Vluchtelingenbeleid

merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door merel »

parsifal schreef: 29 mei 2023, 21:21 Misschien niet de juiste plek. Het zit er wel dicht genoeg bij. Onze zoon heeft een vriendje op de basisschool, het zoontje van vluchtelingen uit Pakistan. Zij zijn Christenen en gevlucht toen er wat jaren geleden zoveel rellen waren omdat het doodvonnis van een Christenvrouw niet zou worden uitgevoerd.

Ze hebben jaren in asielzoekerscentra doorgebracht. Hun zoontje moesten ze stoppen toen het leerde kruipen, omdat het daar te smerig voor was. Hun dochtertje begon pas echt beweeglijk te worden toen ze de verblijfsvergunning hadden. Al met al overheerst dankbaarheid bij hen. Ze waren redelijk wel af in Pakistan en de man kun nu een studie doen zodat zijn kennis ook in Nederland kan worden gebruikt.

Ondertussen heeft onze zoon een goede vriend waar hij vaak mee speelt, waar hij lekker kan eten als mijn vrouw naar het ziekenhuis is en die ons ook een voorbeeld geeft van dankbaarheid voor kleine dingen die we vaak als zo gewoon zien.
Wat bijzonder! ' We' vergeten vaak om mensen als mensen te zien in plaats van groepen.
HHR
Berichten: 877
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door HHR »

Spannende avond. Houdt CU voet bij stuk of wordt er weer een meloen geslikt?
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Job »

HHR schreef: 05 jul 2023, 21:57 Spannende avond. Houdt CU voet bij stuk of wordt er weer een meloen geslikt?
Hoeveel heel doorgeslikte meloenen kunnen de ingewanden van een mens aan?
Bertiel
Berichten: 4538
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Bertiel »

Alle vier de partijen zijn te salonfähig om de boel te laten klappen.
Zeker ook gezien het feit dan hun zetelaantal best een klap zou krijgen bij nieuwe verkiezingen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Job »

Bertiel schreef: 05 jul 2023, 22:03 Alle vier de partijen zijn te salonfähig om de boel te laten klappen.
Zeker ook gezien het feit dan hun zetelaantal best een klap zou krijgen bij nieuwe verkiezingen
Ik geloof er ook niet in. Dit is zo gespind door de VVD om de druk op te voeren op de andere lieden enerzijds,en om de achterban te overtuigen van hun beste bedoelingen anderzijds, meer niet. Denk ik.
HHR
Berichten: 877
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door HHR »

Ik ben ook bang dat het alleen bij een door de VVD geregisseerd toneelstukje blijft.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Job »

HHR schreef: 05 jul 2023, 22:24 Ik ben ook bang dat het alleen bij een door de VVD geregisseerd toneelstukje blijft.
Het irritante is wel dat ze zoveel macht hebben dat, ondanks de spelletjes, iedereen toch weer invliegt: kabinetsleden, vaderlandse pers, andere hotemetoten. Ik doe er principieel een keer niet meer aan mee, lekker slapen!
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Job »

Bertiel schreef: 05 jul 2023, 22:03 Alle vier de partijen zijn te salonfähig om de boel te laten klappen.
Zeker ook gezien het feit dan hun zetelaantal best een klap zou krijgen bij nieuwe verkiezingen
Ik las net ergens dat de VVD er als enige toch wel belang bij kan hebben om de boel op te blazen. Omdat het een goed gevoel geeft bij de achterban als Rutte dat op dit onderwerp doet. Daar vond ik ook wel weer wat in zitten. Het ruimt daarna de weg vrij om een rechtsere regering op te tuigen.

Maar hopelijk laten ze zwaardere belangen prevaleren: er liggen nog knoeperds van (andere) problemen te roepen om beleid. Uitstel door een nieuwe kabinetsformatie kunnen we daar helemaal niet bij gebruiken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door refo »

Job schreef: 05 jul 2023, 22:03
HHR schreef: 05 jul 2023, 21:57 Spannende avond. Houdt CU voet bij stuk of wordt er weer een meloen geslikt?
Hoeveel heel doorgeslikte meloenen kunnen de ingewanden van een mens aan?
Je moet een metafoor niet te ver uitwerken.
MGG
Berichten: 3428
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door MGG »

Job schreef: 05 jul 2023, 22:33
Bertiel schreef: 05 jul 2023, 22:03 Alle vier de partijen zijn te salonfähig om de boel te laten klappen.
Zeker ook gezien het feit dan hun zetelaantal best een klap zou krijgen bij nieuwe verkiezingen
Ik las net ergens dat de VVD er als enige toch wel belang bij kan hebben om de boel op te blazen. Omdat het een goed gevoel geeft bij de achterban als Rutte dat op dit onderwerp doet. Daar vond ik ook wel weer wat in zitten. Het ruimt daarna de weg vrij om een rechtsere regering op te tuigen.

Maar hopelijk laten ze zwaardere belangen prevaleren: er liggen nog knoeperds van (andere) problemen te roepen om beleid. Uitstel door een nieuwe kabinetsformatie kunnen we daar helemaal niet bij gebruiken.
Geloven mensen de VVD op dit punt nog? Het steeds terugkerende patroon is zo ontzettend duidelijk, dat ik het zelfs zonder bril duidelijk zie. Vaak is het hetvolgende riedeltje.
1. In verkiezingstijd rechtse praatjes.
2. In de onderhandelingen praktisch alles weggeven.
3. Vervolgens externe omstandigheden de schuld geven en zich verschuilen achter getekende verdragen.
4. Kamerleden, lokale vertegenwoordigers en prominenten doen alsof ze het heel belangrijk vinden en het kabinet echt iets moet doen.
5. Het kabinet doet niks of iets kleins, maar nog liever wordt het uitgesteld want het is complex.
(Dit verhaal herhaald zich steeds en tot mijn grote verbazing geloven mensen echt dat de VVD dit punt ontzettend belangrijk vindt.)

Ondertussen zijn we bij Rutte IV aangekomen en hebben we ondanks alle mooie praatjes te maken met massale immigratie en mede daardoor tal van problemen, zoals bijvoorbeeld een woningtekort.
HersteldHervormd
Berichten: 5938
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door HersteldHervormd »

Bertiel schreef: 05 jul 2023, 22:03 Alle vier de partijen zijn te salonfähig om de boel te laten klappen.
Zeker ook gezien het feit dan hun zetelaantal best een klap zou krijgen bij nieuwe verkiezingen
VVD en CDA maken na de nieuwe verkiezingen gewoon weer kans in een nieuwe kabinetsformatie hoor.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
MGG
Berichten: 3428
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door MGG »

HersteldHervormd schreef: 05 jul 2023, 23:11
Bertiel schreef: 05 jul 2023, 22:03 Alle vier de partijen zijn te salonfähig om de boel te laten klappen.
Zeker ook gezien het feit dan hun zetelaantal best een klap zou krijgen bij nieuwe verkiezingen
VVD en CDA maken na de nieuwe verkiezingen gewoon weer kans in een nieuwe kabinetsformatie hoor.
Met het aantal zetels uit recente peilingen is de CDA weinig relevant. Mogelijk wel nodig, omdat een flink deel van de zetels bij partijen beland met wie nauwelijks samen valt te werken. Mocht Omtzigt met een eigen lijst komen, dan ben ik benieuwd of het CDA 5 zetels haalt.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Job »

refo schreef: 05 jul 2023, 22:35
Job schreef: 05 jul 2023, 22:03
HHR schreef: 05 jul 2023, 21:57 Spannende avond. Houdt CU voet bij stuk of wordt er weer een meloen geslikt?
Hoeveel heel doorgeslikte meloenen kunnen de ingewanden van een mens aan?
Je moet een metafoor niet te ver uitwerken.
In dit geval vind ik het wel passend juist. Vertaal ingewanden desnoods met "achterban".
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9144
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door parsifal »

Het zou wat zijn als kabinet hierover valt, terwijl er echt grote schandalen nauwelijks effect hebben gehad.
Natuurlijk moet er wat aan vluchtelingenbeleid gebeuren, maar ik hoop dat er nu eens gekozen wordt voor een langetermijnplan in plaats van de Rutte strategie van weer wat pleistertjes plakken en zien hoe lang ze houden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 5938
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef: 06 jul 2023, 08:51 Het zou wat zijn als kabinet hierover valt, terwijl er echt grote schandalen nauwelijks effect hebben gehad.
Natuurlijk moet er wat aan vluchtelingenbeleid gebeuren, maar ik hoop dat er nu eens gekozen wordt voor een langetermijnplan in plaats van de Rutte strategie van weer wat pleistertjes plakken en zien hoe lang ze houden.
Ja inderdaad, ze zijn blijven zitten terwijl de nood nog veel hoger was.
Daarom denk ik inderdaad dat Rutte aanstuurt op een val van het kabinet. Zowel links als rechts kan niet om de VVD heen in een nieuwe kabinetsvorming. Of er moeten hele gekke uitslagen gaan komen, maar dat verwacht ik niet.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie