Vluchtelingenbeleid

MGG
Berichten: 3464
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door MGG »

Thea schreef:Als je het nieuws van 8 uur hebt gehoord, weet je nu dat de bevolkingsgroei maar voor een klein deel komt door vluchtelingen (uitgezonderd Oekraïeners).
Klopt, alhoewel het over de tientallen jaren inclusief het nageslacht om grote getalen gaat. Dit jaar hebben al 35k mensen asiel aangevraagd en voor volgend jaar verwachten ze meer dan 50k aanvragen. nVolgens mij is dit nog exclusief gezinsherenigingen. Je komt al snel aan ruim 10k woningen per jaar die nodig zijn om deze mensen van onderdak te voorzien. Overigens kan de overheid ook maatregelen nemen tegen andere vormen van migratie. Een feit is dat de bevolking zonder migratie significant kleiner zou zijn. Gelukkig woon ik een relatief rustig deel van Nederland, maar ik moet er niet aan denken dat op den duur bijna alles net zo druk is als de randstad.
MGG
Berichten: 3464
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door MGG »

HersteldHervormd schreef:
MGG schreef:
Ambtenaar schreef:
MGG schreef:Bevolking eerste negen maanden van 2022 fors gegroeid door immigratie - https://nos.nl/l/2449906

Om direct de discussie over een 'fatsoenlijke rechtse' partij erbij te betrekken. Onder leiding van de VVD gaat de massa immigratie al meer dan 10 jaar door. In mijn ogen is dat de hoofdreden waarom er op rechts ruimte is voor een FVD en JA21. De VVD is op dit punt vooral rechts in de maanden voor de verkiezingen. Zodra ze gaan formeren dat is het punt immigratie niet zo belangrijk meer. Overigens was dit ook een belangrijke reden waarom Wilders de pvv begon.
Te veel mensen zijn in de veronderstelling dat Nederland eenzijdig de grenzen kan sluiten voor vluchtelingen. Die veronderstelling is vaak ook gebaseerd op de onzin die Wilders en anderen continu roepen.
Sluiten is lastig, maar Denemarken weet de migratie sterk te reduceren. Blijkbaar kan het vrij eenvoudig binnen de Europese regels. Dat bijvoorbeeld de VVD er geen prioriteit aan geeft is een ander verhaal.

Natuurlijk heb je ook nog altijd de optie om lak te hebben aan Europese regels en internationale verdragen op te zeggen. Vanuit christelijk oogpunt ben ik daar tegen, maar wie maakt ons wat? Polen kon bijvoorbeeld ook heel ver gaan. Daarbij komt dat Nederland een netto betaler is, dus de EU zou dom bezig zijn als ze ons afknijpen.
Ik denk dat het vooral komt dat Mark Rutte een leuke functie binnen de EU ambieert. Even nog volhouden, daarna is hij geen MP meer.
Ik denk dat het kabinet volgend jaar valt, maar ik acht de kans ook aanwezig dat ze hun tijd uitzitten. Het is even afwachten wat de provinciale verkiezingen gaan doen.
Ik dat dat de provinciale verkiezingen een ramp worden. De eerste kamer versnipperd waarschijnlijk nog verder. Ik ben bang dat de eerste kamer fractie PvdA/GL een dikke vinger in de pap krijgen. Op basis van de huidige peilingen kom je al snel uit bij een kabinet van VVD, CDA, D66, PvdA/GL en dan heb je nog geeneens een meerderheid.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:
Herman schreef:
J.C. Philpot schreef:Wel moeten we echt meer aan het woningtekort doen.
Het woningtekort lost bij recessies altijd snel op. Merkwaardig genoeg.
Dit meen je toch niet echt?
Natuurlijk meen ik dat. Het tekort wordt in hoge mate gedefinieerd door ontevredenheid met de huidige situatie. Tot het moment dat je geen middelen hebt om naar iets anders te kijken. Dan neemt de vraag naar een woning die beter bij je situatie past af.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door refo »

