Ik zoek een boek...

Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Christen »

Ds Paul en Johan Visser, op het scherpst van de snede? Gaat over praten met Job over lijden en geloven. Google maar.
Ik heb het hier, maar zelf nog niet gelezen, dus weet niet of je dat zoekt. Het zijn 30 overdenkingen.
Als je in de kerk van Orchidee zit, kan ik het wel in jouw kerk krijgen :), dan kun je het inzien.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Janique_
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 mei 2022, 19:11

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Janique_ »

Lilian1975 schreef: 07 jun 2023, 16:53
Hendrien schreef: 07 jun 2023, 15:53
Lilian1975 schreef: 07 jun 2023, 14:09 Een boek dat Job uitlegt.

Ik zoek een boek wat gemakkelijker te lezen is dan bijvoorbeeld een Korte Verklaring naast Job. Dat geschikt is voor bijbelstudie bijvoorbeeld. Of om aan tafel ernaast te lezen. Dus wat ook goed te volgen is voor oudere jeugd, categorie doeners.😉. Bijvoorbeeld met gespreksvragen.
Ik ben benieuwd naar tips.
De pijn van Job, door Henri Keurhorst.
Ik ken het zelf niet. Is er hier iemand die het kent?
Ik ken het niet. Dus ben inderdaad benieuwd naar "kenners" ;)
Wij hebben dit boek een paar jaar geleden gebruikt om aan tafel te lezen naast het boek Job (ook met oudere jeugd). Ik vond het zelf goed te volgen en het blijft dicht bij de tekst. Bij elk hoofdstuk(je) staan een aantal gespreksvragen waarvan een deel ook praktisch ingestoken is (met een concrete toepassing op je eigen leven). Dus ik zou dit boekje wel aanraden :)
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Lilian1975 »

Christen schreef: 07 jun 2023, 20:08 Ds Paul en Johan Visser, op het scherpst van de snede? Gaat over praten met Job over lijden en geloven. Google maar.
Ik heb het hier, maar zelf nog niet gelezen, dus weet niet of je dat zoekt. Het zijn 30 overdenkingen.
Als je in de kerk van Orchidee zit, kan ik het wel in jouw kerk krijgen :), dan kun je het inzien.
Ik zal eens Googlen. Ik kom niet uit de gemeente van Orchidee ;)
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Charles »

Ik zoek een goed boek over gebed. Niet zozeer over het belang van en of bidden wel zin heeft etc. maar meer praktisch om invulling te geven als vader aan gebed aan tafel, bidden met je kinderen etc. JE vervalt anders snel in altijd maar hetzelfde.

'Leren bidden' van Matthew Henry lijkt een geschikt boek te zijn. Wellicht zijn er meer (hedendaagse) tips.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1101
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Anselmus »

Charles schreef: 29 jun 2023, 12:01 Ik zoek een goed boek over gebed. Niet zozeer over het belang van en of bidden wel zin heeft etc. maar meer praktisch om invulling te geven als vader aan gebed aan tafel, bidden met je kinderen etc. JE vervalt anders snel in altijd maar hetzelfde.

'Leren bidden' van Matthew Henry lijkt een geschikt boek te zijn. Wellicht zijn er meer (hedendaagse) tips.
Bidden van Tim Keller beschrijft precies wat je zoekt met uitleg wat bidden precies is, hoe er in de kerkgeschiedenis naar gekeken is, welke moeilijkheden er zijn en ook hoe je het kunt leren door te oefenen. Dat oefenen en de beschrijving hoe dat vorm kan krijgen beslaat het laatste kwart van het boek. Hij leert bidden aan de hand van het onze Vader. Er waren overeenkomsten met Luther.
Fides Quaerens Intellectum
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Jongere »

Charles schreef: 29 jun 2023, 12:01 Ik zoek een goed boek over gebed. Niet zozeer over het belang van en of bidden wel zin heeft etc. maar meer praktisch om invulling te geven als vader aan gebed aan tafel, bidden met je kinderen etc. JE vervalt anders snel in altijd maar hetzelfde.

