Kleine ergernissen

Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Gisterochtend las ik over Eldad en Medad, en ook toen spraken twee leerlingen even met elkaar.
"Jongens, was jullie gesprek in de lijn van Eldad en Medad?"

Verder hoefde ik niets meer te zeggen.

Maar niet altijd lukt dit.
-
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Albert Heijn heeft volle melkpoeder toegevoegd aan de Mix chocolade vlokken :( Hiervoor bevatte ze hooguit sporen van melk, nu zit er dus zeker lactose in.

Kom, ik dacht, ik ga mijn ongenoegen kenbaar maken bij Albert Heijn.

De chatbot kon natuurlijk niets met mijn vragen, maar kon mij wel doorverbinden met een medewerker. Nou prima, dacht ik...

Hierbij het gesprek:
24-03-2023|13:03:11 - [Digitale assistent]: Goedemiddag Mannetje, ik ben de digitale assistent van de AH Klantenservice.
24-03-2023|13:03:11 - [Digitale assistent]: Ik zal je helpen, of ik stuur je vraag door naar een medewerker.
24-03-2023|13:03:11 - [Digitale assistent]: Wat is je vraag? Stuur 1 bericht per keer, dan begrijp ik je beter.

24-03-2023|13:37:44 - [Jij]: Klacht over product

24-03-2023|13:37:45 - [Digitale assistent]: Gaat het om een online bestelling?

24-03-2023|13:37:48 - [Jij]: Nee

24-03-2023|13:37:50 - [Digitale assistent]: Het spijt ons dat je niet tevreden bent over je aankoop. Helaas kan de Klantenservice je niet helpen. Onze collega's bij de Servicebalie in jouw Albert Heijn winkel helpen je graag met een oplossing: je kunt het product ruilen of je geld terug krijgen. Je hebt geen bonnetje nodig.
24-03-2023|13:37:54 - [Digitale assistent]: Geen vergoeding of vervangend product nodig? Meld je productklacht met eventuele toelichting aan je winkel:
24-03-2023|13:37:56 - [Digitale assistent]: Is je vraag hiermee beantwoord?

24-03-2023|13:38:01 - [Jij]: Nee

24-03-2023|13:38:03 - [Digitale assistent]: Ach dat is jammer, maar ik leer elke dag bij.
24-03-2023|13:38:05 - [Digitale assistent]: Gaat je vraag misschien over een van de volgende onderwerpen?

24-03-2023|13:38:10 - [Jij]: Ik heb een andere vraag

24-03-2023|13:38:13 - [Digitale assistent]: Onze reactietijd is ongeveer 5 minuten. Wil je chatten met een medewerker?

24-03-2023|13:38:16 - [Jij]: Ja

24-03-2023|13:38:18 - [Digitale assistent]: Ik heb je vraag doorgestuurd. Een moment.
24-03-2023|13:38:22 - [Digitale assistent]: Heb je nog extra informatie voor onze medewerker? Licht dan je vraag alvast verder toe, zodat we je zometeen sneller kunnen helpen.

24-03-2023|13:38:39 - [Fernando]: Hi, je chat met Fernando.

24-03-2023|13:38:54 - [Jij]: Goedemiddag, Mannetje hier,
24-03-2023|13:39:13 - [Jij]: Vanmorgen heeft mijn vrouw een pak Mix Vlokken van AH merk gekocht in de winkel
24-03-2023|13:39:34 - [Jij]: Nu is de receptuur aangepast en blijkt in het nieuwe recept volle melkpoeder te zitten...
24-03-2023|13:39:59 - [Jij]: eerder bevatte de vlokken geen melk (hooguit sporen van) en kon ik ze met mijn lactose-intolerantie gewoon eten
24-03-2023|13:40:13 - [Jij]: Maar nu... is dat in principe dus voorbij...
24-03-2023|13:40:26 - [Jij]: Want in volle melkpoeder zit lactose
24-03-2023|13:41:00 - [Jij]: Concreet dus een paar vragen:
- Waarom is voor deze verandering van receptuur gekozen, zodat nu mensen met voedselbeperkingen het product niet meer kunnen eten?

24-03-2023|13:41:30 - [Fernando]: Wat jammer dat het artikel niet gepast is. Ik adviseer je om het dan te retourneren bij de winkel van aankoop.

24-03-2023|13:41:41 - [Jij]: - hoeveel lactose zit er effectief per 100 gram product in de mix-vlokken?
Toelichting bij deze vraag: aan de voedingswaarde is werkelijk niets veranderd
24-03-2023|13:42:19 - [Jij]: Retourneren is totaal de bedoeling niet, ik wil graag antwoord op mijn vragen
Mijn kinderen lusten de vlokken prima en dus komen ze wel op
24-03-2023|13:42:58 - [Jij]: Maar als persoon met een voedselbeperking baal ik geducht van deze gang van zaken. Heb je een product dat bevalt, wordt er ineens een "verboden" ingrediënt toegevoegd...

24-03-2023|13:43:01 - [Fernando]: Helaas heb ik geen inzage op de antwoorden van je vragen. Ik adviseer om de AH website of google te raadplegen.

24-03-2023|13:43:18 - [Jij]: Wil je mijn vraag dan niet doorsturen voor me?
24-03-2023|13:43:53 - [Jij]: De site van AH geeft deze informatie niet. En via Google kun je al helemaal geen antwoorden vinden op deze vragen
24-03-2023|13:44:53 - [Jij]: Of is er een telefoonnummer dat ik kan bellen?
24-03-2023|13:45:48 - [Jij]: Of is er een mailadres waar ik mijn vraag kwijt kan?
24-03-2023|13:46:12 - [Jij]: En ook even heel serieus: hoe serieus neem je me als je meteen roept: kijk maar op de site of google maar naar je antwoorden?

24-03-2023|13:46:24 - [Fernando]: Ik zal een melding doorsturen, zodat het intern bekeken kan worden. Zolang er informatie is, krijg je daarvan terugkoppeling.

24-03-2023|13:46:58 - [Jij]: Hoe ontvang ik die terugkoppeling?

24-03-2023|13:48:07 - [Fernando]: Per e-mail.
24-03-2023|13:49:31 - [Fernando]: Nog andere vragen voor mij?

24-03-2023|13:49:34 - [Jij]: En nu nog mijn vraag van hierboven: hoe serieus denk je dat ik me nu met mijn probleem genomen voel als de eerste reactie is: ga maar naar de winkel en breng het terug (terwijl ik een andere vraag stelde) en de tweede reactie is: kijk maar op de site of google maar naar je antwoord.
Ik ben hier echt teleurgesteld in namelijk.

24-03-2023|13:50:31 - [Fernando]: Mijn excuses voor het ongemak.
24-03-2023|13:50:58 - [Fernando]: De melding wordt gemaakt en zolang er informatie, krijg je terugkoppeling.

24-03-2023|13:51:48 - [Jij]: Kan ik straks ook nog dit gesprek beoordelen? Want opnieuw geef je een nietszeggende reactie. Die geeft weer niet het gevoel serieus genomen te worden, maar lijkt op een soort geautomatiseerde reactie...

24-03-2023|13:52:49 - [Fernando]: Dat gesprek kan je zeker beoordelen.

24-03-2023|13:53:01 - [Jij]: Da's mooi
24-03-2023|13:53:13 - [Jij]: Dan kunnen we het nu wel afsluiten

24-03-2023|13:54:52 - [Fernando]: Ik wens je dan een fijne dag verder.

24-03-2023|13:55:07 - [Jij]: Zelfde

---- Dit gesprek is afgesloten ----

Gesprek is trouwens niet te beoordelen. Wellicht wilde Fernando dat niet, bang voor een eensterrenbeoordeling ofzo...
-
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Het lijkt iemand die helemaal het Nederlands niet machtig is.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

DDD schreef: 24 mar 2023, 14:15 Het lijkt iemand die helemaal het Nederlands niet machtig is.
Het lijkt opnieuw een chatbot.
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Hij had in ieder geval evenveel gevoel als een chatbot. Wellicht geeft de bot hem suggesties voor een reactie. Pas aan het einde kwam er iets van een antwoord, met daarin meteen een taalfout. Toen kreeg ik het gevoel dat hij het zelf had getypt.
-
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Herman »

Onlangs heb ik drie keer een vraag aan het UWV gesteld. Tweemaal heb ik het antwoord gekregen: voor de voorwaarden verwijzen wij u naar de site met een link of bel dit telefoonnummer. De derde keer lijkt mijn bericht kwijtgeraakt te zijn. Die zal ik wel niet meer gestuurd hebben.

Gisteren ging het met de kvk gelukkig wat beter, maar ik moest ook twee keer door een chatbotprogramma voor ik een medewerker te spreken kreeg.

Vorige week bij de helpdeks van Kobo zat er denk ik ook een vertaalprogramma tussen. Maar dat ging ongeveer net als mannetje het is vergaan.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Je kan je vraag beter via Twitter stellen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6443
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Posthoorn »

Mannetje schreef: 24 mar 2023, 14:40 Hij had in ieder geval evenveel gevoel als een chatbot. Wellicht geeft de bot hem suggesties voor een reactie. Pas aan het einde kwam er iets van een antwoord, met daarin meteen een taalfout. Toen kreeg ik het gevoel dat hij het zelf had getypt.
Volgens mij hebben dat soort chats standaardzinnen die de medewerker in één keer, hup, erop kan zetten.
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Kijk, vandaag had ik een andere medewerker. En ik ben met net een andere vraag begonnen:


--------------------------------
Jouw gesprek met Albert Heijn
--------------------------------


25-03-2023|14:19:00 - [Digitale assistent]: Goedemiddag Mannetje, ik ben de digitale assistent van de AH Klantenservice.
25-03-2023|14:19:00 - [Digitale assistent]: Ik zal je helpen, of ik stuur je vraag door naar een medewerker.
25-03-2023|14:19:00 - [Digitale assistent]: Wat is je vraag? Stuur 1 bericht per keer, dan begrijp ik je beter.

25-03-2023|14:19:51 - [Jij]: Ik heb een vraag over de hoeveelheid lactose in het volgende product: AH Mix vlokken

25-03-2023|14:19:54 - [Digitale assistent]: Gaat het om een online bestelling?

25-03-2023|14:19:58 - [Jij]: Nee

25-03-2023|14:20:00 - [Digitale assistent]: Het spijt ons dat je niet tevreden bent over je aankoop. Helaas kan de Klantenservice je niet helpen. Onze collega's bij de Servicebalie in jouw Albert Heijn winkel helpen je graag met een oplossing: je kunt het product ruilen of je geld terug krijgen. Je hebt geen bonnetje nodig.
25-03-2023|14:20:03 - [Digitale assistent]: Geen vergoeding of vervangend product nodig? Meld je productklacht met eventuele toelichting aan je winkel:
25-03-2023|14:20:04 - [Digitale assistent]: Heb ik hiermee antwoord op je vraag gegeven?

25-03-2023|14:20:08 - [Jij]: Nee

25-03-2023|14:20:10 - [Digitale assistent]: Ach dat is jammer, maar ik leer elke dag bij.
25-03-2023|14:20:11 - [Digitale assistent]: Gaat je vraag misschien over een van de volgende onderwerpen?

25-03-2023|14:20:16 - [Jij]: Ik heb een andere vraag

25-03-2023|14:20:18 - [Digitale assistent]: Onze reactietijd is ongeveer 5 minuten. Wil je chatten met een medewerker?

25-03-2023|14:20:23 - [Jij]: Ja

25-03-2023|14:20:25 - [Digitale assistent]: Ik heb je vraag doorgestuurd. Een moment.
25-03-2023|14:20:30 - [Digitale assistent]: Heb je nog extra informatie voor onze medewerker? Licht dan je vraag alvast verder toe, zodat we je zometeen sneller kunnen helpen.

25-03-2023|14:21:18 - [Jij]: Hoeveel lactose bevat het product "AH Mix vlokken" per 100 gram?

25-03-2023|14:22:21 - [Quiara]: Goedemiddag Mannetje, je chat met Quiara. Fijn dat je contact met ons opneemt.

25-03-2023|14:22:37 - [Jij]: Goeiemiddag Quiara

25-03-2023|14:23:46 - [Quiara]: Als ik je goed begrijp zou jij willen weten hoeveel lactose het product "AH Mix vlokken" bevat, klopt dat?

25-03-2023|14:24:01 - [Jij]: Sinds heel kort zit in de AH Mix Vlokken volle melkpoeder. Alleen staat er op de verpakking niet hoeveel... Dat zou ik heel graag weten, zodat ik een afweging kan maken of ik het nog kan eten of niet. Ik ben namelijk lactose-intolerant, waarbij je een klein beetje lactose wel verdraagt, maar niet teveel.
En laten de AH Mix vlokken nu net mijn favoriete broodbeleg zijn...

25-03-2023|14:25:29 - [Quiara]: Ik kan je best begrijpen. Ik wil het daarom ook voor je nagaan.
25-03-2023|14:25:37 - [Quiara]: Mag ik alsjeblieft je geboortedatum, postcode, huisnummer en e-mailadres?

25-03-2023|14:26:09 - [Jij]: ***

25-03-2023|14:27:27 - [Quiara]: Dankjewel. De receptuur is aangepast d.m.v. toevoeging van een melk ingrediënt. Bij onze leverancier wordt de AH melkchocoladehagel geproduceerd op dezelfde lijn als bijvoorbeeld de AH hagelslag puur. Hierdoor kan een beetje melk ook in ander producten terechtkomen. Het is hierdoor helaas niet te voorkomen dat er een beetje melk in pure hagelslag of vlokken terechtkomt. Dit kan soms te veel zijn om het alleen als kruisbesmetting te vermelden, daarom kiezen we ervoor om het als ingrediënt te vermelden.
25-03-2023|14:27:41 - [Quiara]: Door ons receptuurgeheimen geven we de samenstelling van de AH huismerkproducten niet vrij. Ook niet als we het niet meer verkopen.
25-03-2023|14:28:32 - [Quiara]: Was de informatie duidelijk en heb je voor mij nog andere vragen?

25-03-2023|14:28:40 - [Jij]: Als ik bovenstaande goed begrijp, gaat het dus om een hoeveelheid net boven de drempelwaarde?
25-03-2023|14:28:53 - [Jij]: En niet om een serieus ingrediënt?

25-03-2023|14:29:15 - [Quiara]: Ja, dat klopt helemaal.

25-03-2023|14:29:55 - [Jij]: Helder, dan kan ik ze gelukkig blijven eten :)
25-03-2023|14:30:00 - [Jij]: Verder geen vragen meer
25-03-2023|14:30:21 - [Jij]: Je bent trouwens wel een stuk behulpzamer dan je collega aan wie ik gisteren hetzelfde probeerde te vragen.
25-03-2023|14:30:36 - [Jij]: Daar moest ik het zelf maar bij elkaar zien te googelen, wat dus niet kan.

25-03-2023|14:33:27 - [Quiara]: Oei! Dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar ik ben toch blij dat informatie duidelijk is.
-
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Terri »

Zij van AH lezen vast mee :D
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Terri schreef: 25 mar 2023, 17:50 Zij van AH lezen vast mee :D
Precies. Dat is het lekkere van Albert Heijn.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ararat »

Je kunt zo bij het programma 'Keuringsdienst van waarde' gaan! :)

Waarom zouden ze je geboortedatum eigenlijk nodig hebben? Om je als kado een lekkere lactoseslagroomsoesbom te sturen? :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Herman »

Ararat schreef: 25 mar 2023, 18:59 Je kunt zo bij het programma 'Keuringsdienst van waarde' gaan! :)

Waarom zouden ze je geboortedatum eigenlijk nodig hebben?
Dat snap ik ook niet. Daar begin ik dus in eerste instantie niet aan.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine ergernissen

Bericht door refo »

Herman schreef: 27 mar 2023, 11:16
Ararat schreef: 25 mar 2023, 18:59 Je kunt zo bij het programma 'Keuringsdienst van waarde' gaan! :)

Waarom zouden ze je geboortedatum eigenlijk nodig hebben?
Dat snap ik ook niet. Daar begin ik dus in eerste instantie niet aan.
Zal wel om meerderjarigheid gaan. Maar dan kun je ook vragen of je ouder dan 18 bent.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Herman »

refo schreef: 27 mar 2023, 11:31
Herman schreef: 27 mar 2023, 11:16
Ararat schreef: 25 mar 2023, 18:59 Je kunt zo bij het programma 'Keuringsdienst van waarde' gaan! :)

Waarom zouden ze je geboortedatum eigenlijk nodig hebben?
Dat snap ik ook niet. Daar begin ik dus in eerste instantie niet aan.
Zal wel om meerderjarigheid gaan. Maar dan kun je ook vragen of je ouder dan 18 bent.
Geen idee. Ik denk meer dat het om het verzamelen van big data gaat. Ik had dus een vraag over de weblezer van Kobo, maar toch wilden ze al mijn specificaties (naam, aankoopdatum, merk, type etz) hebben. Zulke dingen bevorderen de klanttevredenheid niet, zeg maar.
Plaats reactie