Dan neemt het tekort niet werkelijk af. Alleen in de statistieken.
MGG
Berichten: 3464
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door MGG »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:
Herman schreef:
J.C. Philpot schreef:Wel moeten we echt meer aan het woningtekort doen.
Het woningtekort lost bij recessies altijd snel op. Merkwaardig genoeg.
Dit meen je toch niet echt?
Natuurlijk meen ik dat. Het tekort wordt in hoge mate gedefinieerd door ontevredenheid met de huidige situatie. Tot het moment dat je geen middelen hebt om naar iets anders te kijken. Dan neemt de vraag naar een woning die beter bij je situatie past af.
Het daadwerkelijke tekort neemt alleen af door grotere huishoudens, meer woningen of een kleinere bevolking. De vraag neemt af door o.a. mindere middelen om een huis te kopen. Gezien 99% van de mensen niet op straat gaat wonen veranderd het echter niks aan het tekort.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:
Herman schreef:
J.C. Philpot schreef:Wel moeten we echt meer aan het woningtekort doen.
Het woningtekort lost bij recessies altijd snel op. Merkwaardig genoeg.
Dit meen je toch niet echt?
Natuurlijk meen ik dat. Het tekort wordt in hoge mate gedefinieerd door ontevredenheid met de huidige situatie. Tot het moment dat je geen middelen hebt om naar iets anders te kijken. Dan neemt de vraag naar een woning die beter bij je situatie past af.
Ik vind dat wel opvallend. Volgens mij blijft het tekort er wel degelijk, maar kunnen/durven burgers niet meer.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door parsifal »

https://www.nu.nl/binnenland/6240385/na ... komen.html

Zoals verwacht. Ik vind het echt moeilijk verteerbaar wat dit kabinet allemaal doet. Er wordt terecht geklaagd dat FvD allerlei dingen roept die de rechtstaat ondermijnen, maar een kabinet dat met wetten komt die verdragen aan de kant zet en waar je op je vingers van kunt natellen dat ze worden teruggefloten (maar ondertussen worden gezinnen wel langer dan nodig gescheiden en zo tijd "gewonnen") Dit soort spelen met de regels ondermijnt m.i. echt de rechtstaat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Herman »

parsifal schreef:Dit soort spelen met de regels ondermijnt m.i. echt de rechtstaat.
De regering is toch de wetgevende macht?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door parsifal »

Herman schreef:
parsifal schreef:Dit soort spelen met de regels ondermijnt m.i. echt de rechtstaat.
De regering is toch de wetgevende macht?
Ja maar als er wetten worden gemaakt, die verdragen schenden en waarvan echt vrijwel iedere jurist zegt dat is niet houdbaar en gaat teruggefloten worden, dan is er iets mis. Dan is de schijn gewoon te sterk dat je het allemaal doet om tijdelijk de wet te kunnen overtreden en te wachten tot de rechter het stopt. Fouten kunnen gemaakt worden op de grens van wat kan binnen verdragen etc. Zeker als er een hoop interpretatie aan te pas komt. Hier was dat niet het geval.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Herman »

parsifal schreef:
Herman schreef:
parsifal schreef:Dit soort spelen met de regels ondermijnt m.i. echt de rechtstaat.
De regering is toch de wetgevende macht?
Ja maar als er wetten worden gemaakt, die verdragen schenden en waarvan echt vrijwel iedere jurist zegt dat is niet houdbaar en gaat teruggefloten worden, dan is er iets mis. Dan is de schijn gewoon te sterk dat je het allemaal doet om tijdelijk de wet te kunnen overtreden en te wachten tot de rechter het stopt. Fouten kunnen gemaakt worden op de grens van wat kan binnen verdragen etc. Zeker als er een hoop interpretatie aan te pas komt. Hier was dat niet het geval.
Natuurlijk hebben we allerlei zaken afgesproken. Maar hier wordt je dus teruggefloten doordat je een verdrag ooit hebt getekend. Ik vind dat het aan de politiek is, om dan een nieuwe afweging te maken onder nieuwe omstandigheden. We zitten niet in de tijd van de Meden en Perzen. De geldigheid van het verdrag gaat wat mij betreft niet per definitie boven de politieke verantwoordelijkheid om daar tegengestelde besluiten over te nemen.
Jammer genoeg is de juridisering zover doorgevoerd, dat het doorvoeren van een nieuwe wet ettelijke jaren gaat duren. Maar dan heb je dus geen instrument om onwelgevallige zaken direct aan te pakken.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door HersteldHervormd »

