Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

BBB gaat de verwachtingen waarmaken

Ja
6
21%
Nee
10
36%
Weet ik niet
12
43%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28

Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door Henk J »

De herdenking van 4 mei gaat niet over slachtoffers die waar dan ook ter wereld zijn omgekomen, in die zin snap ik wat Van der Plas bedoelt maar ik zie niet helemaal in hoe het bezoek van Zelensky de herdenking in de weg zat.
De reacties op het besluit van Van der Plas vond ik weer overdreven, alsof ze nu een Poetin aanhanger is.
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door Henk J »

huisman schreef: 05 mei 2023, 20:59
merel schreef: 05 mei 2023, 20:41 Ik stoorde mij gisteren enorm aan BBB en haar uitlatingen over 'onze doden' en haar weigering om Zelensky te ontvangen.
Begreep ook niet veel van haar argumenten. Vond het iig electoraal geen slimme zet van Caroline.
Denk niet dat de BBB kiezer hier zo van onder de indruk is en anders hebben die reacties van de Sjoerdma's en consorten die kiezers wel weer in de armen van de BBB gedreven.
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door Maanenschijn »

Ik vind de ophef over haar uitlatingen onzin. Natuurlijk heeft een dergelijk bezoek gevolgen voor de diverse 4 mei bijeenkomsten die dag. En gaat er veel aandacht naar hem als iemand met wie je het vooral eens moet zijn en vriend van moet zijn. Ik kan haar geïrriteerdheid daarover best begrijpen.

Was haar tweet handig? Electoraal gezien niet en zeker niet politiek correct. Maar het uitbuiten daarvan en haar wegzetten als bruinhemd en nazi (zie social media), gretig rondgebazuind door oa VVD en D66 is een vuil staaltje van framing.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
CvdW
Berichten: 2951
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door CvdW »

Henk J schreef: 05 mei 2023, 22:20
huisman schreef: 05 mei 2023, 20:59
merel schreef: 05 mei 2023, 20:41 Ik stoorde mij gisteren enorm aan BBB en haar uitlatingen over 'onze doden' en haar weigering om Zelensky te ontvangen.
Begreep ook niet veel van haar argumenten. Vond het iig electoraal geen slimme zet van Caroline.
Denk niet dat de BBB kiezer hier zo van onder de indruk is en anders hebben die reacties van de Sjoerdma's en consorten die kiezers wel weer in de armen van de BBB gedreven.
Als onze koning een bezoek (staatsbezoek) in Frankrijk aflegt, dan zal 14 juli gemeden worden. Zo moet je dat hier ook zien met 4 mei.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door FlyingEagle »

Nee hoor, dat is dan 27 April
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door refo »

4 mei is een dag van gedenken. Niet een dag van retoriek en wapenlevetanties.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door FlyingEagle »

refo schreef:4 mei is een dag van gedenken. Niet een dag van retoriek en wapenlevetanties.
4 met is voor mij altijd een gewone werkdag waar we ‘s avonds degene herdenken die voor onze vrijheid gevallen zijn
Evangelist
Berichten: 512
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door Evangelist »

refo schreef: 06 mei 2023, 08:33 4 mei is een dag van gedenken. Niet een dag van retoriek en wapenlevetanties.
Hoewel het gewoon toeval was, was het zeer gepast dat Zelensky juist op 4 mei naar Nederland kwam. Wat Oekraïne nu meemaakt, herdenken wij op 4 mei. Herdenken heeft weinig zin als je er een politiek nummer van maakt zoals Van der Plas deed met haar ‘eigen doden eerst’. Ik had het wel mooi gevonden als Zelensky ook op de Dam had gesproken.
Hartelijke groet,
Evangelist
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Evangelist schreef: 06 mei 2023, 09:03
refo schreef: 06 mei 2023, 08:33 4 mei is een dag van gedenken. Niet een dag van retoriek en wapenlevetanties.
Hoewel het gewoon toeval was, was het zeer gepast dat Zelensky juist op 4 mei naar Nederland kwam. Wat Oekraïne nu meemaakt, herdenken wij op 4 mei. Herdenken heeft weinig zin als je er een politiek nummer van maakt zoals Van der Plas deed met haar ‘eigen doden eerst’. Ik had het wel mooi gevonden als Zelensky ook op de Dam had gesproken.
Inderdaad. Daar ben ik het helemaal mee eens.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door parsifal »

4 mei is voor het grootste deel gewoon een werkdag. VdPlas (en m.i. vooral degenen die er keihard opduiken en lekker veeontwaardigd doen) hebben nu ook de dodenherdenking zelf behoorlijk politiek gemaakt.

En nee 4 mei is niet vergelijkbaar met het Franse 14 juli (waar trouwens ongeveer een lynchpartij gevierd wordt). 14 juli is de heledag een feestdag.

En ja, bij de dodenherdenking moet je niet de aandacht afleiden van de Nederlandse doden. De kransen worden gelegd voor hen die een band met Nederland hadden. We kijken vooral terug naar de Tweede Wereldoorlog en niet naar de Eerste of naar Mao's of Pol Pot's schrikbewind. Alles op zijn tijd. En dat maakt niet dat je de Nederlandse doden erger vindt. Ik durf te beweren dat de Japanse overheersing in Azie gruwelijker en wreder was dan de Duitse in West-Europa, toch is het erecht dat het op 4 mei voornamelijk over het laatste gaat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie