hoe pro life is prolife?

Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door Wim Anker »

Overigens valt abortus toch onder de AWBZ? en niet onder de zorgverzekeraars?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11418
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door Mister »

Wim Anker schreef: 05 apr 2023, 09:08 Overigens valt abortus toch onder de AWBZ? en niet onder de zorgverzekeraars?
Zorgwijzer schreef:Vergoeding abortus

Een abortus kan men op twee locaties laten uitvoeren:

Een ziekenhuis met een vergunning voor het uitvoeren van een abortus: de basisverzekering vergoedt dan de behandeling. Je hoeft abortus dus niet zelf te betalen noch is het nodig om een speciale aanvullende zorgverzekering af te sluiten.
Speciale abortuskliniek: de abortus wordt dan vergoed vanuit de AWBZ
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11418
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door Mister »

Mannetje schreef: 04 apr 2023, 14:03 De enige reden blijft dan nog over dat je min of meer gegarandeerd toegang heb tot christelijke zorgverleners. Maar juist de naam ProLife was nog een statement, als was de inhoud dan al uitgehold.

Volgend jaar maar eens goed kijken welke zorgverzekeraars ook de meeste christelijke hulpverleners vergoeden en dan maar weer afwegen wat we gaan doen.
Ik vraag me echt af wat nu de waarde nog van een ProLife verzekering is. Pro-Life is het niet echt meer.
Verder stelt de directeur de meerwaarde als volgt voor:
„We bieden toegang tot christelijke zorg en we organiseren symposia rond christelijke zorgthema’s, zoals de toekomst van de zorg. Klanten kunnen terecht bij een onafhankelijke vertrouwensarts en onze programmamanager dr. Roy Kloet buigt zich over medisch-ethische vraagstukken. Daarnaast bieden we cursussen zoals ”Geloof en gezondheid”, ”Ouder worden” en ”Sterke relaties”.”
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door Wim Anker »

Mister schreef: 05 apr 2023, 10:21
Wim Anker schreef: 05 apr 2023, 09:08 Overigens valt abortus toch onder de AWBZ? en niet onder de zorgverzekeraars?
Zorgwijzer schreef:Vergoeding abortus

Een abortus kan men op twee locaties laten uitvoeren:

Een ziekenhuis met een vergunning voor het uitvoeren van een abortus: de basisverzekering vergoedt dan de behandeling. Je hoeft abortus dus niet zelf te betalen noch is het nodig om een speciale aanvullende zorgverzekering af te sluiten.
Speciale abortuskliniek: de abortus wordt dan vergoed vanuit de AWBZ
Ok, dus de opmerking in het interview dat het voor de zorgverzekeraar niet zichtbaar is wat ern ziekenhuis opname n.a.v. een miskraam is of wanneer hrt een abortus betreft gaat enkel over de in het ziekenhuis uitgevoerde abortussen? (de dexl. code.voor de veezekeraar is gelijk.aldus het artikel).

En wij weten dus niet hoeveel abortussen in een ziekenhuis worden uitgevoerd?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11418
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door Mister »

Wim Anker schreef: 05 apr 2023, 10:31
Mister schreef: 05 apr 2023, 10:21
Wim Anker schreef: 05 apr 2023, 09:08 Overigens valt abortus toch onder de AWBZ? en niet onder de zorgverzekeraars?
Zorgwijzer schreef:Vergoeding abortus

Een abortus kan men op twee locaties laten uitvoeren:

Een ziekenhuis met een vergunning voor het uitvoeren van een abortus: de basisverzekering vergoedt dan de behandeling. Je hoeft abortus dus niet zelf te betalen noch is het nodig om een speciale aanvullende zorgverzekering af te sluiten.
Speciale abortuskliniek: de abortus wordt dan vergoed vanuit de AWBZ
Ok, dus de opmerking in het interview dat het voor de zorgverzekeraar niet zichtbaar is wat ern ziekenhuis opname n.a.v. een miskraam is of wanneer hrt een abortus betreft gaat enkel over de in het ziekenhuis uitgevoerde abortussen? (de dexl. code.voor de veezekeraar is gelijk.aldus het artikel).

En wij weten dus niet hoeveel abortussen in een ziekenhuis worden uitgevoerd?
Blijkbaar niet, omdat het dezelfde code is als een miskraam. (Waarbij ik dan denk: bedenk een extra code, dan kun je e.e.a. in kaart brengen)
En de AWBZ betalen we overigens ook met z'n allen.
newton
Berichten: 681
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door newton »

Mister schreef: 05 apr 2023, 10:23
Mannetje schreef: 04 apr 2023, 14:03 De enige reden blijft dan nog over dat je min of meer gegarandeerd toegang heb tot christelijke zorgverleners. Maar juist de naam ProLife was nog een statement, als was de inhoud dan al uitgehold.

