Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Charles »

De documentaire 'What is a woman?' van de conservatief Matt Walsh is een jaar oud en om dat te 'vieren' is deze sinds afgelopen week vrij te bekijken. Twitter wilde de link niet plaatsen en retweeten kon niet. Totdat Elon Musk een aantal dagen geleden de link zelf deelde met de woorden: "Every parent should watch this"

https://twitter.com/realDailyWire/statu ... 1372941312

Behoorlijk schokkend om te bekijken. Zoals Chesterton zei: 'When men choose not to believe in God, they do not thereafter believe in nothing, they then become capable of believing in anything.'
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door HersteldHervormd »

Charles schreef: 07 jun 2023, 16:15 De documentaire 'What is a woman?' van de conservatief Matt Walsh is een jaar oud en om dat te 'vieren' is deze sinds afgelopen week vrij te bekijken. Twitter wilde de link niet plaatsen en retweeten kon niet. Totdat Elon Musk een aantal dagen geleden de link zelf deelde met de woorden: "Every parent should watch this"

https://twitter.com/realDailyWire/statu ... 1372941312

Behoorlijk schokkend om te bekijken. Zoals Chesterton zei: 'When men choose not to believe in God, they do not thereafter believe in nothing, they then become capable of believing in anything.'
Ik heb het ook gezien gedeeltelijk. Elon Musk is wel weer in achting gestegen moet ik zeggen. Al hoewel het een rare kwibus blijft.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Jacobse »

vandaag, zaterdag 10 juni 2023 AD, zie ik de berichtgeving van/aan/over wat dhr. Ratelband vermeent hier te kunnen opmerken, met als doel weer eens van zich te laten horen;
er is onzerzijds hierboven opgemerkt dat hij - net als voor ieder van ons - er goed aan doet acht te geven op wat Mozes in Psalm 90 zegt over de duur van onze aardse jaren,
en over de gevraagde verantwoording die daarna komt
gaarne wens ik de heer Ratelband, mijzelf, en ieder van ons die dit leest, toe wat onderstaand gedicht(je ) van mijn hand in sonnet-vorm met name in de laatste drie regels verwoordt
hartelijke groet aan ieder van u, van mij Thomas Jacobsen
----------------
Ik ben de weg, de waarheid en het leven

mijn eigen weg is aan het eind gekomen
ik weet me waarlijk alle moed ontnomen
geen zin heeft het, wat ik had ondernomen
dat zie ik nu, er is niet aan t' ontkomen

ik ben hier altijd mijn eigen weg gegaan
het eigen ik, achter die stem ging ik aan
nu zie ik mijzelf met lege handen staan
hoe zal het mij in God's gericht vergaan

mijn leven staat in Zijn boek opgenomen
alles staat beschreven, er ontbreekt niets aan
dan moet het wel tot 'n veroordeling komen

wie tot God inkeert, die gaat dat niet meer aan
hoor 't blij bericht dat van Hem wordt vernomen:
" het is volbracht ", Ik heb voor alle schuld voldaan

bij : Prediker 12 : 14, en Johannes 14 : 6

-----------------------
Plaats reactie