Groene politiek

Plaats reactie
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Groene politiek

Bericht door Geytenbeekje »

Bourdon16 schreef: 24 mar 2023, 16:12
Geytenbeekje schreef: 24 mar 2023, 16:00
DDD schreef: 24 mar 2023, 13:56 Ik ben dan vast ook zo'n activist.

Ik vind het een weinig overtuigende manier van denken, maar dat zal aan mij liggen.
+1
Je verrast me nog weleens een beetje met je standpunten Geytenbeekje. Over dit onderwerp en ook over de boeren en stikstof.
Ben op theologie erg rechts en (tegenwoordig) op politiek juist heel links. Het liefst had ik GroenLinks/PvdA gestemd maar niet gedaan omdat ik bang was spijt er van te krijgen.
Ben meer van het pragmatisme. Ik snap christelijke partijen wel maar vraag me geregeld af of een hardere maatregelen zorgt voor minder abortussen bijv. Onderzoek laat vaak een ander beeld zien namelijk. Het zelfde met softdrugs gebruik.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

De ChristenUnie is op veel punten ook links. Al zijn ze wel wat voorzichtig in de richting van de boeren-achterban. Niet dat dat veel heeft geholpen, want die willen gemiddeld genomen graag alles en nemen met niets minder genoegen. Nu weer die Bart Kemp, die geen weiland voor woningbouw wil afstaan. Ik vraag me dan echt af waar iemands gezonde stadsmensenverstand zit. Maar goed.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef: 24 mar 2023, 19:06 De ChristenUnie is op veel punten ook links. Al zijn ze wel wat voorzichtig in de richting van de boeren-achterban. Niet dat dat veel heeft geholpen, want die willen gemiddeld genomen graag alles en nemen met niets minder genoegen. Nu weer die Bart Kemp, die geen weiland voor woningbouw wil afstaan. Ik vraag me dan echt af waar iemands gezonde stadsmensenverstand zit. Maar goed.
Ook op economisch vlak ben ik voor een grotere overheid dan CU voorstaat.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1438
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Bourdon16 »

Geytenbeekje schreef: 24 mar 2023, 17:39
Bourdon16 schreef: 24 mar 2023, 16:12
Geytenbeekje schreef: 24 mar 2023, 16:00
DDD schreef: 24 mar 2023, 13:56 Ik ben dan vast ook zo'n activist.

Ik vind het een weinig overtuigende manier van denken, maar dat zal aan mij liggen.
+1
Je verrast me nog weleens een beetje met je standpunten Geytenbeekje. Over dit onderwerp en ook over de boeren en stikstof.
Ben op theologie erg rechts en (tegenwoordig) op politiek juist heel links. Het liefst had ik GroenLinks/PvdA gestemd maar niet gedaan omdat ik bang was spijt er van te krijgen.
Ben meer van het pragmatisme. Ik snap christelijke partijen wel maar vraag me geregeld af of een hardere maatregelen zorgt voor minder abortussen bijv. Onderzoek laat vaak een ander beeld zien namelijk. Het zelfde met softdrugs gebruik.
Als ik links zou stemmen dan zou ik kiezen voor de Partij voor de dieren. Die komen op mij eerlijker over dan Jesse Klaver.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Geytenbeekje »

Bourdon16 schreef: 24 mar 2023, 20:13
Als ik links zou stemmen dan zou ik kiezen voor de Partij voor de dieren. Die komen op mij eerlijker over dan Jesse Klaver.
Die vind ik te veel gericht op het nationale. Als het gaat om Europa zijn ze erg kritisch.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17207
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Homoseksualiteit

Bericht door huisman »

DDD schreef: 24 mar 2023, 19:06 De ChristenUnie is op veel punten ook links. Al zijn ze wel wat voorzichtig in de richting van de boeren-achterban. Niet dat dat veel heeft geholpen, want die willen gemiddeld genomen graag alles en nemen met niets minder genoegen. Nu weer die Bart Kemp, die geen weiland voor woningbouw wil afstaan. Ik vraag me dan echt af waar iemands gezonde stadsmensenverstand zit. Maar goed.
Lees de column eens van Ronald Plasterk. Wat zou het te wensen zijn dat een paar goede onderzoeksjournalisten uit zouden zoeken hoe en waarom deze stikstof onzin tot zo’n ophef heeft geleid.

https://twitter.com/MichelVerschoor/sta ... 45/photo/1
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Geytenbeekje »

huisman schreef: 24 mar 2023, 20:58
DDD schreef: 24 mar 2023, 19:06 De ChristenUnie is op veel punten ook links. Al zijn ze wel wat voorzichtig in de richting van de boeren-achterban. Niet dat dat veel heeft geholpen, want die willen gemiddeld genomen graag alles en nemen met niets minder genoegen. Nu weer die Bart Kemp, die geen weiland voor woningbouw wil afstaan. Ik vraag me dan echt af waar iemands gezonde stadsmensenverstand zit. Maar goed.
Lees de column eens van Ronald Plasterk. Wat zou het te wensen zijn dat een paar goede onderzoeksjournalisten uit zouden zoeken hoe en waarom deze stikstof onzin tot zo’n ophef heeft geleid.

https://twitter.com/MichelVerschoor/sta ... 45/photo/1
Ieder zo z'n eigen bron.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Dank voor het delen. Ronald Plasterk vind ik dan wel weer een redelijk betrouwbare bron voor zulke dingen.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef: 24 mar 2023, 21:09 Dank voor het delen. Ronald Plasterk vind ik dan wel weer een redelijk betrouwbare bron voor zulke dingen.
Ja? De biodiversiteit op de weilanden en overige natuur is ver te zoeken. Ik zie het positieve niet om eerlijk te zijn.
MGG
Berichten: 3428
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Homoseksualiteit

Bericht door MGG »

Geytenbeekje schreef: 24 mar 2023, 21:21
DDD schreef: 24 mar 2023, 21:09 Dank voor het delen. Ronald Plasterk vind ik dan wel weer een redelijk betrouwbare bron voor zulke dingen.
Ja? De biodiversiteit op de weilanden en overige natuur is ver te zoeken. Ik zie het positieve niet om eerlijk te zijn.
Daarom is het ook een weiland (stuk open grasland dat gebruikt wordt on vee te laten weiden.)

Voor 25 miljard kan dat wel verbeterd worden. De kosten voor alle plannen zijn in mijn ogen onverantwoord hoog. Daarbij komt dat de kosten alleen maar zullen stijgen als de overheid voor 2030 kiest.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Geytenbeekje »

MGG schreef: 24 mar 2023, 21:27
Geytenbeekje schreef: 24 mar 2023, 21:21
DDD schreef: 24 mar 2023, 21:09 Dank voor het delen. Ronald Plasterk vind ik dan wel weer een redelijk betrouwbare bron voor zulke dingen.
Ja? De biodiversiteit op de weilanden en overige natuur is ver te zoeken. Ik zie het positieve niet om eerlijk te zijn.
Daarom is het ook een weiland (stuk open grasland dat gebruikt wordt on vee te laten weiden.)

Voor 25 miljard kan dat wel verbeterd worden. De kosten voor alle plannen zijn in mijn ogen onverantwoord hoog. Daarbij komt dat de kosten alleen maar zullen stijgen als de overheid voor 2030 kiest.
Die weiland mag gedeeltelijks van mij omgeturnd worden in natuurgebied of voedselvoorziening voor mensen als dat mogelijk is. Met meer innovatie zou ook meer mogelijk moeten zijn.
MGG
Berichten: 3428
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Homoseksualiteit

Bericht door MGG »

Geytenbeekje schreef: 24 mar 2023, 21:37
MGG schreef: 24 mar 2023, 21:27
Geytenbeekje schreef: 24 mar 2023, 21:21
DDD schreef: 24 mar 2023, 21:09 Dank voor het delen. Ronald Plasterk vind ik dan wel weer een redelijk betrouwbare bron voor zulke dingen.
Ja? De biodiversiteit op de weilanden en overige natuur is ver te zoeken. Ik zie het positieve niet om eerlijk te zijn.
Daarom is het ook een weiland (stuk open grasland dat gebruikt wordt on vee te laten weiden.)

Voor 25 miljard kan dat wel verbeterd worden. De kosten voor alle plannen zijn in mijn ogen onverantwoord hoog. Daarbij komt dat de kosten alleen maar zullen stijgen als de overheid voor 2030 kiest.
Die weiland mag gedeeltelijks van mij omgeturnd worden in natuurgebied of voedselvoorziening voor mensen als dat mogelijk is. Met meer innovatie zou ook meer mogelijk moeten zijn.
Voedselvoorziening voor mensen is eenvoudig, maar vaak financieel niet interessant. Naar mijn idee is er de laatste jaren genoeg natuur bijgekomen. Wat mij betreft worden kleine stukjes natuur omgetoverd tot mooie woonwijken.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Geytenbeekje »

MGG schreef: 24 mar 2023, 21:44
Voedselvoorziening voor mensen is eenvoudig, maar vaak financieel niet interessant. Naar mijn idee is er de laatste jaren genoeg natuur bijgekomen. Wat mij betreft worden kleine stukjes natuur omgetoverd tot mooie woonwijken.
We gaan wel heel off-topic maar goed :hum
Meer subsidie voor biologisch is nog wel een interessante.
MGG
Berichten: 3428
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Homoseksualiteit

Bericht door MGG »

Geytenbeekje schreef: 24 mar 2023, 21:54
MGG schreef: 24 mar 2023, 21:44
Voedselvoorziening voor mensen is eenvoudig, maar vaak financieel niet interessant. Naar mijn idee is er de laatste jaren genoeg natuur bijgekomen. Wat mij betreft worden kleine stukjes natuur omgetoverd tot mooie woonwijken.
We gaan wel heel off-topic maar goed :hum
Meer subsidie voor biologisch is nog wel een interessante.
Hoe gaat die subsidie gedekt worden? Als het uit de belachelijk grote pot (tientallen miljarden per jaar!) van Europese subsidies komt, vind ik het prima. Hoewel ik nog liever heb deze subsidies gekort worden en de afdracht van lidstaten daalt.
Er is vast een mod die zo vriendelijk wil zijn om diezelfde berichten af te splitsen?
Plaats reactie