'Leren bidden' van Matthew Henry lijkt een geschikt boek te zijn. Wellicht zijn er meer (hedendaagse) tips.
Ik heb het nooit gelezen, maar is zoiets wat je zoekt?
https://www.bol.com/nl/nl/f/bidden-kun- ... 031245053/

En niet helemaal wat je vraagt, maar "Gebedsgestalten" van ds. Bakker blijft toch een onovertroffen boekje.
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door newton »

Charles schreef: 29 jun 2023, 12:01 Ik zoek een goed boek over gebed. Niet zozeer over het belang van en of bidden wel zin heeft etc. maar meer praktisch om invulling te geven als vader aan gebed aan tafel, bidden met je kinderen etc. JE vervalt anders snel in altijd maar hetzelfde.

'Leren bidden' van Matthew Henry lijkt een geschikt boek te zijn. Wellicht zijn er meer (hedendaagse) tips.
Niet zo hedendaags (1870 als ik het titelblad zo zie), en ook nog eens in het engels, maar The Daily Prayer Book, for the use of families geeft voor elke morgen en avond, 7 weken lang een gebed met verder nog wat aanvullingen voor bijzondere gelegenheden.
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Hoopvol »

Het boekje Samen bidden van Andrew Murray. Dit boekje is een handreiking voor gebedsbijeenkomsten.

Of, het boekje In de gebedsschool van Jezus, ook van Andrew Murray. Dit is een boekje om je gebedsleven te "verdiepen".
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Ad Anker »

Ik ben op zoek naar een goede, gedetailleerde wereldatlas. Is de nieuwe bosatlas dan de beste keuze of zijn er andere opties?
MrNuwenspete
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jul 2023, 09:16

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door MrNuwenspete »

De Alcarta is ook een optie, alleen je ziet dat ze bij de Grote Bosatlas meer ervaring hebben. Vooral in gebruiksvriendelijkheid, qua kleur- en symboolgebruik.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Henk J »

We hopen volgend jaar op vakantie naar Normandië te gaan, iemand een tip voor een informatief boek over operatie Overlord? Zou handig zijn als er ook wat tips in staan voor de mooie plekjes. Dan kan ik me vast wat inlezen.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Herman »

Henk J schreef: 27 dec 2023, 11:21 We hopen volgend jaar op vakantie naar Normandië te gaan, iemand een tip voor een informatief boek over operatie Overlord? Zou handig zijn als er ook wat tips in staan voor de mooie plekjes. Dan kan ik me vast wat inlezen.
Stephen E Ambrose, D-Day: 6 juni 1944

Dit is een uitstekend boek. De plaatsen die daarin staan kun je allemaal zo opzoeken als je er bent. Of daar koop je dan een toeristisch gidsje voor als je er eenmaal bent.
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Henk J »

Herman schreef: 27 dec 2023, 12:31 Stephen E Ambrose, D-Day: 6 juni 1944

Dit is een uitstekend boek. De plaatsen die daarin staan kun je allemaal zo opzoeken als je er bent. Of daar koop je dan een toeristisch gidsje voor als je er eenmaal bent.
Dank!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door huisman »

Henk J schreef: 27 dec 2023, 13:44
Herman schreef: 27 dec 2023, 12:31 Stephen E Ambrose, D-Day: 6 juni 1944

Dit is een uitstekend boek. De plaatsen die daarin staan kun je allemaal zo opzoeken als je er bent. Of daar koop je dan een toeristisch gidsje voor als je er eenmaal bent.
Dank!

Dit boek geeft een goed overzicht van de te bezoeken plaatsen.

Bekijk de landingsstranden op: https://www.bol.com/nl/p/de-landingsstr ... _iphoneapp
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Henk J »

Dank voor de tip.
Plaats reactie