Volgend jaar maar eens goed kijken welke zorgverzekeraars ook de meeste christelijke hulpverleners vergoeden en dan maar weer afwegen wat we gaan doen.
Ik vraag me echt af wat nu de waarde nog van een ProLife verzekering is. Pro-Life is het niet echt meer.
Verder stelt de directeur de meerwaarde als volgt voor:
„We bieden toegang tot christelijke zorg en we organiseren symposia rond christelijke zorgthema’s, zoals de toekomst van de zorg. Klanten kunnen terecht bij een onafhankelijke vertrouwensarts en onze programmamanager dr. Roy Kloet buigt zich over medisch-ethische vraagstukken. Daarnaast bieden we cursussen zoals ”Geloof en gezondheid”, ”Ouder worden” en ”Sterke relaties”.”
Onze ervaringen met Prolife als organisatie zijn wel zo positief dat ik niet zomaar over zou stappen naar een andere zorgverzekeraar. Veel medische zorgen met 1 van de kinderen en daarmee fors zorggebruik aan ambulanceritjes, ligdagen IC, operaties. Vanuit Prolife op een gegeven moment een wat mij betreft oprecht meelevend telefoontje door een manager met de vraag hoe het gaat en of ze verder wat voor ons kunnen betekenen. Dat stukje persoonlijke aandacht had ik niet verwacht van een verzekeraar.
Barnabas
Verbannen
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 sep 2023, 13:34

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door Barnabas »

MarthaMartha schreef: 30 jun 2008, 19:12 Afgelopen vrijdag kreeg ik een rekening van Prolife over een behandeling die ik niet vergoed krijg door de verzekering. Ik heb daarover gebeld omdat ik de eerste helft van die behandeling die in 2007 viel wél vergoed kreeg. De reden bleek dat de organisatie niet bij de juiste verenigingis aangesloten. Van de zotte natuurlijk, dat je eerste helft wel goed gaat en dan het laatste stukje niet omdat et 1 januari is geweest. Dat probeerde ik de dame aan de telefoon duidelijk te maken. Daarop zei ze: "wij zijn gebonden aan de wettelijke regels voor de basisverzekering, daarin hebben we geen vinger in de pap". Dus zei ik dat ik in dat geval een heel andere vraag had, namelijk of dan inmiddels ook euthanasie en abortus worden vergoed..... hele poos stil, toen de vraag: "wat wilt u nu eigenlijk horen?" gewoon, antwoord op mijn vraag natuurlijk, als zij geen vinger in de pap hebben als het gaat om het voor mij positieve, dan ben ik benieuwd of ze dat dan wel hebben in het voor mij negatieve.... ik kreeg geen antwoord.

Daarvoor heb ik dus geen dure verzekering. Die schone polis is dan een doekje tegen het bloeden ofzo. Ik wil het hier niet bij laten zitten en heb het nummet vande klachtenlijn gevraagd.

Aan jullie de vraag: heeft iemand dit al eens uitgezocht? kan iemand mij meer vertellen over hoe die verzekeringen in elkaar steken.

(en als je een tip hebt hoe ik alsnog die rekening vergoedt kan krijgen, dan hou ik me ook aanbevolen, want het bedrag is geen grapje)
Ik reageer op de zin: Ik kreeg geen antwoord. De god die geen antwoord geeft is de Baäl. Het verhaal van de god die intensief aangeroepen wordt maar zwijgt. Jezus maakt het verhaal in een notedop mee. Matha maakt zich druk om veel dingen maar wordt boos en legt de schuld bij Maria. Maar Jezus zegt dat Maria de juiste plek heeft gekozen. Jezus verdedigt Maria. Zo is het ook met Achab en Elia. Achab dient de Baäl die geen antword geeft. daardoor wordt hij zelf ook zo. Maar Elia dient Jehovah die wel antwoord geeft zoals blijkt uit het verhaal van Elia en Achab op de Karmel. De Baäl antwoord niet maar Jehovah die door Elia aangeroepen wordt wel, En de vergelijing met Martha en Maria is hierin dat Elia als Maria is en bij de ware God is en Achab die niet bij Hem is, daarbij schuift Achab, wanneer Achab Elia vind hem de schuld in de schoenen maar draait Elia het om zoals ook Jezus deed. Elia is dus vergelijkbaar met Jezus en met Maria die aan de voeten van Jezus zat.
Plaats reactie