Ontwikkelingen HHK

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Piet Puk »

MGG schreef: 01 apr 2023, 13:56
merel schreef: 01 apr 2023, 08:54
MGG schreef: 01 apr 2023, 08:12

Netjes dat RD niet de naam noemt.
Niet meer dan normaal. Hij is toch nog niet veroordeeld?

Ik heb ook geen flauw idee om welke predikant het gaat en eerlijk gezegd interesseert het mij ook weinig. Het is verdrietig genoeg.
In het kader van dominee x mag tijdelijk niet preken is het neem ik aan niet verboden om zijn naam te noemen?
Het komt vanzelf wel openbaar. Daar hoeft Refoforum niet een middel toe te zijn lijkt me.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Erskinees »

Wel opmerkelijk dat het ND te weten is gekomen dat de HHK al op de hoogte was van deze situatie (en wellicht liepen er al kerkelijke procedures?) maar men de ds. pas na alle media aandacht uitsluit van alle ambtelijk werk. Is dit uitsluiten dan het gevolg van de media aandacht en had dit dan niet eerder moeten gebeuren?
MGG
Berichten: 3464
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door MGG »

Piet Puk schreef: 01 apr 2023, 14:02
MGG schreef: 01 apr 2023, 13:56
merel schreef: 01 apr 2023, 08:54
MGG schreef: 01 apr 2023, 08:12

Netjes dat RD niet de naam noemt.
Niet meer dan normaal. Hij is toch nog niet veroordeeld?

Ik heb ook geen flauw idee om welke predikant het gaat en eerlijk gezegd interesseert het mij ook weinig. Het is verdrietig genoeg.
In het kader van dominee x mag tijdelijk niet preken is het neem ik aan niet verboden om zijn naam te noemen?
Het komt vanzelf wel openbaar. Daar hoeft Refoforum niet een middel toe te zijn lijkt me.
Helemaal mee eens, daarom noem ik de naam bewust niet. Ik vind het alleen mooi dat het RD geen naam noemt.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Herman »

Erskinees schreef: 01 apr 2023, 14:38 Wel opmerkelijk dat het ND te weten is gekomen dat de HHK al op de hoogte was van deze situatie (en wellicht liepen er al kerkelijke procedures?) maar men de ds. pas na alle media aandacht uitsluit van alle ambtelijk werk. Is dit uitsluiten dan het gevolg van de media aandacht en had dit dan niet eerder moeten gebeuren?
Het ND is niks te weten gekomen. Het lijkt mij allemaal tamelijk speculatief:
Vrijdag werd bekend dat de leiding van de Hersteld Hervormde kerk eerder al gesprekken had gevoerd met de bewuste dominee. De website CVandaag berichtte daarover. Of die gesprekken de mishandelingen betroffen, is niet bekend.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Piet Puk »

Herman schreef: 01 apr 2023, 15:02
Erskinees schreef: 01 apr 2023, 14:38 Wel opmerkelijk dat het ND te weten is gekomen dat de HHK al op de hoogte was van deze situatie (en wellicht liepen er al kerkelijke procedures?) maar men de ds. pas na alle media aandacht uitsluit van alle ambtelijk werk. Is dit uitsluiten dan het gevolg van de media aandacht en had dit dan niet eerder moeten gebeuren?
Het ND is niks te weten gekomen. Het lijkt mij allemaal tamelijk speculatief:
Vrijdag werd bekend dat de leiding van de Hersteld Hervormde kerk eerder al gesprekken had gevoerd met de bewuste dominee. De website CVandaag berichtte daarover. Of die gesprekken de mishandelingen betroffen, is niet bekend.
In een eerder(of ander) artikel werd genoemd dat de HHK wist dat er 'iets' in het gezin speelde, maar niet wist van een aangifte en rechtszaak.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Eloesje »

MGG schreef: 01 apr 2023, 08:12
Klavart schreef: 01 apr 2023, 08:06 HHK sluit predikant tijdelijk uit van ambtelijk werk
https://www.rd.nl/artikel/1015025-hhk-s ... elijk-werk
Netjes dat RD niet de naam noemt.

Nou, ze noemen de naam wel, zoals bij een verdachte. Sorry maar dan is het niet moeilijk om erachter te komen om wie het gaat natuurlijk.

Ik begrijp best dat erover gepraat wordt, toch vind ik het jammer
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Delftenaar »

Vooral jammer als de predikant in jouw omgeving werkzaam was.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Piet Puk »

Ik krijg het idee dat veel forummers wel van het spelletje 'Wie is het?' houden.
MGG
Berichten: 3464
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door MGG »

Piet Puk schreef: 01 apr 2023, 19:01 Ik krijg het idee dat veel forummers wel van het spelletje 'Wie is het?' houden.

We kunnen wel het spel wie is het gaan spelen.
In de VS wordt een voormalig president aangeklaagd. deze persoon doet ook mee aan de voorverkiezingen voor de komende presidentsverkiezingen. We noemen natuurlijk geen namen, maar rara wie is het?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Ad Anker »

Piet Puk schreef: 01 apr 2023, 19:01 Ik krijg het idee dat veel forummers wel van het spelletje 'Wie is het?' houden.
En jij voorop. ;)
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Piet Puk »

MGG schreef: 01 apr 2023, 19:35
Piet Puk schreef: 01 apr 2023, 19:01 Ik krijg het idee dat veel forummers wel van het spelletje 'Wie is het?' houden.

We kunnen wel het spel wie is het gaan spelen.
In de VS wordt een voormalig president aangeklaagd. deze persoon doet ook mee aan de voorverkiezingen voor de komende presidentsverkiezingen. We noemen natuurlijk geen namen, maar rara wie is het?
Heeft hij een bril?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Piet Puk »

Ad Anker schreef: 01 apr 2023, 19:40
Piet Puk schreef: 01 apr 2023, 19:01 Ik krijg het idee dat veel forummers wel van het spelletje 'Wie is het?' houden.
En jij voorop. ;)
Klopt, vroeger had ik dat spel. Best leuk om te doen
MGG
Berichten: 3464
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door MGG »

Piet Puk schreef: 01 apr 2023, 19:51
MGG schreef: 01 apr 2023, 19:35
Piet Puk schreef: 01 apr 2023, 19:01 Ik krijg het idee dat veel forummers wel van het spelletje 'Wie is het?' houden.

We kunnen wel het spel wie is het gaan spelen.
In de VS wordt een voormalig president aangeklaagd. deze persoon doet ook mee aan de voorverkiezingen voor de komende presidentsverkiezingen. We noemen natuurlijk geen namen, maar rara wie is het?
Heeft hij een bril?
Nee (je kan nu 14 van de 30 personen inklappen).
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Eloesje »

Delftenaar schreef: 01 apr 2023, 18:59 Vooral jammer als de predikant in jouw omgeving werkzaam was.
Dat maakt weinig uit. Ik vind sws praten over dit soort zaken heel gevoelig. Ik heb met tbs'ers gewerkt. En zeker niet om dingen goed te praten, verkeerde daden moeten echt zeer zeker worden bestraft dus goed dat ze in deze zaak ook grondig gaan onderzoeken. Maar er zit zo vaak een reden achter. Soms is dit ivm een stoornis. Soms door eigen jeugd niet wetend hoe te handelen in bepaalde situaties. En ik zeg niet, ah jantje deed dat omdat hij vroeger een rood fietsje kreeg ipv een blauwe, hij is zielig. Maar het betreft wel een mens. (En in sommige gevallen ben ik zelfs voor de doodstraf, spreekt elkaar misschien wat tegen)
In het geval van een dominee wordt het breed uitgemeten in refoland maar het is voor het gezin zelf al triest genoeg. Die kinderen hebben de rest van hun leven en trauma als dit waar is. Moeten wij dan hier nog over gaan praten?

Laten we toch echt niet bedenken dat we beter zijn dan iemand die hiervan verdacht wordt.
En kom nu niet met de opmerking dat je geen dominee bent, dat een dominee een voorbeeldfunctie heeft etc etc. Dan ken je jezelf niet goed genoeg en moet je zeker zwijgen.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Lilian1975 »

Eloesje schreef: 01 apr 2023, 22:54
Delftenaar schreef: 01 apr 2023, 18:59 Vooral jammer als de predikant in jouw omgeving werkzaam was.
Dat maakt weinig uit. Ik vind sws praten over dit soort zaken heel gevoelig. Ik heb met tbs'ers gewerkt. En zeker niet om dingen goed te praten, verkeerde daden moeten echt zeer zeker worden bestraft dus goed dat ze in deze zaak ook grondig gaan onderzoeken. Maar er zit zo vaak een reden achter. Soms is dit ivm een stoornis. Soms door eigen jeugd niet wetend hoe te handelen in bepaalde situaties. En ik zeg niet, ah jantje deed dat omdat hij vroeger een rood fietsje kreeg ipv een blauwe, hij is zielig. Maar het betreft wel een mens. (En in sommige gevallen ben ik zelfs voor de doodstraf, spreekt elkaar misschien wat tegen)
In het geval van een dominee wordt het breed uitgemeten in refoland maar het is voor het gezin zelf al triest genoeg. Die kinderen hebben de rest van hun leven en trauma als dit waar is. Moeten wij dan hier nog over gaan praten?

Laten we toch echt niet bedenken dat we beter zijn dan iemand die hiervan verdacht wordt.
En kom nu niet met de opmerking dat je geen dominee bent, dat een dominee een voorbeeldfunctie heeft etc etc. Dan ken je jezelf niet goed genoeg en moet je zeker zwijgen.
@Eloesje
Ik begrijp je helemaal. En eerlijk gezegd stoort het me enorm (en dan druk ik me nog voorzichtig uit) hoe hierboven alweer "grappen en grollen " worden gemaakt en men zo reageert zoals men reageert op al dit verdriet en "duisternis". Of de aanklacht terecht is of niet. Er zit enorm veel pijn en verdriet achter.
Plaats reactie