Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Ik irriteer me aan dirigenten van (refo)koren die denken dat het mooi is om belachelijk te variëren in volume tijdens één lied. Drie woorden die een gebed voorstellen, en je hoort vrijwel niks meer. Twee regels blijdschap en de laptop klapt zowat uit elkaar, zo hard moet er gebruld worden.
Misschien moet ik gewoon wat betere muziek aanzetten.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bourdon16 »

Zita schreef: 30 mar 2023, 20:17 Ik irriteer me aan dirigenten van (refo)koren die denken dat het mooi is om belachelijk te variëren in volume tijdens één lied. Drie woorden die een gebed voorstellen, en je hoort vrijwel niks meer. Twee regels blijdschap en de laptop klapt zowat uit elkaar, zo hard moet er gebruld worden.
Misschien moet ik gewoon wat betere muziek aanzetten.
Gewoon Andre Nieuwkoop luisteren. Dan is het volume constant.
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Kleine ergernissen

Bericht door newton »

Zita schreef:Ik irriteer me aan dirigenten van (refo)koren die denken dat het mooi is om belachelijk te variëren in volume tijdens één lied. Drie woorden die een gebed voorstellen, en je hoort vrijwel niks meer. Twee regels blijdschap en de laptop klapt zowat uit elkaar, zo hard moet er gebruld worden.
Misschien moet ik gewoon wat betere muziek aanzetten.
Denken de dirigenten dat, of voeren ze de muziek uit zoals voorgeschreven in de partituur? Ik heb hier een prachtig stukje van Bairstow voor me liggen. Dat bouwt op van PP naar FF op te eindigen op PPP
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Zita schreef: 30 mar 2023, 20:17 Ik irriteer me aan dirigenten van (refo)koren die denken dat het mooi is om belachelijk te variëren in volume tijdens één lied. Drie woorden die een gebed voorstellen, en je hoort vrijwel niks meer. Twee regels blijdschap en de laptop klapt zowat uit elkaar, zo hard moet er gebruld worden.
Misschien moet ik gewoon wat betere muziek aanzetten.
Gewoon geen koormuziek luisteren.
-
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

merel schreef: 29 mar 2023, 10:11
Mannetje schreef: 29 mar 2023, 10:08
merel schreef: 29 mar 2023, 10:05
Wat zijn de vereisten om dat te mogen/kunnen? Het lijkt mij namelijk ook wel wat, maar ik 'durf' de overstap (nog) niet te maken.
Handig als je minimaal HBO denkniveau hebt.
Feeling met jongeren is helemaal belangrijk.

Verder is het dan handig om een vak te gaan geven in de lijn van je huidige beroep. Dan kun je via een zij-instroomtraject vaak binnen een of twee jaar je bevoegdheid halen. (Voor zo'n traject is een HBO of WO opleiding verplicht, anders moet je een complete lerarenopleiding volgen.)
Ik heb WO rechten gedaan. Ik zou ( nog) niet volledig willen overstappen, maar wel bijvoorbeeld het een dag in de week willen doen. Welk vak zou dan in aanmerking komen? Als ik de lesstof van economie in de onderbouw zie, zou dat ook geen enkel probleem zijn.
Eén dag per week voortgezet onderwijs is vrijwel onmogelijk. Alle vakken worden ten minste twee uur per week gegeven, en het is onwenselijk dat dat op één dag plaatsvindt.
Ik heb zelfs een collega die een benoeming voor twee uur per week heeft, en daarvoor twee keer per week naar school komt fietsen. En als er vergaderingen zijn, moet hij nog een derde keer komen. En daar blijft hij vrolijk onder.
Online
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6461
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Posthoorn »

Zita schreef: 30 mar 2023, 20:17 Ik irriteer me aan dirigenten van (refo)koren die denken dat het mooi is om belachelijk te variëren in volume tijdens één lied. Drie woorden die een gebed voorstellen, en je hoort vrijwel niks meer. Twee regels blijdschap en de laptop klapt zowat uit elkaar, zo hard moet er gebruld worden.
Misschien moet ik gewoon wat betere muziek aanzetten.
Ik erger me aan mensen die zeggen 'ik irriteer me'.... :wiz
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Zita schreef:Ik irriteer me aan dirigenten van (refo)koren die denken dat het mooi is om belachelijk te variëren in volume tijdens één lied. Drie woorden die een gebed voorstellen, en je hoort vrijwel niks meer. Twee regels blijdschap en de laptop klapt zowat uit elkaar, zo hard moet er gebruld worden.
Misschien moet ik gewoon wat betere muziek aanzetten.
Vandaag heb ik weer genoten van Bachs Johannes. Aanbevolen luistertip, de volumevariaties zijn prima te doen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Hendrikus »

Posthoorn schreef: 30 mar 2023, 21:36
Zita schreef: 30 mar 2023, 20:17 Ik irriteer me aan dirigenten van (refo)koren die denken dat het mooi is om belachelijk te variëren in volume tijdens één lied. Drie woorden die een gebed voorstellen, en je hoort vrijwel niks meer. Twee regels blijdschap en de laptop klapt zowat uit elkaar, zo hard moet er gebruld worden.
Misschien moet ik gewoon wat betere muziek aanzetten.
Ik erger me aan mensen die zeggen 'ik irriteer me'.... :wiz
Ik ook, maar ondertussen is de ergernis van Zita wel zeer herkenbaar.
Gelukkig geeft ze zelf de oplossing al aan: gewoon betere muziek gaan luisteren.
Laat die refopulp achter je, dat scheelt een heleboel ergernis.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Orchidee »

Hoorde laatst van een bekende dat psalm 150 nooit word gezongen in hun kerkelijke gemeente, meer mensen die dat meemaken?.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bertiel »

in mijn vorige gemeente ook jaren niet gezongen.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bourdon16 »

Bertiel schreef: 31 mar 2023, 15:35 in mijn vorige gemeente ook jaren niet gezongen.
Mocht het niet? Te eenzijdig loflied?
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

Orchidee schreef: 31 mar 2023, 15:20 Hoorde laatst van een bekende dat psalm 150 nooit word gezongen in hun kerkelijke gemeente, meer mensen die dat meemaken?.
Nee, bij ons worden alle psalmen gezongen. Bij onbekende psalmen is dat soms ook te horen ;)
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Wim Anker »

Orchidee schreef: 31 mar 2023, 15:20 Hoorde laatst van een bekende dat psalm 150 nooit word gezongen in hun kerkelijke gemeente, meer mensen die dat meemaken?.


Hijg, hijg....
Alles om iets of iemand gelegitimeerd te kunnen bashen.
Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

MGG schreef: 31 mar 2023, 15:54
Orchidee schreef: 31 mar 2023, 15:20 Hoorde laatst van een bekende dat psalm 150 nooit word gezongen in hun kerkelijke gemeente, meer mensen die dat meemaken?.
Nee, bij ons worden alle psalmen gezongen. Bij onbekende psalmen is dat soms ook te horen ;)
Haha, ja bij ons ook. De voorzang is altijd op volgorde van 1 tot 150.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine ergernissen

Bericht door refo »

Orchidee schreef: 31 mar 2023, 15:20 Hoorde laatst van een bekende dat psalm 150 nooit word gezongen in hun kerkelijke gemeente, meer mensen die dat meemaken?.
Nu je het zegt: deze psalm wordt weinig gezongen in GG-Gouda.
Plaats reactie