden gebeurt. En reiskosten zijn 250.000 USD.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Job »

KDD schreef: 20 jun 2023, 13:02
Job schreef: 20 jun 2023, 12:50 Vanmorgen sprak iemand op de radio z'n verwondering uit over het feit dat het nieuws over vijf vermisten in een commercieel duikbootje (ze telden pp 25.000 dollars neer om bij de gezonken Titanic te kunnen kijken) op veel plekken domineert. En dat er amper een (publicitaire) haan kraait naar de honderden omgekomen bootvluchtelingen. Zette me wel aan het denken.
Het heeft belangstelling omdat zoiets heel zelden gebeurt. En reiskosten zijn 250.000 USD.
Wat een geld hé. Inderdaad gebeurt het gelukkig bijna nooit, en het is een zaak die enorm fascineert. Zoveel vragen. Wat bezielt mensen om in zo'n benauwd vaartuigje de oceaan in te gaan? Wat moet er zich daar binnen nu afspelen, mochten ze nog leven? Wat een ironie ook zo rond het toch al bizarre verhaal van de Titanic.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Mannetje »

Hoeveel van dit soort tripjes worden er eigenlijk gemaakt? Is er wekelijks zo'n reis? Of is dat eens per half jaar?

Al met al strijden bij mij wat gevoelens om voorrang. Enerzijds absoluut een soort van medelijden met de slachtoffers. Je zult er maar zitten... Je zult maar zo moeten sterven.
Anderzijds ook een gevoel van: wie doet dit dan ook voor zijn lol? Hebben we dan niets geleerd van de grootheidswaanzin van de Titanic?
-
Plaats reactie