https://www.ad.nl/binnenland/asielzoeke ... ~ad5a589a/

Wel echt een schoffering voor de kok :D
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door J.C. Philpot »

HersteldHervormd schreef:https://www.ad.nl/binnenland/asielzoeke ... ~ad5a589a/

Wel echt een schoffering voor de kok :D
Mijn eerste reactie: gelijk terugsturen. Dit is geen respectvolle houding als je ergens te gast ben. Maar wellicht smaakt het eten in dat hotel echt als opgewarmd hondenvoer uit blik. Dan trek ik mijn opmerking in.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Mannetje »

Ze zijn blijkbaar al aardig ingeburgerd:

https://www.milieucentraal.nl/eten-en-d ... 20voedsel.
-
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door parsifal »

Misschien niet de juiste plek. Het zit er wel dicht genoeg bij. Onze zoon heeft een vriendje op de basisschool, het zoontje van vluchtelingen uit Pakistan. Zij zijn Christenen en gevlucht toen er wat jaren geleden zoveel rellen waren omdat het doodvonnis van een Christenvrouw niet zou worden uitgevoerd.

Ze hebben jaren in asielzoekerscentra doorgebracht. Hun zoontje moesten ze stoppen toen het leerde kruipen, omdat het daar te smerig voor was. Hun dochtertje begon pas echt beweeglijk te worden toen ze de verblijfsvergunning hadden. Al met al overheerst dankbaarheid bij hen. Ze waren redelijk wel af in Pakistan en de man kun nu een studie doen zodat zijn kennis ook in Nederland kan worden gebruikt.

Ondertussen heeft onze zoon een goede vriend waar hij vaak mee speelt, waar hij lekker kan eten als mijn vrouw naar het ziekenhuis is en die ons ook een voorbeeld geeft van dankbaarheid voor kleine dingen die we vaak als zo gewoon zien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door huisman »

parsifal schreef: 29 mei 2023, 21:21 Misschien niet de juiste plek. Het zit er wel dicht genoeg bij. Onze zoon heeft een vriendje op de basisschool, het zoontje van vluchtelingen uit Pakistan. Zij zijn Christenen en gevlucht toen er wat jaren geleden zoveel rellen waren omdat het doodvonnis van een Christenvrouw niet zou worden uitgevoerd.

Ze hebben jaren in asielzoekerscentra doorgebracht. Hun zoontje moesten ze stoppen toen het leerde kruipen, omdat het daar te smerig voor was. Hun dochtertje begon pas echt beweeglijk te worden toen ze de verblijfsvergunning hadden. Al met al overheerst dankbaarheid bij hen. Ze waren redelijk wel af in Pakistan en de man kun nu een studie doen zodat zijn kennis ook in Nederland kan worden gebruikt.

Ondertussen heeft onze zoon een goede vriend waar hij vaak mee speelt, waar hij lekker kan eten als mijn vrouw naar het ziekenhuis is en die ons ook een voorbeeld geeft van dankbaarheid voor kleine dingen die we vaak als zo gewoon zien.
…..uit alle geslacht en taal en volk en natie (Openbaring 5:9 ) Hopelijk voelt dit gezin zich hartelijk welkom in ons land.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie