Wat doen we vandaag?

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Piet Puk »

Wim Anker schreef: 31 mar 2023, 16:04 40 jaargangen kerkbladen van diverse snit (zelfde afkomst maar gevolueerd naar diverse soorten zeg maar) bij de grof vuil gebracht.

en vele andere uitgaven van de banier.
Heb je flessen azijn ook gelijk meegenomen? :jongle
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef: 31 mar 2023, 16:04 40 jaargangen kerkbladen van diverse snit (zelfde afkomst maar gevolueerd naar diverse soorten zeg maar) bij de grof vuil gebracht.

en vele andere uitgaven van de banier.
😄 Het is gelukkig papier. Van het geëvolueerde snit heb ik de eerste gebonden jaargang bewaard. Ik ben toch wel nieuwsgierig naar de 'verantwoording' van de scheuring.
We hadden ze eigenlijk ritueel moeten verbranden. Maar goed, nu wordt het gerecycled en wie weet wat er op het gerecycelde papier gedrukt wordt.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Denken....
Ja, denken is ook wat. Denken is niet niets.
Denk alleen al aan denkers uit de oudheid, wie denkt niet aan Socrates, Plato of Aristoteles.
Niet dat ik de denkwijze van de genoemden overneem, maar er is ook nog zoiets als een realistisch denken.
De beschouwing van de vele geluiden die thans tot ons komen via de gedrukte media maar ook vermenigvuldigen mijn gedachten wel eens als we denken over de 'moderne media'. Ja denken, dat kan wel eens goed zijn, ook over de moderne media.

Denken dus... en niet aan oppervlakte blijven.
Ik wens iedereen gezonde gedachten toe, inclusief mezelf.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Robbie
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 dec 2010, 21:45

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Robbie »

Patatapan schoonmaken. En ondertussen nadenken. Heel hard nadenken over een onmogelijke keuze. Kort gezegd: iedereen heeft pijn. Voor wie kies je dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mannetje »

Robbie schreef: 01 apr 2023, 10:55 Patatapan schoonmaken. En ondertussen nadenken. Heel hard nadenken over een onmogelijke keuze. Kort gezegd: iedereen heeft pijn. Voor wie kies je dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
Voor de ander, en zelf neem je het grootste stuk van de pijn. Ziende op Christus, Die de grootste "pijn" ook op Zich nam. Anders gaat het niet lukken.
-
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Dat lijkt me een mooi advies. Bidden is ook een goede tussenstap. En daarnaast advies vragen aan andere mensen.
Robbie
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 dec 2010, 21:45

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Robbie »

Bedankt. Bidden is idd het belangrijkste. En zien op de lijdende Borg ook.
En pijnlijk en ingewikkeld blijft het: kies je voor kind A (thuis) of kind B (in pleegzorg met weinig En pijnlijk contact.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Hartverscheurende keuze Robbie. Wijsheid gewenst...
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Het is wel de vraag of jij zelf inderdaad een keuze moet maken. Soms dringen andere mensen daarop aan, of dringen ze jou een keuze op. Maar het is maar zelden dat je daar ook zelf toe verplicht bent.

Natuurlijk kun je bij bijvoorbeeld een incestpleger die geen berouw heeft niet beide kinderen thuis uitnodigen alsof er niets aan de hand is, maar in veel gevallen zijn het kinderen die ouders opdringen dat zij moeten kiezen. Dat moet je je mijns inziens niet laten aanleunen.

Dat andere mensen zelf een keuze maken, gaat namelijk dan aan de moeilijke keuze vooraf. En dan ligt ook bij hén de verantwoordelijkheid voor de consequenties, niet bij degene die 'niet wil kiezen'.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mannetje »

Robbie schreef: 01 apr 2023, 12:31 Bedankt. Bidden is idd het belangrijkste. En zien op de lijdende Borg ook.
En pijnlijk en ingewikkeld blijft het: kies je voor kind A (thuis) of kind B (in pleegzorg met weinig En pijnlijk contact.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
Sterkte. Een keuze die een ander niet voor je kan maken.
-
Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Evensong in onze kerk meeluisteren: https://www.youtube.com/watch?v=Hi9oWwwrMXg
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Leuk dat ze dat organiseren!
Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Rustig beginnen met de dag: https://www.youtube.com/watch?v=8AEP-DX ... WL&index=1. Gekomen tot 7:34 retentie.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

Vanavond een mini RF meeting in de huiskamer van HH, zin in :super .
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bourdon16 »

HersteldHervormd schreef: 03 apr 2023, 08:30 Vanavond een mini RF meeting in de huiskamer van HH, zin in :super .
Inclusief sigaren en drank?
Plaats reactie