Welke muziek luister je?

Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Job »

-DIA- schreef: 20 mei 2023, 09:21
Job schreef: 20 mei 2023, 09:15 Het zal uit een goed hart komen (even niet theologisch te ontleden pls, deze duiding :huhu). Daar ga ik vanuit. Verder ieder het zijne. Als jij erdoor gesticht wordt DIA, dan is dat je echt gegund. Ik merk dat ik afgeleid wordt door alleen al alle emoji die hij gebruikt in z'n berichten, maar ook door nog heel veel meer, daarom kan ik me er beter niet mee bezig houden. Fijne zonnige dag!
Toch ontkom ik niet aan 'het gevoel' (vaag, ja, ik erken dat) dat er minder gesticht wordt en dat stichtelijke lectuur meer naar de achtergrond verdwijnt. Religieuze lectuur in het algemeen wordt volop gelezen, en dat is te verklaren vanuit het religieuze dat in de mens zit.
PS: Oh ja, niet te diep op ingaan, want dat willen we immers niet zo graag.
Je laatste opmerking laat ik voor jouw verantwoordelijkheid. Verder eens.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door -DIA- »

Job schreef: 20 mei 2023, 09:29
-DIA- schreef: 20 mei 2023, 09:21
Job schreef: 20 mei 2023, 09:15 Het zal uit een goed hart komen (even niet theologisch te ontleden pls, deze duiding :huhu). Daar ga ik vanuit. Verder ieder het zijne. Als jij erdoor gesticht wordt DIA, dan is dat je echt gegund. Ik merk dat ik afgeleid wordt door alleen al alle emoji die hij gebruikt in z'n berichten, maar ook door nog heel veel meer, daarom kan ik me er beter niet mee bezig houden. Fijne zonnige dag!
Toch ontkom ik niet aan 'het gevoel' (vaag, ja, ik erken dat) dat er minder gesticht wordt en dat stichtelijke lectuur meer naar de achtergrond verdwijnt. Religieuze lectuur in het algemeen wordt volop gelezen, en dat is te verklaren vanuit het religieuze dat in de mens zit.
PS: Oh ja, niet te diep op ingaan, want dat willen we immers niet zo graag.
Je laatste opmerking laat ik voor jouw verantwoordelijkheid. Verder eens.
In feite zijn we in een tijd belandt waarin diepgang ten enenmale gaat ontbreken, wil je vrede houden met de wereld en de godsdienst.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Terri »

Ik vind het vooral een beetje mal. Krijg plaatsvervangend wat schaamtegevoel. Maar zo zie je maar, op Youtube is er voor elk wat wils. Sommigen worden hier zelfs door gesticht.
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Chrisje72 »

Ik vind het mooi, maar heb alleen de eerste 1.5 couplet gezien.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Psalm »

Ik heb even gekeken op zijn YouTube kanaal. Maar hij preekt ook: https://www.youtube.com/live/AcJHs2Syjuc?feature=share

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Hendrikus »

Terri schreef: 20 mei 2023, 11:00 Ik vind het vooral een beetje mal. Krijg plaatsvervangend wat schaamtegevoel. Maar zo zie je maar, op Youtube is er voor elk wat wils. Sommigen worden hier zelfs door gesticht.
Tja, en die vragen zich dan af of anderen überhaupt wel ergens door gesticht worden :soupir
Je moet wel uit een heel folkloristich subcultuurtje komen om hier enige stichting uit te halen.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef: 20 mei 2023, 12:45
Terri schreef: 20 mei 2023, 11:00 Ik vind het vooral een beetje mal. Krijg plaatsvervangend wat schaamtegevoel. Maar zo zie je maar, op Youtube is er voor elk wat wils. Sommigen worden hier zelfs door gesticht.
Tja, en die vragen zich dan af of anderen überhaupt wel ergens door gesticht worden :soupir
Je moet wel uit een heel folkloristich subcultuurtje komen om hier enige stichting uit te halen.
Voel je dan wel wat voor de Psalmen, die we belijden Gods Woord te zijn? Of wordt u ook door de Psalmen niet meer gesticht. Ik vind, ja ik weet het, ik spreek nu individualistisch, toch wat grievend voor hen die bij de oude nog gesticht worden. Daarmee zet je wel een mensen weg als folklore.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door DDD »

Ik ben het met DIA eens. Niet dat ik dit zo mooi gespeeld vind, maar in ieder geval speelt hij geregeld complete psalmen, en daar kunnen professionals nog een voorbeeld aan nemen.

En verder zegt het niets. Er zijn mensen in gewone PKN-gemeenten, en helemaal geen folkloristische subcultuur, die geen verschil horen tussen een organist die vier akkoorden beheerst en een conservatorium-organist. Dat geeft de laatste nog niet het recht om de eerste lelijk te behandelen, al zou ik er zelf ook niet voor mijn plezier naar luisteren.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Terri »

-DIA- schreef: 20 mei 2023, 12:59
Hendrikus schreef: 20 mei 2023, 12:45
Terri schreef: 20 mei 2023, 11:00 Ik vind het vooral een beetje mal. Krijg plaatsvervangend wat schaamtegevoel. Maar zo zie je maar, op Youtube is er voor elk wat wils. Sommigen worden hier zelfs door gesticht.
Tja, en die vragen zich dan af of anderen überhaupt wel ergens door gesticht worden :soupir
Je moet wel uit een heel folkloristich subcultuurtje komen om hier enige stichting uit te halen.
Voel je dan wel wat voor de Psalmen, die we belijden Gods Woord te zijn? Of wordt u ook door de Psalmen niet meer gesticht. Ik vind, ja ik weet het, ik spreek nu individualistisch, toch wat grievend voor hen die bij de oude nog gesticht worden. Daarmee zet je wel een mensen weg als folklore.
Ik hou erg veel van de Psalmen.
Maar als ik het uiterlijk van een kerk niet mooi vind, betekent dat toch niet dat ik niet naar de kerk wil?
Maak het niet zo groot en zwaar. Dit is gewoon een 'smaak-verschil' en daar kun je niet een geestelijke lading aan hangen.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door DDD »

https://www.youtube.com/watch?v=oetcAB-xlXM

Ik las in het ND van vorige week over deze band. Die kende ik nog helemaal niet.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Hendrikus »

Terri schreef: 20 mei 2023, 13:05 Ik hou erg veel van de Psalmen.
Maar als ik het uiterlijk van een kerk niet mooi vind, betekent dat toch niet dat ik niet naar de kerk wil?
Maak het niet zo groot en zwaar. Dit is gewoon een 'smaak-verschil' en daar kun je niet een geestelijke lading aan hangen.
Nou, precies. Helaas heb ik op dat gebied veel mensen uit de bocht zien vliegen. Denk jij niet precies zoals ik denk, dan mag je het nog wel eens nakijken. Houd je niet van de muziek waar ik van houd, dan zegt dat iets over je geestelijke staat. Lees je de boeken niet die ik lees, dan kon je je wel eens voor eeuwig bedriegen. Enzovoort.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Orchidee »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: 19 mei 2023, 20:56 Speelt hij zonder noten? Ook al merk ik dat niet alles even vlekkeloos is vindt k het toch knap werk.
Ja, hij heeft de tekst voor zich, maar die paar nootjes is niet wat hij speelt...
Is dat muzikale aanleg?
https://www.youtube.com/watch?v=nEWW6na3euM
Wat beweegt iemand om zo'n video van zichzelf op te nemen en die op het wereldwijde web te verspreiden?
Voer voor psychologen....
Het is eigenlijk zielig, ook zijn zgn "overdenkingen" .
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4755
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Magnificat VI van Heinrich Scheidemann
Zeer fraai gespeeld door Pieter van Dijk,
Op het buitengewoon mooie Van Hagerbeer- Schnitger orgel in Alkmaar
https://m.youtube.com/watch?v=eekrudA_O ... VpZGVtYW5u
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Herman »

Hommage aan Herman van Vliet door Evan Bogerd met een improvisatie over H.E.R.M.A.N. :D
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Terri »

Deze uitvoering van de steppe zal bloeien
https://www.youtube.com/watch?v=hptIyJ6Vd7o
Plaats reactie