Vraag (pc en internet)

Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Chrisje72 »

Ararat schreef:
Bourdon16 schreef:Voor mijn werk gebruik ik een bepaalde app die sinds vandaag alleen nog werkt met android 9 of hoger. Ik heb android 8 op mijn telefoon en kan ook niet kiezen voor een update.
Weet iemand of ik toch op een bepaalde manier android 9 op mijn telefoon kan krijgen? Is een Samsung A320.

Weinig zin om hiervoor een nieuwe telefoon aan te schaffen..
Tja... Oreo is ook wel van voor de oorlog hé ;)

Is op eigen risico rooten een optie? Je moet bij rooten in principe wel openstaan voor het evt verlies van je telefoon.

Beter idee: werk en privé meer gescheiden houden :)
Wat voor merk telefoon heb je die zo lang meegaat en dan niet verschrikkelijk traag wordt? :)
En waar de batterij na al die tijd nog van werkt?

Maar zo'n oude device rooten.. Alleen als je er idd een nieuwer OS op gaat zetten anders zijn de security risico's heel groot.
En praat idd eens met je werkgever. Zelfs Sandd boot de mogelijkheid voor een telefoon aan toen ze een app verplicht gingen stellen.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: RE: Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Bourdon16 »

Chrisje72 schreef:
Ararat schreef:
Bourdon16 schreef:Voor mijn werk gebruik ik een bepaalde app die sinds vandaag alleen nog werkt met android 9 of hoger. Ik heb android 8 op mijn telefoon en kan ook niet kiezen voor een update.
Weet iemand of ik toch op een bepaalde manier android 9 op mijn telefoon kan krijgen? Is een Samsung A320.

Weinig zin om hiervoor een nieuwe telefoon aan te schaffen..
Tja... Oreo is ook wel van voor de oorlog hé ;)

Is op eigen risico rooten een optie? Je moet bij rooten in principe wel openstaan voor het evt verlies van je telefoon.

Beter idee: werk en privé meer gescheiden houden :)
Wat voor merk telefoon heb je die zo lang meegaat en dan niet verschrikkelijk traag wordt? :)
En waar de batterij na al die tijd nog van werkt?

Maar zo'n oude device rooten.. Alleen als je er idd een nieuwer OS op gaat zetten anders zijn de security risico's heel groot.
En praat idd eens met je werkgever. Zelfs Sandd boot de mogelijkheid voor een telefoon aan toen ze een app verplicht gingen stellen.
Nou het is een Samsung A320 uit 2017 geloof ik. Het is niet veel soeps meer en de batterij gaat ook niet lang mee. Dat dwingt me wel om beperkt met mijn mobiel bezig te zijn. Dat vind ik een voordeel. Maar ik denk dat ik niet onder vervanging (al dan niet via mijn werkgever) uitkom..
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Nasrani »

Op de telefoons en tablets hebben we hier thuis Familylink geïnstalleerd. Blijkbaar is het redelijk eenvoudig om de schermtijd er af te halen via het kinderaccount.
We willen nu even verder zoeken naar alternatieven. Wie heeft er tips of ervaringen?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Zeeuw »

Nasrani schreef: 19 mei 2023, 17:20 Op de telefoons en tablets hebben we hier thuis Familylink geïnstalleerd. Blijkbaar is het redelijk eenvoudig om de schermtijd er af te halen via het kinderaccount.
We willen nu even verder zoeken naar alternatieven. Wie heeft er tips of ervaringen?
Gewoon een harde wekker zetten en dan de devices de kast in.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door -DIA- »

Lezen.
Je kunt er twee kanten mee op.
Het kan ten verderve zijn en ten goede.
Maar goed, al weet ik dat het voor velen niet ten goede is, het is ontegenzeggelijk een groot goed als we kunnen lezen.

Na opgemerkt te hebben dat lezen een groot goed, een gave is, mits goed gebruikt, kan bij ouderen lezen wel eens moeilijker worden.
Ogen zijn niet meer als weleer. En ja, wat doe je dan? Een leesbril is niet altijd even handig.
Een goede uitvinding is om je pc stukjes voor te laten lezen. Maar nu is het wel zo dat ook dit niet altijd even optimaal werkt.

De zo intelligent lijkende lezer blijkt soms oerdom (om het eufemistisch uit te drukken)
Ik kan hem ook niets aan het verstand brengen.
Vele zaken blijft ie verkeerd lezen, soms echt ergerlijk
Bv. ds. H. Romkes wordt meteen al heilig verklaard, evenals ds. G.H. Kersten (G. Heilige Kersten) Juist, en dat is fout!
Lees die H. nu gewoon als H. en niet als Heilige. Maar hoe breng ik die domme, oerdomme lezer dat aam zijn verstand?
Verstand? Ik denk dat hier het probleem wel eens kon zitten: Het is een verstandeloze....

Ander dommigheden die we steeds horen zijn onder andere:
CO. = Koolmonoxide (bv. Co van Drimmelen)
H. = Heilige (elke H. waar een punt achter staat worst ter plekke heilig)
CC = Copy Conform (voor cilinderinhoud)
enz. enz. enz.

Wat moeten we toch met zo'n ellendige domheid? Er lijkt geen kruid tegen gewassen.
Mogelijke hebben computerdeskundigen een antwoord? Of is aan deze domheid niets te doen?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef: 07 jun 2023, 09:50 Lezen.
Je kunt er twee kanten mee op.
Het kan ten verderve zijn en ten goede.
Maar goed, al weet ik dat het voor velen niet ten goede is, het is ontegenzeggelijk een groot goed als we kunnen lezen.

