Grappen en grollen

Gebruikersavatar
Apologeet
Berichten: 215
Lid geworden op: 30 jul 2022, 21:00

Re: Grappen en grollen

Bericht door Apologeet »

In een kerkdorp op de hoge Veluwe vindt een arme man een portemonnee met achthonderd euro. In de lokale dorpskrant leest hij een bericht waarin staat dat een rijke dorpsgenoot zijn portemonnee is kwijtgeraakt en een beloning van vijftig euro uitlooft voor iedereen die hem teruggeeft. Snel lokaliseert hij de eigenaar aan wie hij gelijk de portemonnee terug geeft.

De rijke man telt het geld en zegt, ik zie dat je je beloning al hebt ontvangen.

De arme man antwoordt: Waar heb je het over? De rijke man vervolgt: In deze portemonnee zat achthonderdvijftig euro toen ik hem kwijtraakte.

Beide mannen presenteren hun zaak bij de dominee van hun kerk. Eerst de arme man, dan de rijke man die besluit met te zeggen: Dominee , ik vertrouw erop dat u me gelooft. De dominee zegt: Natuurlijk. De rijke man lacht, en de arme man is er kapot van. Dan neemt de dominee de portemonnee uit de handen van de rijke man en geeft hem aan de arme man die hem vond.

Wat ben je aan het doen? roept de rijke man boos. De dominee antwoordt: U bent natuurlijk een eerlijk man, en als u zegt dat uw portemonnee achthonderdvijftig euro bevat, dan weet ik zeker dat dat zo is. Maar als de man die deze portemonnee heeft gevonden een leugenaar en een dief is, zou hij niet alles hebben teruggegeven. Wat betekent dat deze portemonnee van iemand anders moet zijn. Als die ander naar voren komt, krijgt die het geld. Anders blijft het bij de man die het heeft gevonden.

Hoe zit het dan met mijn geld? vraagt ​​de rijke man. Nou, zegt de dominee. We zullen gewoon moeten wachten tot iemand een portemonnee vindt met achthonderdvijftig euro er in!
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Grappen en grollen

Bericht door Piet Puk »

De Nederlandse Moppenautoriteit adviseert particulieren en bedrijven om voortaan op 31 maart hun 1-aprilgrappen wereldkundig te maken. De NMA komt met dit advies omdat ze merkt dat veel Nederlanders steeds vaker doorhebben dat het 1 april is en daardoor niet meer in een 1-aprilgrap trappen. 'Daarnaast zie je dat al heel veel bedrijven en particulieren hun 1 april-grap de dag ervoor aankondigen, aldus een woordvoerder van de NMA. Hij verwacht dat in de toekomst steeds meer naar 31 maart zal worden uitgeweken.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Grappen en grollen

Bericht door HersteldHervormd »

https://m.youtube.com/watch?v=U8i_DJqSw ... e=youtu.be

Ik moet hier redelijk hard om lachen.

De zoete suikerbol, hoe verzin je het :)
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Grappen en grollen

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef: 29 mei 2023, 21:36 https://m.youtube.com/watch?v=U8i_DJqSw ... e=youtu.be

Ik moet hier redelijk hard om lachen.

De zoete suikerbol, hoe verzin je het :)
Tsja, het is een hele bekende naam. Ik hou wel van een lolletje, maar deze zou me niet zoveel doen.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Grappen en grollen

Bericht door Anselmus »

Fides Quaerens Intellectum
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Grappen en grollen

Bericht door Piet Puk »

Ik weet niet of het kan(of dat het te gevoelig ligt), anders moeten moderators het maar verwijderen:

Maar diegene die zich deze week voorstelde bij het debat tussen minister Jetten en meneer Baudet zei: ik ben non Binair, ik zou kunnen antwoorden: ik ben monnik Piet
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Grappen en grollen

Bericht door Hoopvol »

Piet Puk schreef: 04 nov 2023, 21:42 Ik weet niet of het kan(of dat het te gevoelig ligt), anders moeten moderators het maar verwijderen:

Maar diegene die zich deze week voorstelde bij het debat tussen minister Jetten en meneer Baudet zei: ik ben non Binair, ik zou kunnen antwoorden: ik ben monnik Piet
Ik kan me voorstellen dat, als je echt met deze problematiek worstelt, dit geen leuk grapje is.

En als je niet weet of het kan kan je beter geen grap maken. Eigenlijk vindt ik dit totaal respectloos ten opzichte van je medemens, wat je ook van zijn/haar uitleving in de zonde vindt.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Grappen en grollen

Bericht door Psalm »

In vind het wel een grappig grapje :) .
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Grappen en grollen

Bericht door Bruna »

Vind het wel een leuke grap. Noem mij maar Pater Thierry of broeder Geert.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Grappen en grollen

Bericht door Terri »

Ik denk: niet doen. Maak maar andere leuke woord-grapjes, zoals deze bv:

Ik zag net twee fototoestellen die een enorme klik hadden samen.
Bleken cameraatjes van elkaar te zijn.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Grappen en grollen

Bericht door Piet Puk »

Een andere grap dan(hoewel ik wellicht een groep medewerkers in de zorg tegen de schenen aanschop)

Ik heb namelijk een oplossing voor het personeelstekort in de zorg. Bij ons in kerk word namelijk altijd de volgende formule gebruikt bij de aankondiging dat iemand uit het ziekenhuis is teruggekeerd: 'Uit het ziekenhuis is ontslagen'. Ik dacht dat het wat oud taalgebruik was, maar het word op websites van ziekenhuizen nog steeds gebruikt.

Nou, mijn idee: Ontsla die mensen nou niet.... Geef ze een kans in het ziekenhuis. Meestal blijven ze maar enkele dagen en worden ze in de proeftijd al ontslagen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Grappen en grollen

Bericht door parsifal »

Weer een statistiek opmerking: Iedereen die correlatie en causaliteit verwart sterft uiteindelijk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Grappen en grollen

Bericht door Tiberius »

En die ze niet verwart?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Grappen en grollen

Bericht door Mannetje »

Tiberius schreef: 07 nov 2023, 13:39 En die ze niet verwart?
Ook

Memento mori
-
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Grappen en grollen

Bericht door parsifal »

Tiberius schreef: 07 nov 2023, 13:39 En die ze niet verwart?
Nu je het zegt. Eigenlijk is er ook geen correlatie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie