In memoriam

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: In memoriam

Bericht door Bezorgd »

Job schreef: 20 mei 2023, 23:35 Gelezen in het RD dat oud-jeugdwerkadviseur van de JBGG Johan Leune is overleden. Ik meende hem hier ook regelmatig te zien meelezen. Forummer JohanLeune was half april in elk geval voor het laatst actief op het forum.
Ik zie nu dat hij op FB ook al een tijd niet actief is geweest.
Beminnelijke man die het ook niet altijd makkelijk had in zijn leven, en ook wel zorgen kende om de kerkelijke koers.
Maar goed, hij is de strijd nu te boven.
claus
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: In memoriam

Bericht door claus »

Wij hebben, met een flinke groep deelnemers aan die reis naar Schotland, toen nog student John Campbell beluisterd in Fort William. Een ernstige prediker! Na de morgendienst hebben we hem nog even gesproken. De groep in Fort William had toen, het jaar voor corona uitbrak, nog maar drie leden: een echtpaar en een oudere weduwe. Een broer van John Campbell LEIDDE ONS TOEN ROND IN eDINBURG, WAAR HIJ AL JARENLANG PREDIKANT VAN DE fp cHURCH IS EN hij VERTELDE ONS IN ZIJN EIGEN KERKGEBOUW OVER DE fp cHURCH van Edinburg en over het geheel van de FP Churches. We hebben nog gezongen in zijn kerk en ds. David Campbell eindigde met gebed. Bij John, zijn broer, is slecht korte tijd geleden een gezwel in zijn hersenen ontdekt. Hij is hooguit zes tot zeven weken geleden daar achter gekomen. Het was een zeer agressief groeiend gezwel.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: In memoriam

Bericht door helma »

From the Family of Jim and Elizabeth George -

It is with great sadness we share with you the passing of Jim George on July 18, 2023. He was a pillar to our family, a loving husband, father, and grandfather with whom we recently shared a delightful 80th birthday party. To others, he was a teacher, author, mentor, and friend. To all, he was a man after God’s own heart. We are thankful for his great legacy, wisdom, guidance, protection and humor, and we rejoice knowing that he is at peace with His Heavenly Father. The faith he was so passionate in sharing with others has now been made sight.

Jim en Elisabeth George hebben samen veel boeken geschreven die ook in het Nederlands vertaald zijn.
O.a.
Man Vrouw naar Gods hart
Vader Moeder naar Gods hart

(Met de jonge moedergroep lezen we 'Vrouw naar Gods hart'.)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: In memoriam

Bericht door helma »

Erlo Stegen, de oprichter van KwaSizabantu Mission, is vandaag overleden. 88 jaar.

HHR
Berichten: 901
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: In memoriam

Bericht door HHR »

Emeritus predikant CGK, ds P. den Butter is overleden.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: In memoriam

Bericht door Tiberius »

HHR schreef: 03 okt 2023, 18:14 Emeritus predikant CGK, ds P. den Butter is overleden.
https://www.rd.nl/artikel/1036966
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: In memoriam

Bericht door helma »

Wat een ontroerend bericht...
Zo veel van hem geleerd en mogen ontvangen. In prediking en pastoraat.
De Heere heeft hem rijkelijk willen gebruiken in onze gemeente.

Emma de Jong
Berichten: 163
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: In memoriam

Bericht door Emma de Jong »

helma schreef: 03 okt 2023, 18:46 Wat een ontroerend bericht...
Zo veel van hem geleerd en mogen ontvangen. In prediking en pastoraat.
De Heere heeft hem rijkelijk willen gebruiken in onze gemeente.
Wat indrukwekkend ook voor zijn neef, ds. L.A. den Butter, die vorige week een hartstilstand heeft gekregen en nog in het ziekenhuis ligt.
Laatst gewijzigd door Emma de Jong op 03 okt 2023, 18:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: In memoriam

Bericht door helma »

Emma de Jong schreef:
helma schreef: 03 okt 2023, 18:46 Wat een ontroerend bericht...
Zo veel van hem geleerd en mogen ontvangen. In prediking en pastoraat.
De Heere heeft hem rijkelijk willen gebruiken in onze gemeente.
Wat indrukwekkend ook voor zijn zoon, ds. L.A. den Butter, die vorige week een hartstilstand heeft gekregen en nog in het ziekenhuis ligt.
Neef...
Emma de Jong
Berichten: 163
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: In memoriam

Bericht door Emma de Jong »

helma schreef: 03 okt 2023, 18:57
Emma de Jong schreef:
helma schreef: 03 okt 2023, 18:46 Wat een ontroerend bericht...
Zo veel van hem geleerd en mogen ontvangen. In prediking en pastoraat.
De Heere heeft hem rijkelijk willen gebruiken in onze gemeente.
Wat indrukwekkend ook voor zijn zoon, ds. L.A. den Butter, die vorige week een hartstilstand heeft gekregen en nog in het ziekenhuis ligt.
Neef...
Aangepast!
Canada
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 dec 2018, 17:42
Locatie: Ontario

Re: In memoriam

Bericht door Canada »

Wat een ontroerend bericht...
Zo veel van hem geleerd en mogen ontvangen. In prediking en pastoraat.
De Heere heeft hem rijkelijk willen gebruiken in onze gemeente.


Daar mag ik amen op zeggen (vanuit Hamilton, Canada)
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Bertiel »

Boeken van hem gelezen, een enkele preek gehoord, wordt met veel achting over hem gesproken door de mij bekende CGK-ers
Mild, irenisch, schriftuurlijk.
Ben nu wat oude intervieuws met hem aan het lezen, wijs en eerlijk!
Op een vergadering voor ambtsdragers van Bewaar het Pand uitte u ook uw zorgen over verschuivingen in dit deel van uw kerkverband. Waarom?
„We hebben in de kringen van Bewaar het Pand wel de termen bewaard, maar het is voor mij soms de vraag of er nog dezelfde inhoud aan wordt gegeven. Zijn we niet aan het verstarren, waardoor zelfs de bevinding in de prediking iets verstolds krijgt? Het wordt een bevinding die voor iedereen van te voren al zo ongeveer vaststaat, een bevinding waar het hart aan ontbreekt. Omdat het alleen maar gaat om de waarheid waar je voor moet zijn, ingekapseld in een bepaalde vorm. Zelfs in je uiterlijke verschijning moet je aan een zekere code voldoen. Als reactie daarop hoor ik ook binnen onze eigen kring geluiden die me aan Heart Cry doen denken. Hetzelfde zie ik overigens binnen de Hersteld Hervormde Kerk.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: In memoriam

Bericht door helma »

Ja, wijs en eerlijk. Dat is raak getypeerd.

Hij kon soms heel scherp zijn en dat was dan eerst tegen het zere been. Maar hoe meer je er dan over nadacht hoe meer je erachter kwam dat hij gewoon gelijk had.
Online
merel
Berichten: 9650
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: In memoriam

Bericht door merel »

helma schreef: 04 okt 2023, 09:29 Ja, wijs en eerlijk. Dat is raak getypeerd.

Hij kon soms heel scherp zijn en dat was dan eerst tegen het zere been. Maar hoe meer je er dan over nadacht hoe meer je erachter kwam dat hij gewoon gelijk had.
Wat fijn dat jullie zoveel aan hem gehad hebben in zijn prediking. Ik heb hem ook een paar keer gehoord, maar kon juist niet zo met zijn preken uit de voeten.
Plaats reactie