Collecte na corona

Profesto
Berichten: 757
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Collecte na corona

Bericht door Profesto »

Ik vind zwart werken niet passen bij een christelijke levensstijl. Ik verbaas me er dan ook over dat fraude hier door sommigen wordt verdedigd.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Collecte na corona

Bericht door GerefGemeente-lid »

Profesto schreef: 15 mar 2023, 08:21 Ik vind zwart werken niet passen bij een christelijke levensstijl. Ik verbaas me er dan ook over dat fraude hier door sommigen wordt verdedigd.
Ieder heeft zijn zwakte. Maar zwart-werken is net zo zondig als overtreding tegen bijvoorbeeld het zevende gebod. Het is jammer dat het ene meer aandacht krijgt dan het andere.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Collecte na corona

Bericht door Mister »

GerefGemeente-lid schreef: 15 mar 2023, 08:54
Profesto schreef: 15 mar 2023, 08:21 Ik vind zwart werken niet passen bij een christelijke levensstijl. Ik verbaas me er dan ook over dat fraude hier door sommigen wordt verdedigd.
Ieder heeft zijn zwakte. Maar zwart-werken is net zo zondig als overtreding tegen bijvoorbeeld het zevende gebod. Het is jammer dat het ene meer aandacht krijgt dan het andere.
Het woord 'zwakte' bij een doelgerichte zonde lijkt me niet passend.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Collecte na corona

Bericht door pierre27 »

Profesto schreef: 15 mar 2023, 08:21 Ik vind zwart werken niet passen bij een christelijke levensstijl. Ik verbaas me er dan ook over dat fraude hier door sommigen wordt verdedigd.
Is dat zo?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Profesto
Berichten: 757
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Collecte na corona

Bericht door Profesto »

pierre27 schreef: 15 mar 2023, 13:36
Profesto schreef: 15 mar 2023, 08:21 Ik vind zwart werken niet passen bij een christelijke levensstijl. Ik verbaas me er dan ook over dat fraude hier door sommigen wordt verdedigd.
Is dat zo?
ja
Bezorgd schreef: 14 mar 2023, 13:11 Het is natuurlijk een heel ingewikkelde discussie.
Want het is ook nog zo dat een economie gebaat is bij een beetje zwart geld. Dat wordt zelfs door economen erkent.
Het wordt nl vaak veel makkelijker uitgegeven.
Plaats reactie