Gelezen, gedacht, gehoord...
Re: Gelezen, gedacht, gehoord...
Waar het hart vol van is...
Kan je niet zwijgen.
Kan je niet zwijgen.
- GerefGemeente-lid
Dat is voor een ieder persoonlijk. Sommige zaken zijn te groot en te hoog om over te praten, en al helemaal in de krant.
Psalm 119: 27 en 71 (berijmd)
Jeremia 6: 16a: Zo zegt de HEERE: Staat op de wegen en ziet toe, en vraagt naar de oude paden, waar toch de goede weg zij, en wandelt daarin; zo zult gij rust vinden voor uw ziel.
Jeremia 6: 16a: Zo zegt de HEERE: Staat op de wegen en ziet toe, en vraagt naar de oude paden, waar toch de goede weg zij, en wandelt daarin; zo zult gij rust vinden voor uw ziel.
Wellicht is hij voorgedragen door iemand. Het geeft een stukje naamsbekendheid, komt ook de 'overkant' in beeld.
Verder krijgen de activiteiten voor Israël extra aandacht.
Verder krijgen de activiteiten voor Israël extra aandacht.
Deels mee eens. Maar als Gods kinderen geen goed van Hem (durven) spreken, hoe zal de wereld het dán horen?GerefGemeente-lid schreef: ↑22 mei 2023, 11:58Dat is voor een ieder persoonlijk. Sommige zaken zijn te groot en te hoog om over te praten, en al helemaal in de krant.
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
- J.C. Philpot
- Locatie: Het Ondermaanse | Email: jcphilpotrefoforum@aol.com
Daar heb je gelijk in. Dat doet tekort aan Zijn eer.
Tegelijkertijd kan ik zijn schroom ook begrijpen. Het blijft waar wat er in het avondmaalsformulier staat: geen volkomen geloof hebben we, en met de zwakheid van ons geloof hebben we dagelijks te strijden.
Man is nothing; he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him.
George Whitefield
George Whitefield
-
Waarom moet dit in staan? Hij heeft het toch over theologische zaken.
Die geen achterklap spreekt onvroed,
Tot zijnes naasten smaad en schande;
Die tegen hem ook niet misdoet,
Noch mishandelt; maar hem behoedt
Voor oneere menigerhande.
Psalm 15: 3 Datheen
Tot zijnes naasten smaad en schande;
Die tegen hem ook niet misdoet,
Noch mishandelt; maar hem behoedt
Voor oneere menigerhande.
Psalm 15: 3 Datheen
Hij zwijgt juist helemaal niet. Alleen drukt hij zich in andere bewoordingen uit waar ik overigens het grootste begrip en respect voor heb.Geytenbeekje schreef: ↑22 mei 2023, 22:39Waarom moet dit in staan? Hij heeft het toch over theologische zaken.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
- Maanenschijn
In 1873 publiceerde Abraham Kuyper zijn Confidentie, waarin hij terugblikte op zijn ervaringen met de kritische gelovigen in Beesd. Een mooie zin:
“En wat bleek nu? Immers, dat die in hun hoek verscholen arbeiders, het mij in hun plat-Betuwsch gezegd hadden, juist zóó als Calvijn het mij in zijn keurig Latijn te lezen gaf. Calvijn zat, hoe misvormd ook nog, in die eenvoudige landlieden, die zijn naam nauwelijks van hooren zeggen hadden, en Calvijn had zóó geleeraard, dat men hem, nog eeuwen na zijn dood, in een vreemd land, in een vergeten dorpske, in een met pannen bevloerd vertrek, met een gewoon arbeidersbrein begreep.”
“En wat bleek nu? Immers, dat die in hun hoek verscholen arbeiders, het mij in hun plat-Betuwsch gezegd hadden, juist zóó als Calvijn het mij in zijn keurig Latijn te lezen gaf. Calvijn zat, hoe misvormd ook nog, in die eenvoudige landlieden, die zijn naam nauwelijks van hooren zeggen hadden, en Calvijn had zóó geleeraard, dat men hem, nog eeuwen na zijn dood, in een vreemd land, in een vergeten dorpske, in een met pannen bevloerd vertrek, met een gewoon arbeidersbrein begreep.”
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
- GerefGemeente-lid
Goed tegengeluid: https://cvandaag.nl/premium/96213-de-br ... barmhartig
Psalm 119: 27 en 71 (berijmd)
For out of the abundance of the heart the mouth speaketh.helma schreef:Waar het hart vol van is...
Kan je niet zwijgen.
Matthew 12:34 KJV
Kreeg dit gister doorgestuurd.

Ah, uit een mooi dagboek De vreugde van mijn hart in het Nederlands vertaald bij de Banier. Aanrader!
- J.C. Philpot
- Locatie: Het Ondermaanse | Email: jcphilpotrefoforum@aol.com
Dat is een beschamende les voor Gods kinderen. We hebben het over vanalles, maar zwijgen zo vaak over wie de Zaligmaker voor ons is. Een les die we allereerst en vooral op on onszelf moeten toepassen.
Man is nothing; he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him.
George Whitefield
George Whitefield
De ene mens is de andere soms een wolf. We kunnen vergrimmen bij ontwrichtende verhalen. Dan laten we iemand niet wegkomen met een verhaal dat ons verdacht in de oren klinkt; we barricaderen radicaal de grens van het Koninkrijk voor hem of haar.
- Christine Stam-van Gent
Raak. En yep, doet erge pijn in mijn eigen vlees.
- Christine Stam-van Gent
Raak. En yep, doet erge pijn in mijn eigen vlees.
-
Ben benieuwd of het veel meer dragen van broeken door jongeren bij jullie ook toeneemt? Ook benieuwd waarom de vraag niet echt beantwoord wordt.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/30 ... e-broeken/
Misschien kun jij de vraag beantwoorden?Bruna schreef: ↑29 mei 2023, 19:18 Ben benieuwd of het veel meer dragen van broeken door jongeren bij jullie ook toeneemt? Ook benieuwd waarom de vraag niet echt beantwoord wordt.