Nashville-verklaring (vh: Transgender)

DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

Het punt was denk ik meer dat je vond dat kinderen met zoiets niet in een veilige omgeving zoals de kerk geconfronteerd zouden moeten mogen worden.

Dat betekent ongetwijfeld ook dat ze dat in de familiekring niet mogen. Ik vind dat een gevaarlijke stelling die dichtbij het probleem in de gelijkenis komt. Maar ik begrijp anderzijds dat je ook kunt vinden dat de zonden uit de gemeente des Heeren geweerd moeten worden en dat dit daar dan een voorbeeld van zou zijn.
GGotK
Berichten: 2178
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door GGotK »

J.C. Philpot schreef:
GGotK schreef:Afgezien van het feit dat ik het een vrij theoretische casus vind, zou het groot zijn als je er eens naast geplaatst mag worden.
Ik heb het over de opvoeding van kinderen. Vervolgens suggereer je net als Ararat dat ik me beter voel. Dat is een oordeel over mijn binnenste.

Ik neem daar serieus aanstoot aan.
Bovenstaande was een algemene wens, maar die mag je uiteraard persoonlijk toepassen en het staat je vrij om je daaraan te stoten/storen.
Bovendien suggereer ik met het eerste gedeelte, hier niet door jou geciteerd, niet dat je je beter voelt maar geef ik aan dat je met jouw 'kinderstrategie' al snel op de voorste bank komt te zitten.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door J.C. Philpot »

Ditbenik schreef: Daarom hecht ik eraan om het onderscheid te blijven maken tussen kerkmensen die voor de zonde kiezen en zondaren die van buiten binnen komen. Ook daar kom je dan met je kinderen achter te zitten.
Dat is wat mij betreft een legitiem onderscheid, waar ik het mee eens ben.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
GGotK
Berichten: 2178
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door GGotK »

DDD schreef:
J.C. Philpot schreef:
Ararat schreef:Ik dank U Heere, dat ik niet ben zoals die mensen die voor me zitten...
Ik neem aanstoot aan deze onrespectvolle manier van discusseren, en meld deze posting.
Waarom? Ik vind jouw bijdragen hierboven veel aanstootgevender. Dat komt natuurlijk omdat ik het daar niet mee eens ben. Het is het hele idee van een forum dat je met elkaar van mening kunt verschillen.

Met jouw manier van redeneren zou je een homostel dat naar de kerk komt ook de deur moeten wijzen. Dat is echt niet gereformeerd, mijns inziens.
Dat zal dan wel meevallen omdat forumlid Philpot zich geheel kan vinden in het citaat van ds. C. Trueman:

Transgender people are much stronger in their pursuit of emancipation than homosexuals, Carl Trueman says. Gays have never denied the difference between male and female. But transgenders do. They also press others to go along with them. They contradict the biological distinction that the Creator has devised, according to Trueman.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1692
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ararat »

J.C. Philpot schreef:
Ararat schreef:Ik dank U Heere, dat ik niet ben zoals die mensen die voor me zitten...
Ik neem aanstoot aan deze onrespectvolle manier van discusseren, en meld deze posting.
Ik wilde niet kwetsen Philpot en ik geef gelijk toe dat mijn oneliner geen opening biedt voor een verdere discussie. Ik liet me leiden door m'n emotie door jouw woorden. Onnodig scherp en niet wijs dus. Excuus.

Tegelijk vind ik jouw houding tóch erg moeilijk en ook stuitend. Mag ik je toch dit vragen: Weet je zeker dat je jezelf door jouw houding niet boven die mensen stelt (zoals ik dus op mijn beurt deed bij jou door mijn oneliner)?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Zeeuw »

Simon0612 schreef:
Bourdon16 schreef:
-DIA- schreef:
Bourdon16 schreef: Niet op de Brabantse klei hoor..
En je hebt ook nog een keurig stukje op het zand.
Dat zou dan zomaar ergens rond Loon (op Zand) kunnen zijn... Dat lijkt me wel een keurig stukje op het zand.
Op die omgeving doelde ik inderdaad. Sprang, Loon, 's Grevelduin.
Wij zitten hier wel weer op klei. Hele zware begreep ik wel.. Ik hoor die man die het gazon bij de buren moest aanleggen nog klagen. Alhoewel hij bijna met pensioen was had hij nog niet eerder zulke klei meegemaakt. Hij kwam van de Veluwe en daar zijn ze natuurlijk een stuk lichter..
Vergelijkbaar met Zeeland dan? Daar hebben we ook plekken met zeer zware kleigrond. Soms zijn dat net van die plakken die je vroeger op school kreeg, van die grijs/blauwe massa.
Ja, daar kwam ik bij het plaatsen van de ren voor de kippen goed achter zeg. Je komt er amper doorheen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door J.C. Philpot »

Ararat schreef:
J.C. Philpot schreef:
Ararat schreef:Ik dank U Heere, dat ik niet ben zoals die mensen die voor me zitten...
Ik neem aanstoot aan deze onrespectvolle manier van discusseren, en meld deze posting.
Ik wilde niet kwetsen Philpot en ik geef gelijk toe dat mijn oneliner geen opening biedt voor een verdere discussie. Ik liet me leiden door m'n emotie door jouw woorden. Onnodig scherp en niet wijs dus. Excuus.

Tegelijk vind ik jouw houding tóch erg moeilijk en ook stuitend. Mag ik je toch dit vragen: Weet je zeker dat je jezelf door jouw houding niet boven die mensen stelt (zoals ik dus op mijn beurt deed bij jou door mijn oneliner)?
Dank je voor je verontschuldigingen. Je opmerking raakte me inderdaad.

Ik maak me enorm grote zorgen over de invloed van de LHBTI en de Gender-ideologie in de kerk, en de laksheid in de kerken als het gaat om het vasthouden aan de scheppingsorde en wat Gods Woord ons leert over geslacht, seksualiteit en huwelijk. Daarom kan ik soms reageren op een wijze die anderen wellicht als ongenuanceerd ervaren. En soms in het vuur van de discussie op een onjuiste manier reageren.

Ik meen oprecht dat ik me niet boven deze mensen verhef, en het is zeker waar dat veel van deze zonden ook in mijn hart leven. Maar ik ken de diepten van mijn verdorvenheid ook maar slechts oppervlakkig. Dus met 100% zekerheid kan ik niet zeggen dat ik me niet beter voel, en zal dat dus bij de Heere neer moeten leggen.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 04 jan 2023, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1083
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Anselmus »

Ararat schreef:
J.C. Philpot schreef:
Ararat schreef:Ik dank U Heere, dat ik niet ben zoals die mensen die voor me zitten...
Ik neem aanstoot aan deze onrespectvolle manier van discusseren, en meld deze posting.
Ik wilde niet kwetsen Philpot en ik geef gelijk toe dat mijn oneliner geen opening biedt voor een verdere discussie. Ik liet me leiden door m'n emotie door jouw woorden. Onnodig scherp en niet wijs dus. Excuus.

Tegelijk vind ik jouw houding tóch erg moeilijk en ook stuitend. Mag ik je toch dit vragen: Weet je zeker dat je jezelf door jouw houding niet boven die mensen stelt (zoals ik dus op mijn beurt deed bij jou door mijn oneliner)?
Misschien dan ook netjes om je post weg te halen. Ik begrijp Philpot namelijk wel. Het gaat niet om het boven en ander stellen. Het gaat erom dat de genderideologie overal normaal gevonden moet worden en geaccepteerd en gerespecteerd moet worden. Andersom hoeft er bij een bezoeker geen respect voor een visie van een kerkelijke gemeente te zijn zo lijkt het. Begrijp me goed: het is een zegen als mensen van buitenaf komen, maar persoonlijk vind ik dat je na een aantal keren weet dat je te gast bent en je je gewoonten kunt evalueren ten opzichte van andere bezoekers. In een moskee trek je ook niet aan wat je fijn vindt, als man zeker geen jurk en hakken. Natuurlijk van harte welkom in de gemeente, maar je antenne is wel erg stuk als je je blijft gedragen op een manier die onBijbels is. Misschien weet je dat de eerste keren niet en als gemeente moet je daar denk ik niet de eerste nadruk op leggen (eerst bekering van binnen, dan komt de buitenkant vanzelf), maar ik voel wel met Philpot mee dat overal, zelfs in de kerk nu respect voor levensvisies moet zijn en ik snap heel goed dat je je kinderen daartegen wilt beschermen en Bijbelse denkbeelden in hun hoofd wilt neerleggen. Het is de vraag of dat lukt en of vermijden de manier is, daar heb ik ook het goede antwoord niet op, maar de zorg van Philpot voor zijn kinderen en het meegeven van Bijbelse denkbeelden, juist in de kerk is iets anders dan jezelf ergens boven verheffen. Ik begrijp dat jouw opmerking hem raakt.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door pierre27 »

Wim Anker schreef:Kunnen de mods dit artikel in de prullenbak flikkeren?
Hoewel ik andere woorden zou kiezen voor dit forum steun ik je oproep.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Simon0612 »

Zeeuw schreef:[Ja, daar kwam ik bij het plaatsen van de ren voor de kippen goed achter zeg. Je komt er amper doorheen.
Ja geloof ik. Net zo iets als met een freesje door de moestuin, en er dan achterkomen dat de frees zo vol zit met klei dat het meer een deegroller lijkt.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

Posthoorn schreef:
Profesto schreef:Zoals gewoonlijk gaat het weer helemaal niet over de inhoud van het artikel, maar slechts over de vraag of iemand tot het juiste clubje behoort. :oO
Ja, omdat dit in dit geval relevant is. Mart vd Kamp is lid van de St. Jansgemeente Gouda en dat is echt geen 'reformatorische kerk'. Dus wordt hier over een andere groep gesproken dan het artikel suggereert.
Ik zie dat zowel de Sint-Jansgemeente als de Sionskerk in Houten dezelfde predikant beroepen. De preken die ik van hem hoorde, konden ook prima in een GG gehouden worden. De Sionskerk is toch echt een gewone bondsgemeente. Dus ik denk dat je je iets te sterk uitdrukt.
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Charles »

Gelezen op Kingcomments.com
Er mag geen liefde zijn ten koste van de waarheid en er mag geen waarheid zonder liefde zijn.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door J.C. Philpot »

Charles schreef:Gelezen op Kingcomments.com
Er mag geen liefde zijn ten koste van de waarheid en er mag geen waarheid zonder liefde zijn.
Heel mooi!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Valcke »

J.C. Philpot schreef:
Charles schreef:Gelezen op Kingcomments.com
Er mag geen liefde zijn ten koste van de waarheid en er mag geen waarheid zonder liefde zijn.
Heel mooi!
Hetzelfde vinden we bij de Statenvertalers (Efeze 4 kt. 34):

"Somwijlen kan de waarheid voorgestaan worden tegen de liefde; gelijk ook onder het deksel van de liefde de waarheid kan tekortgedaan worden."
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door merel »

Gisteren stond in Trouw den heel artikel dat steeds meer transmannen hun baarmoeder houden voor het geval zij/ hij kinderen willen ( met of zonder donor). Bizar!
Plaats reactie