Na opgemerkt te hebben dat lezen een groot goed, een gave is, mits goed gebruikt, kan bij ouderen lezen wel eens moeilijker worden.
Ogen zijn niet meer als weleer. En ja, wat doe je dan? Een leesbril is niet altijd even handig.
Een goede uitvinding is om je pc stukjes voor te laten lezen. Maar nu is het wel zo dat ook dit niet altijd even optimaal werkt.

De zo intelligent lijkende lezer blijkt soms oerdom (om het eufemistisch uit te drukken)
Ik kan hem ook niets aan het verstand brengen.
Vele zaken blijft ie verkeerd lezen, soms echt ergerlijk
Bv. ds. H. Romkes wordt meteen al heilig verklaard, evenals ds. G.H. Kersten (G. Heilige Kersten) Juist, en dat is fout!
Lees die H. nu gewoon als H. en niet als Heilige. Maar hoe breng ik die domme, oerdomme lezer dat aam zijn verstand?
Verstand? Ik denk dat hier het probleem wel eens kon zitten: Het is een verstandeloze....

Ander dommigheden die we steeds horen zijn onder andere:
CO. = Koolmonoxide (bv. Co van Drimmelen)
H. = Heilige (elke H. waar een punt achter staat worst ter plekke heilig)
CC = Copy Conform (voor cilinderinhoud)
enz. enz. enz.

Wat moeten we toch met zo'n ellendige domheid? Er lijkt geen kruid tegen gewassen.
Mogelijke hebben computerdeskundigen een antwoord? Of is aan deze domheid niets te doen?
We zullen wel moeten aannemen dat hier geen kruid is gewassen, en niemand hier iets kan verrichten tegen deze, toch soms wel ergerlijke domheid.
Jammer want ik gebruik de lezer veel omdat mijn ogen minder worden....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: 07 jun 2023, 09:50
Een goede uitvinding is om je pc stukjes voor te laten lezen. Maar nu is het wel zo dat ook dit niet altijd even optimaal werkt.
[....]
De zo intelligent lijkende lezer blijkt soms oerdom (om het eufemistisch uit te drukken)
[....]
CC = Copy Conform (voor cilinderinhoud)
Gezien het feit dat hij bij CC Carbon Copy hoort te zeggen en niet Copy Conform, zou ik er toch maar eens een computerdokter bij halen ;)
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef: 08 jun 2023, 07:40
-DIA- schreef: 07 jun 2023, 09:50
Een goede uitvinding is om je pc stukjes voor te laten lezen. Maar nu is het wel zo dat ook dit niet altijd even optimaal werkt.
[....]
De zo intelligent lijkende lezer blijkt soms oerdom (om het eufemistisch uit te drukken)
[....]
CC = Copy Conform (voor cilinderinhoud)
Gezien het feit dat hij bij CC Carbon Copy hoort te zeggen en niet Copy Conform, zou ik er toch maar eens een computerdokter bij halen ;)
Hoewel men heel ver gaat met kunstmatige intelligentie, vrees ik dat deze computer niet te genezen zal zijn of er moet een zeer grote ingreep plaatsgrijpen. Dan kunnen we ons afvragen: Willen we dat, en is ons zo'n ingreep waard? We dienen derhalve rekening te blijven houden met zeer veel heiligen, waaronder uzelf ook, wamt zou hij lezen: H. van Refoforum dan wordt u toch de "heilige van Refoforum". :oops
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Hoopvol »

Als je ogen wat minder worden kan je ook op CRL drukken en tegelijkertijd met je muiswieltje draaien. Daarmee zoom je de pagina in en zijn zelfs de kleine lettertjes leesbaar.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door -DIA- »

Hoopvol schreef: 08 jun 2023, 08:42 Als je ogen wat minder worden kan je ook op CRL drukken en tegelijkertijd met je muiswieltje draaien. Daarmee zoom je de pagina in en zijn zelfs de kleine lettertjes leesbaar.
Dat weet ik ook wel. Het scherm staat al standaard op 200 %. Maar laten lezen is soms handiger, daar dit wat minder inspanning vereist...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Maanenschijn »

Ik gebruik een voorlees-plug-in in Chrome, die doet het best heel aardig.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Marck »

Misschien al eerder gevraagd: ik heb sinds kort een internet radio ontvanger. Wat zijn goede Engelstalige christelijke zenders?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door J.C. Philpot »

Marck schreef: 04 jul 2023, 21:03 Misschien al eerder gevraagd: ik heb sinds kort een internet radio ontvanger. Wat zijn goede Engelstalige christelijke zenders?
https://www.familyradio.org/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Marck »

Dank je. In de lijst met gevonden radiostations zitten een aantal Family Radios. Bleken niet allemaal christelijk te zijn. Heb er een gevonden met christelijke muziek. Misschien dezelfde.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Bertiel »

wij denken aan overstappen naar Solcon zeker gezien ook het feit dat de kleine dame onze tablet weet te vinden, we de code moesten wijzigen omdat die te makkelijk was.. We willen haar in bescherming nemen
zijn de gebruikers hier tevreden met Solcon?
Hoe zijn de filters van SOlcon, werkt dat goed? En zijn die ook te gebruiken op mobiel / tablet?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie