Homoseksualiteit

Bruna
Berichten: 1733
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Bruna »

DDD schreef: 25 mar 2023, 00:07 https://www.trouw.nl/binnenland/gay-op- ... ~b889a6de/

Het blijft intrigerend dat het artikel niet weet te achterhalen wat nu de bezwaren waren. Maar de foto ziet er niet uit alsof mevrouw erg rebels is.
Deze mevrouw kun je best een avondje op de koffie hebben. Het gaat ook niet om haar.

Bijzonder eigenlijk dat ze op het idee komen om een krans te leggen terwijl er geen omgekomenen zijn. Dan denk ik wat gaat er mis in de gedachtengang. Waar is dan het respect voor de echte slachtoffers?
En ik snap de ‘kerkelijke rel’ niet echt. De Oranjevereniging is toch niet kerkelijk?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17207
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Homoseksualiteit

Bericht door huisman »

Zita schreef: 24 mar 2023, 22:28 Alhier een reeks offtopicberichten verwijderd. Het gaat hier over homoseksualiteit, niet over hoe weilanden ingezet kunnen worden voor biodiversiteit. ::please
Ik weet dat ik niet mag discussiëren over mod beleid. Toch 2 punten ter overweging.

Had opgeroepen om on topic te gaan. of
Had het geknipt en in een klimaat topic geplakt.

Of een combinatie van beide. Nu ben ik een interessante discussie kwijt.Jammer.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MGG
Berichten: 3428
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Homoseksualiteit

Bericht door MGG »

huisman schreef: 25 mar 2023, 09:29
Zita schreef: 24 mar 2023, 22:28 Alhier een reeks offtopicberichten verwijderd. Het gaat hier over homoseksualiteit, niet over hoe weilanden ingezet kunnen worden voor biodiversiteit. ::please
Ik weet dat ik niet mag discussiëren over mod beleid. Toch 2 punten ter overweging.

Had opgeroepen om on topic te gaan. of
Had het geknipt en in een klimaat topic geplakt.

Of een combinatie van beide. Nu ben ik een interessante discussie kwijt.Jammer.
Ik had in mijn laatste bericht ook gevraagd om de de discussie af te splitsen.
Kan een mod geknipte berichten terugplaatsen?
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Bruna schreef: 25 mar 2023, 09:07
DDD schreef: 25 mar 2023, 00:07 https://www.trouw.nl/binnenland/gay-op- ... ~b889a6de/

Het blijft intrigerend dat het artikel niet weet te achterhalen wat nu de bezwaren waren. Maar de foto ziet er niet uit alsof mevrouw erg rebels is.
Deze mevrouw kun je best een avondje op de koffie hebben. Het gaat ook niet om haar.

Bijzonder eigenlijk dat ze op het idee komen om een krans te leggen terwijl er geen omgekomenen zijn. Dan denk ik wat gaat er mis in de gedachtengang. Waar is dan het respect voor de echte slachtoffers?
En ik snap de ‘kerkelijke rel’ niet echt. De Oranjevereniging is toch niet kerkelijk?
Daar ben ik het mee eens, althans, als kransen alleen worden gelegd door vertegenwoordigers van groepen die doden te betreuren hebben. Als de kranslegging gebeurt vanuit allerlei maatschappelijke geledingen, is het weer een heel ander verhaal.

Bovendien blijkt op geen enkele manier uit het artikel dat de Oranjevereniging dit argument als reden heeft opgegeven.

Los daarvan was de stelling van iemand anders hier dat het algemeen bekend was dat deze mevrouw zich onprettig zou gedragen. Nou, daar lees ik niets van in dit artikel.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Zita »

MGG schreef: 25 mar 2023, 09:33
huisman schreef: 25 mar 2023, 09:29
Zita schreef: 24 mar 2023, 22:28 Alhier een reeks offtopicberichten verwijderd. Het gaat hier over homoseksualiteit, niet over hoe weilanden ingezet kunnen worden voor biodiversiteit. ::please
Ik weet dat ik niet mag discussiëren over mod beleid. Toch 2 punten ter overweging.

Had opgeroepen om on topic te gaan. of
Had het geknipt en in een klimaat topic geplakt.

Of een combinatie van beide. Nu ben ik een interessante discussie kwijt.Jammer.
Ik had in mijn laatste bericht ook gevraagd om de de discussie af te splitsen.
Kan een mod geknipte berichten terugplaatsen?
:garde
MGG
Berichten: 3428
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Homoseksualiteit

Bericht door MGG »

https://www.rd.nl/artikel/1017553-chris ... n-belanden

De Bijbelse visie op relaties/huwelijk wordt steeds meer in de hoek gedrongen. Het slot van dit artikel vind ik treffend.

'Elwuar zei dat hij niet aanwezig was bij de manifestatie eerder deze week en gaf de rechter mee: „Ik wil het gelijk van de hemel, en pleit voor rechtvaardigheid.”

Waarop de rechter reageerde: „Ik zit hier niet voor het gelijk van de hemel, maar misschien komt mijn vonnis daar wel mee overeen.”'

Vanzelfsprekend oordeelt de rechter volgens het Nederlandse recht. Het is verdrietig dat het Nederlandse recht niet gebaseerd is op het Bijbelse recht.
Profesto
Berichten: 755
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Profesto »

MGG schreef: 21 apr 2023, 15:30 https://www.rd.nl/artikel/1017553-chris ... n-belanden

De Bijbelse visie op relaties/huwelijk wordt steeds meer in de hoek gedrongen. Het slot van dit artikel vind ik treffend.

'Elwuar zei dat hij niet aanwezig was bij de manifestatie eerder deze week en gaf de rechter mee: „Ik wil het gelijk van de hemel, en pleit voor rechtvaardigheid.”

Waarop de rechter reageerde: „Ik zit hier niet voor het gelijk van de hemel, maar misschien komt mijn vonnis daar wel mee overeen.”'

Vanzelfsprekend oordeelt de rechter volgens het Nederlandse recht. Het is verdrietig dat het Nederlandse recht niet gebaseerd is op het Bijbelse recht.
Die man werkt al jaren probleemloos op die school en had al die tijd al dezelfde mening.
Volgens mij is de crux van deze zaak vooral de manier waarop deze medewerker zijn mening heeft geuit richting de leerlingen. Dat strookt niet met de opvattingen van de school, die aangeeft dat dat in een veilige setting moet gebeuren in een klas met een leraar ervoor.
Ik kan me die wens van de school goed voorstellen. Deze man komt over als een ongeleid projectiel. Terecht dat de school daar paal en perk aan stelt.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Bezorgd »

Ik las het artikel met verbijstering.
Een christen draagt een bijbels standpunt uit en wordt de laan uitgeschopt.
Dit soort rechtszaken zijn de eerste signalen van vervolging.
Profesto
Berichten: 755
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Profesto »

Bezorgd schreef: 21 apr 2023, 18:22 Ik las het artikel met verbijstering.
Een christen draagt een bijbels standpunt uit en wordt de laan uitgeschopt.
Dit soort rechtszaken zijn de eerste signalen van vervolging.
Dit is framing.
Het gaat de school volgens het RD om de manier waarop deze medewerker met leerlingen omgaat.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Homoseksualiteit

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef: 21 apr 2023, 18:22 Ik las het artikel met verbijstering.
Een christen draagt een bijbels standpunt uit en wordt de laan uitgeschopt.
Dit soort rechtszaken zijn de eerste signalen van vervolging.
Eens hoor, als je het wil zien dan zie je het...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Profesto
Berichten: 755
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Profesto »

Ik ben benieuwd hoe jullie het zouden vinden als een docent een deel van de kernwaarden van een reformatorische school niet deelt, dit door middel van gebaren en uitspraken actief uit richting leerlingen en geen respect heeft voor hun standpunten. Hoe zouden jullie dat vinden?

Jullie roepen dat iets een bijbels standpunt is en dat dat niet meer geuit mag worden en dan is zo ongeveer alle discussie voorbij. Maar het gaat in deze zaak dus helemaal niet om een standpunt op zich, maar om de manier waarop deze medewerker met leerlingen omgaat.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Waarom zou je als christen het recht moeten hebben om te spugen (of te doen alsof) naar een regenboogvlag als leerlingen van de school daarmee rondzeulen?

Ik vind dat de grenzen van het begrip godsdienstvrijheid in deze discussie wel erg ver worden opgerekt hoor. Maar misschien is mijn beeld van de feiten niet helemaal juist. Dat kan natuurlijk.
MGG
Berichten: 3428
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Homoseksualiteit

Bericht door MGG »

Het gaat om een 'christelijke' school. Deze man werkt al jaren bij deze school. 1 incident en direct ontslag. Dit is niks minder dan iemand dumpen die niet woke genoeg is.
Profesto
Berichten: 755
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Profesto »

MGG schreef: 21 apr 2023, 22:26 Het gaat om een 'christelijke' school. Deze man werkt al jaren bij deze school. 1 incident en direct ontslag. Dit is niks minder dan iemand dumpen die niet woke genoeg is.
Hoe kun je dit nu weer uit het artikel halen?
De school geeft nota bene aan dat er divers gedacht wordt op de school. Dat is dus gewoon prima.

Maar zoals pierre27 aangaf, als je het op deze manier wil zien, dan zie je het.
GGotK
Berichten: 2178
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Homoseksualiteit

Bericht door GGotK »

Een Bijbels standpunt moet je ook op een bijbelse wijze uitdragen.
Plaats reactie