Provinciale Statenverkiezingen

Weet u op welke partij u gaat stemmen?

Ja, ik weet al op welke partij ik ga stemmen
62
78%
Nee, ik twijfel nog
12
15%
Ik ga niet stemmen
6
8%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 80

DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door DDD »

Wat mij betreft, zou er ook best beleid mogen komen om de groei van het aantal inwoners een halt toe te roepen. Nederland is best vol, en ik ben totaal niet rechts georiënteerd. Maar dat hadden extreem-rechtse partijen bij nader inzien nog best terecht opgemerkt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door huisman »

refo schreef: 29 mar 2023, 19:16 De mammoet is ok uitgestorven..... ::please

Laat de rest ook maar doodgaan. :banghead

Denk dat jij op school niet zo goed was in uittreksels maken…….
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Bourdon16 »

huisman schreef: 29 mar 2023, 20:05
refo schreef: 29 mar 2023, 19:16 De mammoet is ok uitgestorven..... ::please

Laat de rest ook maar doodgaan. :banghead

Denk dat jij op school niet zo goed was in uittreksels maken…….
Maar misschien bij biologie wel goed opgelet..
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door huisman »

refo schreef: 29 mar 2023, 19:16 De mammoet is ok uitgestorven..... ::please

Laat de rest ook maar doodgaan. :banghead

Om je wat op te vrolijken


https://nos.nl/l/2469438

Gisteren plaatste ik deze al.

https://nos.nl/l/2469321

Het gaat goed met de natuur in ons land!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door deschpin »

huisman schreef: 30 mar 2023, 11:30
refo schreef: 29 mar 2023, 19:16 De mammoet is ok uitgestorven..... ::please

Laat de rest ook maar doodgaan. :banghead

Om je wat op te vrolijken


https://nos.nl/l/2469438

Gisteren plaatste ik deze al.

https://nos.nl/l/2469321

Het gaat goed met de natuur in ons land!
https://www.waterforum.net/stichtse-rij ... r-lekdijk/
:haha
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door huisman »

deschpin schreef: 30 mar 2023, 11:40
huisman schreef: 30 mar 2023, 11:30
refo schreef: 29 mar 2023, 19:16 De mammoet is ok uitgestorven..... ::please

Laat de rest ook maar doodgaan. :banghead

Om je wat op te vrolijken


https://nos.nl/l/2469438

Gisteren plaatste ik deze al.

https://nos.nl/l/2469321

Het gaat goed met de natuur in ons land!
https://www.waterforum.net/stichtse-rij ... r-lekdijk/
:haha
:super
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Terri »

Mooi dat er zoveel gedaan wordt voor behoud van dieren, natuur enz. Toch stemt het me verdrietig als ik aan al die abortussen denk. Zo dubbel.
Online
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door ZWP »

ZWP schreef: 29 mar 2023, 15:21
elbert schreef: 29 mar 2023, 13:12
ZWP schreef: 29 mar 2023, 11:47Je ontkent toch niet dat teveel stikstof schadelijk is voor de natuur?
Welke stikstof bedoel je precies? Ik neem aan ammoniak?
En wat is "de natuur" in dit verband? Want dat is me nogal een containerbegrip. In Nederland hebben we vooral wensnatuur: we hebben een idee van wat natuur zou moeten zijn, en proberen ons landschap aan dat idee aan te passen. Daar is het beleid dan ook op afgestemd, wat uiteindelijk tot dit voor de wereld unieke stikstofbeleid heeft geleid.
ZWP schreef: 29 mar 2023, 11:47Je ontkent toch niet dat de moderne manier van landbouw enerzijds zorgt voor hogere opbrengsten (mooi!) maar ook vermindering van de biodiversiteit? Er worden planten/dieren verdrongen door soorten die beter tegen veel stikstof kunnen.
Bedoel je bijvoorbeeld de Waterlobelia? Dat is een plantje dat het prima doet in bergmeren (in het buitenland dus), maar in Nederland zeldzaam voorkomt in zwakzure vennen en kalkarme duinplassen.
Dit plantje wordt nogal eens als het voorbeeld gegeven van "natuur" die koste wat kost behouden moet blijven. En de politiek is bereid om er 25 miljard euro tegenaan te gooien, het land voor een deel plat te leggen en heel wat sociale onvrede voor lief te nemen om dit plantje in Nederland te behouden.
Maar waarom eigenlijk? Is dat plantje (dat het elders in Europa prima doet!) dat nou allemaal wel waard? Die vraag is blijkbaar op een ministerie door een ambtenaar beantwoord met "ja, dat is het ons allemaal waard".
Nou, ik ben daar nog helemaal niet van overtuigd. Dit plantje is wereldwijd gezien helemaal niet bedreigd, alleen is het in Nederland zeldzaam. Ja, nou en?
Dit is natuurlijk een voorbeeld, maar het is wel een voorbeeld van waar we het in het algemeen over hebben.
ZWP schreef: 29 mar 2023, 11:47Je ontkent toch niet dat stikstof chemisch reageert met zuurstof en water waardoor de zuurgraad van de bodem en het water verlaagd zijn? Dit zorgt bijvoorbeeld in sommige regio's voor het afsterven van heel wat eikenbomen.
Het "afsterven van heel wat eikenbomen door ammoniak" is een frame dat door D66 de wereld in is geholpen. Maar volgens deze bioloog valt daar heel wat op af te dingen. Het hangt vooral af van de genetische ondersoort (waar heel veel variatie in is) en bovendien van andere factoren zoals droogte enz. of een eikenboom het loodje legt.
Hij concludeert dan ook dat er met het grootste deel van de eikenbomen in Nederland niks mis is.
ZWP schreef: 29 mar 2023, 11:47Je ontkent toch niet dat er maatregelen genomen moeten worden om dit aan te pakken?

Heeft de overheid de laatste jaren dit goed aangepakt? Welnee, dit is veel te lang vooruit geschoven.
Feit is dat sinds 1990 de hoeveelheid ammoniak die door de landbouw is uitgestoten met zo'n 70% is gedaald. Wie zegt dat er op dit vlak niks is gebeurd, heeft zijn feiten gewoon niet op orde.
Zucht, het genuanceerde verhaal is lastig te verdedigen. Je hoort óf in het kamp van de bomenknuffelaars óf in de kamp van de ontkenners. Een gematigde positie wordt door de ene (gepolariseerde) groep in het andere kamp geplaatst, en vice versa.

Zo'n opmerking als dat er € 25 mrd tegen aan gesmeten wordt om een plantensoort te behouden, leidt behoorlijk af en zorgt in ieder geval niet voor een constructieve discussie. Zie ook opmerkingen van @Refo.
En vandaag in het RD een mooi genuanceerd artikel op pagina 13. Niet alles gaat fout! En niet alles gaat goed. Maar: er moet veel veranderen en dat ligt nu grotendeels bij de boeren, én er gaan ook zaken beter. :)
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Job »

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ad Anker »

Job schreef: 03 apr 2023, 11:21 Op een dienblaadje voor @AdAnker: https://www.rd.nl/artikel/1015141-rutte ... urscultuur
Een analyse die ik had kunnen schrijven. RD, beetje dieper mag wel hoor!
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door deschpin »

Ad Anker schreef: 03 apr 2023, 12:15
Job schreef: 03 apr 2023, 11:21 Op een dienblaadje voor @AdAnker: https://www.rd.nl/artikel/1015141-rutte ... urscultuur
Een analyse die ik had kunnen schrijven. RD, beetje dieper mag wel hoor!
Dieper op welk vlak?

Persoonlijk dicht ik sinds een jaar of 7 mensen een ruttegraat toe.
(dan hebben ze geen principes, geen visie en geen slagkracht)
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ad Anker »

deschpin schreef: 04 apr 2023, 09:31
Ad Anker schreef: 03 apr 2023, 12:15
Job schreef: 03 apr 2023, 11:21 Op een dienblaadje voor @AdAnker: https://www.rd.nl/artikel/1015141-rutte ... urscultuur
Een analyse die ik had kunnen schrijven. RD, beetje dieper mag wel hoor!
Dieper op welk vlak?

Persoonlijk dicht ik sinds een jaar of 7 mensen een ruttegraat toe.
(dan hebben ze geen principes, geen visie en geen slagkracht)
Fijn voor je dat je zo'n mooie woordgrap hebt bedacht! Volgens mij is het ook een hoop afgunst: een langstzittende premier, een economische crisis, een gezondheidscrisis, een natuurcrisis, een oorlog dichtbij en in Nederland hebben we het erg goed tot nu toe. En dat allemaal onder 1 premier.
Het is de tijdgeest om personen aan te vallen en in diskrediet te brengen. Ik doe daar niet aan mee. Het RD wel. Dat mogen ze zelf weten. Wellicht dat er lezers zijn die er van smullen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zeker. Het smaakte heerlijk. :yahoo
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door deschpin »

Ad Anker schreef: 04 apr 2023, 09:35
deschpin schreef: 04 apr 2023, 09:31
Ad Anker schreef: 03 apr 2023, 12:15
Job schreef: 03 apr 2023, 11:21 Op een dienblaadje voor @AdAnker: https://www.rd.nl/artikel/1015141-rutte ... urscultuur
Een analyse die ik had kunnen schrijven. RD, beetje dieper mag wel hoor!
Dieper op welk vlak?

Persoonlijk dicht ik sinds een jaar of 7 mensen een ruttegraat toe.
(dan hebben ze geen principes, geen visie en geen slagkracht)
Fijn voor je dat je zo'n mooie woordgrap hebt bedacht! Volgens mij is het ook een hoop afgunst: een langstzittende premier, een economische crisis, een gezondheidscrisis, een natuurcrisis, een oorlog dichtbij en in Nederland hebben we het erg goed tot nu toe. En dat allemaal onder 1 premier.
Het is de tijdgeest om personen aan te vallen en in diskrediet te brengen. Ik doe daar niet aan mee. Het RD wel. Dat mogen ze zelf weten. Wellicht dat er lezers zijn die er van smullen.
Vanaf dag één heb ik het curieus gevonden dat hij geen visie, koers of plan heeft kunnen ventileren.
Het is allemaal een beetje polderen en pleisters plakken. En in probleemdossiers als Groningen en toeslagen vooral traineren in de hoop dat men het vergeet of door andere items wordt overvleugeld.

Op zelfs relatief eenvoudige vlakken als ruimtelijke ordening/woningbouw en de reeds lang geprognosticeerde bevolkingsgroei heeft men het allemaal laten lopen. En dat mag je Rutte best kwalijk nemen, onder zijn leiderschap sneuvelen de vakministers maar hij leeft voor dat het voor hem geen consequenties heeft. En dat is zeer bedenkelijk.

Het doet me denken aan een mammoettanker op zee en kapitein Rutte drijft mee op de stroom en windrichting van het moment.

Dat het economisch goed gaat komt toch omdat we lekker meehobbelen met Duitsland.

Komend half jaar kunnen de milieu-activisten zowel de bouw- als veeteelt sector volledig slopen omdat de gecreëerde wet- en regelgeving hen hiervoor de handvaten aanreikt. En dat zal forse impact hebben op de bevolking die minder dan 1,5x modaal verdienen.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door parsifal »

Ben het met @deschpin eens wat Rutte betreft. Ook wat energienet betreft komen er nog wel problemen en dat vooral door een politiek van dingen pas aanpakken als uitstel echt niet meer mogelijk is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie