Provinciale Statenverkiezingen

Weet u op welke partij u gaat stemmen?

Ja, ik weet al op welke partij ik ga stemmen
62
78%
Nee, ik twijfel nog
12
15%
Ik ga niet stemmen
6
8%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 80

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef: 17 mar 2023, 10:56
pierre27 schreef: 17 mar 2023, 10:53

Eens hoor Bezorgd, ondanks dat ik hem persoonlijk als mens graag mag denk ik wel dat zijn politieke houdbaarheid al even op is. Het wijzen naar anderen is een kwaliteit van veel Nederlanders.
Eens.
Probleem is dat VVD geen opvolger voor Rutte heeft.
Er is er één die ik kan bedenken en dat is Klaas Dijkhof.
Maar zover ik weet wil die niet.
Edith Schippers misschien?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Zeeuw »

pierre27 schreef: 17 mar 2023, 12:41
Bezorgd schreef: 17 mar 2023, 10:56
pierre27 schreef: 17 mar 2023, 10:53

Eens hoor Bezorgd, ondanks dat ik hem persoonlijk als mens graag mag denk ik wel dat zijn politieke houdbaarheid al even op is. Het wijzen naar anderen is een kwaliteit van veel Nederlanders.
Eens.
Probleem is dat VVD geen opvolger voor Rutte heeft.
Er is er één die ik kan bedenken en dat is Klaas Dijkhof.
Maar zover ik weet wil die niet.
Ik ken de VVD onvoldoende om geschikte kandidaten aan te wijzen. Wellicht vanuit de jonkies iemand benoemen....
Mark Harbers?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Bezorgd »

Edith Schippers lijkt me niet. Ik heb haar nooit sterk gevonden in het debat. Een paar jaar geleden zat ze een keer in een talkshow tegenover een dame van SGPJ, zelfs toen had ze het lastig.
Die Tassendraagster lijk me ook geen goede optie. Die is te snel van slag.
Harbers is idd nog wel een kandidaat. Had ik niet aan gedacht.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door refo »

Geytenbeekje schreef: 17 mar 2023, 12:08
Henk J schreef: 17 mar 2023, 11:40
merel schreef: 17 mar 2023, 11:12 Je vergeet dat de huidige coalitie dat inzake mestuitrijden heeft geprobeerd. Idem het vorige kabinet met pulsvissen. Is ook niet gelukt. De boeren juichen, maar de problemen zijn niet opgelost.
Enz. Enz. Enz. Ik ben bang dat veel mensen van een koude kermis thuiskomen. Besturen is namelijk wat anders dan van de zijlijn roepen.
Ik denk daar toch anders over, hoe kan het dat op Vlaanderen na zo ongeveer heel Europa anders omgaat dan ons met de Habitat richtlijn? Geen enkel land hanteert zo streng de KDW. En de uiterste consequentie van het hanteren van de KDW is zo ongeveer het leegvegen van heel Gelderland t.b.v. de Veluwe.... Ja, Nederland zal moeten reduceren maar dat hoeft niet op deze manier.
En wie is er in Brussel geweest? Een stikstofminister die inhoudelijk al achter het huidige beleid staat, Staghouwer was toen niet mee(niet dat ik daar wat van verwachtte) en verder De Jonge die voor de woningbouw gaat, Jetten die op klimaat zit en Harbers die op infrastructuur zit. Dan vind ik het niet gek dat de landbouw dan de boeman is.
Natuurlijk is besturen iets anders dan roepen en geen enkele partij kan zijn verkiezingsprogramma helemaal omzetten in beleid. Maar mijns inziens is dat geen argument om dan maar altijd op een gevestigde partij te stemmen. En vergeet niet dat heel veel ex-VVD'ers en ex-CDA'ers betrokken zijn bij BBB. Dus het is niet helemaal zonder ervaring.
Omdat wij per m2 een veel grotere stikstofuitstoot hebben. Daarnaast krijgt de natuur steeds meer te maken met een kaalslag.
En dat andere landen veel milder zijn, klopt ook niet.
Er was ingezet op innovatie door b.v. Duitsland. Nu dat tot nu toe niets heeft opgeleverd, zal ook daar strenger worden opgetreden.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ad Anker »

Bezorgd schreef:Edith Schippers lijkt me niet. Ik heb haar nooit sterk gevonden in het debat. Een paar jaar geleden zat ze een keer in een talkshow tegenover een dame van SGPJ, zelfs toen had ze het lastig.
Die Tassendraagster lijk me ook geen goede optie. Die is te snel van slag.
Harbers is idd nog wel een kandidaat. Had ik niet aan gedacht.
Van der Wal?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef: 17 mar 2023, 18:27
Bezorgd schreef:Edith Schippers lijkt me niet. Ik heb haar nooit sterk gevonden in het debat. Een paar jaar geleden zat ze een keer in een talkshow tegenover een dame van SGPJ, zelfs toen had ze het lastig.
Die Tassendraagster lijk me ook geen goede optie. Die is te snel van slag.
Harbers is idd nog wel een kandidaat. Had ik niet aan gedacht.
Van der Wal?
Dan weet je zeker dat de VVD zichzelf in de voet schiet.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Bezorgd »

Wat GGL zegt.
Als persoonlijkheid wel, maar gezien het beleid dat ze moest verdedigen het laatste jaar lijkt het me niet heel verstandig voor VVD.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef: 17 mar 2023, 21:45 Wat GGL zegt.
Als persoonlijkheid wel, maar gezien het beleid dat ze moest verdedigen het laatste jaar lijkt het me niet heel verstandig voor VVD.
Inderdaad. En Sophie Hermans, door jou de tassendraagster genoemd, is ook niet capabel genoeg, mijns inziens. Die lijkt zich alles snel persoonlijk aan te trekken.

Dus alleen Dijkhof of Harbers zijn geschikt.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Job »

Bezorgd schreef: 17 mar 2023, 09:12

Kritiek richting Rutte begrijp ik. Maar een leider is hij echt wel.
Het is een gave om in zo'n versplinterd politieklandschap toch steeds weer coalities bij elkaar te houden. Dat is leiderschap. Zonder twijfel.
En politiek enorm behendig & lenig. Zo lenig dat het irritant wordt. Hij is niet te vangen, zijn befaamde en verafschuwde teflon-eigenschap.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Job »

Dinsdag komt het CDA in diverse geledingen bijeen om de verkiezingsuitslag te evalueren, elders wel 'crisisberaad' genoemd. Want opstandige geluiden vanuit de provincies over verdere deelname aan dit kabinet (en het functioneren van Hoekstra) worden luider. En nu blijkt dat D66 nog een zeteltje zakt en PvdA en GroenLinks eigenlijk niet zo glorieus gewonnen hebben als ze zelf probeerden te verkopen, wordt het er vast niet gezelliger op in en rond de coalitie. Ook CU heeft wonden te likken. Verder evalueren de media zich suf op de overwinning van Caroline van der Plas en zoeken ze koortsachtig naar de zwakke plekken van BBB - wat moet kunnen lijden natuurlijk. Maar gezellig? Nee.
Het belooft al met al weer een warm politiek weekje te worden, met camera's op gesloten deuren enzo.

"Vroeger" ;) verheugde ik me nog wel op zulk tumult. Dat is wel een beetje weg, want stabiliteit krijgen we zelden voor instabiliteit terug. Bovendien is het bedrijven van politiek onder leiding van MP Rutte lelijk geworden, te lelijk om naar te kijken.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door merel »

GerefGemeente-lid schreef: 17 mar 2023, 22:06
Bezorgd schreef: 17 mar 2023, 21:45 Wat GGL zegt.
Als persoonlijkheid wel, maar gezien het beleid dat ze moest verdedigen het laatste jaar lijkt het me niet heel verstandig voor VVD.
Inderdaad. En Sophie Hermans, door jou de tassendraagster genoemd, is ook niet capabel genoeg, mijns inziens. Die lijkt zich alles snel persoonlijk aan te trekken.

Dus alleen Dijkhof of Harbers zijn geschikt.
Harbers is vrijwel onzichtbaar. Ik ken(de) hem niet eens. Degene die m.i. positief uit de verf is gekomen de afgelopen jaren is Eric van der Burg.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Job »

merel schreef: 20 mar 2023, 08:49
GerefGemeente-lid schreef: 17 mar 2023, 22:06
Bezorgd schreef: 17 mar 2023, 21:45 Wat GGL zegt.
Als persoonlijkheid wel, maar gezien het beleid dat ze moest verdedigen het laatste jaar lijkt het me niet heel verstandig voor VVD.
Inderdaad. En Sophie Hermans, door jou de tassendraagster genoemd, is ook niet capabel genoeg, mijns inziens. Die lijkt zich alles snel persoonlijk aan te trekken.

Dus alleen Dijkhof of Harbers zijn geschikt.
Harbers is vrijwel onzichtbaar. Ik ken(de) hem niet eens. Degene die m.i. positief uit de verf is gekomen de afgelopen jaren is Eric van der Burg.
Het ligt eraan aan wie je dat vraagt. Ook hij speelde recent een omzichtig politiek spelletje met zijn symboolmaatregel over gezinshereniging en nareizigers. In mijn beleving zijn mensen dat soort fratsen - die de boel traineren en die handen vol geld kosten - juist erg zat. Het riekt teveel Ruttiaans: niet kijken naar de belangen van het land, maar druk zijn met de beeldvorming.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door merel »

Job schreef: 20 mar 2023, 08:59
merel schreef: 20 mar 2023, 08:49
GerefGemeente-lid schreef: 17 mar 2023, 22:06
Bezorgd schreef: 17 mar 2023, 21:45 Wat GGL zegt.
Als persoonlijkheid wel, maar gezien het beleid dat ze moest verdedigen het laatste jaar lijkt het me niet heel verstandig voor VVD.
Inderdaad. En Sophie Hermans, door jou de tassendraagster genoemd, is ook niet capabel genoeg, mijns inziens. Die lijkt zich alles snel persoonlijk aan te trekken.

Dus alleen Dijkhof of Harbers zijn geschikt.
Harbers is vrijwel onzichtbaar. Ik ken(de) hem niet eens. Degene die m.i. positief uit de verf is gekomen de afgelopen jaren is Eric van der Burg.
Het ligt eraan aan wie je dat vraagt. Ook hij speelde recent een omzichtig politiek spelletje met zijn symboolmaatregel over gezinshereniging en nareizigers. In mijn beleving zijn mensen dat soort fratsen - die de boel traineren en die handen vol geld kosten - juist erg zat. Het riekt teveel Ruttiaans: niet kijken naar de belangen van het land, maar druk zijn met de beeldvorming.
Klopt, maar ik had meer het idee dat hij als spreekbuis voor het kabinet werd gebruikt.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Job »

Dat denk ik ook @Merel, maar het heeft hem voor velen gediskwalificeerd. Terecht denk ik.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Piet Puk »

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/30 ... -voor-sgp/

Dan bid je om 'slecht weer', krijg je sneeuw, regen, gladheid, harde wind. Ik zou toch maar voorzichtig zijn met vragen om 'slecht weer'
Plaats reactie