Wat betekent je geloof voor jou?

Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat betekent je geloof voor jou?

Bericht door Zeeuw »

Posthoorn schreef: 11 apr 2023, 09:35
DDD schreef: 10 apr 2023, 21:56Ik vind zelf onze cultuur niet zo ingewikkeld. Als je een maand Netflix kijkt, dan ben je al aardig op de hoogte van het moderne levensgevoel.
Een poosje meedraaien op Twitter wel ook wel helpen.
Daar word je soms wel heel droevig van zeg. Wat een heftigheid alom.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17344
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat betekent je geloof voor jou?

Bericht door huisman »

Zeeuw schreef: 11 apr 2023, 09:38
Posthoorn schreef: 11 apr 2023, 09:35
DDD schreef: 10 apr 2023, 21:56Ik vind zelf onze cultuur niet zo ingewikkeld. Als je een maand Netflix kijkt, dan ben je al aardig op de hoogte van het moderne levensgevoel.
Een poosje meedraaien op Twitter wel ook wel helpen.
Daar word je soms wel heel droevig van zeg. Wat een heftigheid alom.
Lijkt soms net refoforum ;)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1156
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Wat betekent je geloof voor jou?

Bericht door Anselmus »

Piet Puk schreef: 10 apr 2023, 23:23 Het geloof betekent voor mij de drijfveer om toch door te gaan in het leven, ondanks de soms moeilijkheden en tegenheden in het leven. Ik vraag me af of ik zonder geloof wel door zou willen leven.
Maar dit antwoord zou toch iedere willekeurige atheïst ook kunnen geven als je geloof vervangt door familie/yoga/etc.?

*Mijn familie betekent voor mij de drijfveer om toch door te gaan in het leven, ondanks de soms moeilijkheden en tegenheden in het leven. Ik vraag me af of ik zonder familie wel door zou willen leven.

Wát betekent dat geloof dan precies voor jou dat door niets anders is in te ruilen?
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1156
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Wat betekent je geloof voor jou?

Bericht door Anselmus »

Posthoorn schreef: 11 apr 2023, 09:35
DDD schreef: 10 apr 2023, 21:56Ik vind zelf onze cultuur niet zo ingewikkeld. Als je een maand Netflix kijkt, dan ben je al aardig op de hoogte van het moderne levensgevoel.
Een poosje meedraaien op Twitter wel ook wel helpen.
Daarom ben ik gestopt met Twitter. De agressie, de cancelcultuur en harde woorden hebben mij soms het idee naar een gladiatorengevecht in de arena te kijken: wie wordt vandaag voor de leeuwen gegooid?
Fides Quaerens Intellectum
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat betekent je geloof voor jou?

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef: 11 apr 2023, 10:33
Zeeuw schreef: 11 apr 2023, 09:38
Posthoorn schreef: 11 apr 2023, 09:35
DDD schreef: 10 apr 2023, 21:56Ik vind zelf onze cultuur niet zo ingewikkeld. Als je een maand Netflix kijkt, dan ben je al aardig op de hoogte van het moderne levensgevoel.
Een poosje meedraaien op Twitter wel ook wel helpen.
Daar word je soms wel heel droevig van zeg. Wat een heftigheid alom.
Lijkt soms net refoforum ;)
Dan zit je blijkbaar niet op Twitter... :). Hou dat vooral zo
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wat betekent je geloof voor jou?

Bericht door Piet Puk »

Anselmus schreef: 11 apr 2023, 10:52
Piet Puk schreef: 10 apr 2023, 23:23 Het geloof betekent voor mij de drijfveer om toch door te gaan in het leven, ondanks de soms moeilijkheden en tegenheden in het leven. Ik vraag me af of ik zonder geloof wel door zou willen leven.
Maar dit antwoord zou toch iedere willekeurige atheïst ook kunnen geven als je geloof vervangt door familie/yoga/etc.?

*Mijn familie betekent voor mij de drijfveer om toch door te gaan in het leven, ondanks de soms moeilijkheden en tegenheden in het leven. Ik vraag me af of ik zonder familie wel door zou willen leven.

Wát betekent dat geloof dan precies voor jou dat door niets anders is in te ruilen?
Dat zie je exact goed. Ik heb enkel aangegeven waarin het (historisch) geloof mij ondersteunt in dit leven. Als ik geen (historisch) geloof zou hebben, zou dat mogelijk voor andere keuzes zorgen
Christen
Berichten: 770
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Wat betekent je geloof voor jou?

Bericht door Christen »

Het graf is leeg... verwondering... door de seculier als de christen....

Je doet straks niets aan jouw wederopstanding.. en daar zijn meer momenten in je leven waar je zelf niets kunt doen...

U zij de glorie..
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Plaats reactie