Is dit geen aangrijpende uitspraak?
Ook de initiatiefnemers kijken bezorgd naar het buitenland. BNNVARA-presentatrice Dzifa Kusenuh, die de Kamer toesprak, benadrukte dat dit bewijst dat verworven rechten kunnen worden afgenomen. Abortus moet volgens haar legaal, veilig "en gesteund door de staat" kunnen worden uitgevoerd.
Abortus
Re: Abortus
Zeker aangrijpend, maar niet aangrijpender dan andere gebeurtenissen in de maatschappij; vele gebroken gezinnen, LBHTIQ+, draagmoeders en vele andere manieren om kinderen te krijgen/verwekken, toename van onverschilligheid, individualisme, onverdraagzaamheid richting een ander, stijgende consumptie etc.etc. Ik ervaar sowieso een geestelijke strijd, maar niet specifiek omtrent abortus.
Afgelopen periode nog een gesprek met mijn tieners gehad over de vele gebroken gezinnen in hun omgeving. Hun reactie 'ach als het niet meer gaat, is dat wellicht het beste'. Zij zijn het volkomen normaal gaan vinden dat (ook binnen kerkelijke gemeenschappen) zoveel gebroken gezinnen zijn. Idem met het transgendervraagstuk, homoseksualiteit kijken ze al niet eens meer van op. dat is voor hen een gegeven. Is dat geen continue geestelijke strijd? Vandaar mijn vraag; 'waarom was deze strijd gisteren heviger dan anders'?
Afgelopen periode nog een gesprek met mijn tieners gehad over de vele gebroken gezinnen in hun omgeving. Hun reactie 'ach als het niet meer gaat, is dat wellicht het beste'. Zij zijn het volkomen normaal gaan vinden dat (ook binnen kerkelijke gemeenschappen) zoveel gebroken gezinnen zijn. Idem met het transgendervraagstuk, homoseksualiteit kijken ze al niet eens meer van op. dat is voor hen een gegeven. Is dat geen continue geestelijke strijd? Vandaar mijn vraag; 'waarom was deze strijd gisteren heviger dan anders'?
Tsja, als je de dood van onschuldige kinderen op hetzelfde niveau zet als 'stijgende consumptie', ben ik wel redelijk uitgepraat.merel schreef: ↑25 mei 2023, 15:39 Zeker aangrijpend, maar niet aangrijpender dan andere gebeurtenissen in de maatschappij; vele gebroken gezinnen, LBHTIQ+, draagmoeders en vele andere manieren om kinderen te krijgen/verwekken, toename van onverschilligheid, individualisme, onverdraagzaamheid richting een ander, stijgende consumptie etc.etc. Ik ervaar sowieso een geestelijke strijd, maar niet specifiek omtrent abortus.
Helemaal gelijk Merel dat de geestelijke strijd in heel veel andere zaken ook merkbaar is en verhevigt! En de dingen die je signaleert in je gezin zijn daarvan een graadmeter...daarin sta je zeker niet alleen.merel schreef:Zeker aangrijpend, maar niet aangrijpender dan andere gebeurtenissen in de maatschappij; vele gebroken gezinnen, LBHTIQ+, draagmoeders en vele andere manieren om kinderen te krijgen/verwekken, toename van onverschilligheid, individualisme, onverdraagzaamheid richting een ander, stijgende consumptie etc.etc. Ik ervaar sowieso een geestelijke strijd, maar niet specifiek omtrent abortus.
Wat gister betreft...ik was bij en in de Tweede Kamer samen met andere Pro Lifers (van 4 verschillende organisaties). Dat was behoorlijk heftig in wat je dan ervaart. Dan is de macht van de duisternis gewoon ook voelbaar. Beklemmend.
Dat wil ik zeker aannemen. Afgelopen week in mijn werk nog (zijdelings) te maken gehad met de gevolgen van abortus. Ik ben er alleen nog niet uit wat ik daarmee moet en daarvan vind en of ik daarmee aan de slag kan/moet gaan..helma schreef: ↑25 mei 2023, 15:52Helemaal gelijk Merel dat de geestelijke strijd iin een heel veel andere zaken ook merkbaar is en verhevigt! En de dingen die je signaleert in je gezin zijn daarvan een graadmeter...daarin sta je zeker niet alleen.merel schreef:Zeker aangrijpend, maar niet aangrijpender dan andere gebeurtenissen in de maatschappij; vele gebroken gezinnen, LBHTIQ+, draagmoeders en vele andere manieren om kinderen te krijgen/verwekken, toename van onverschilligheid, individualisme, onverdraagzaamheid richting een ander, stijgende consumptie etc.etc. Ik ervaar sowieso een geestelijke strijd, maar niet specifiek omtrent abortus.
Wat gister betreft...ik was bij en in de Tweede Kamer samen met andere Pro Lifers (van 4 verschillende organisaties). Dat was behoorlijk heftig in wat je dan ervaart. Dan is de macht van de duisternis gewoon ook voelbaar. Beklemmend.
Dapper Helma om daar aanwezig te zijn en Gods zegen gewenst over jullie werk. Als je de interrupties van oa Gundogan hoort lopen de rillingen over je rug. Dankbaar voor de bijdrage van de SGP maar ook FvD in dit debat.helma schreef: ↑25 mei 2023, 15:52Helemaal gelijk Merel dat de geestelijke strijd in heel veel andere zaken ook merkbaar is en verhevigt! En de dingen die je signaleert in je gezin zijn daarvan een graadmeter...daarin sta je zeker niet alleen.merel schreef:Zeker aangrijpend, maar niet aangrijpender dan andere gebeurtenissen in de maatschappij; vele gebroken gezinnen, LBHTIQ+, draagmoeders en vele andere manieren om kinderen te krijgen/verwekken, toename van onverschilligheid, individualisme, onverdraagzaamheid richting een ander, stijgende consumptie etc.etc. Ik ervaar sowieso een geestelijke strijd, maar niet specifiek omtrent abortus.